Čas malinČas malin Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 18.09. 2018
Dnes má svátek Kryštof
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

22 rad, jak jíst skutečně zdravě

7. 08. 2014 | Diety
Strava nás ovlivňuje víc, než si myslíme. Je například vědecky podloženo, že ovlivňuje tzv. biologický věk – že díky ní naše tělo rychleji stárne či naopak zůstává mladé. A jak tedy jíst správně? Poradíme vám, jak na to:


1. Zákaz sladkostem: Omezte a postupně vynechejte zcela sladkosti a sladké nápoje.

2. Voda bez bublinek: Pijte nejvíce neperlivou filtrovanou.

3. Na bílé pečivo zapomeňte: Nahraďte je celozrnným žitným, nejlépe kváskovým.

4. Místo krávy kozu: Omezte kravské mléčné výrobky a nahraďte je kozími.

5. Omezte maso: 4 porce za týden stačí. Vyvarujte se kuřecího masa ze supermarketů, kupujte raději ty domácí a nejlépe na doporučení.

6. Objevte bílkoviny: Najdete je i jinde než v mase, například v rybách, vejcích, luštěninách, fermentované sóje, výrobků z vaječných bílků,.…

22 rad, jak jíst skutečně zdravě7. Odšťavňujte: Zeleninové a ovocné šťávy jsou plné vitamínů, minerálů, fytoživin, ale také enzymů a antioxidantů, které omlazují tělo. Dejte si každý den 0,3 - 0,5 dcl čerstvých šťáv z 5 druhů ovoce a 5 druhů zeleniny a brzy pocítíte pozitivní účinky.

8. Kvašená je dobrá: Zařaďte do svého jídelníčku kvašenou zeleninu (zejména kysané zelí), která působí na tělo doslova blahodárné.

9. Vyzkoušejte sójové výrobky: Zejména Tempeh - fermentovaný sójový sýr. Je skvělým zdrojem bílkovin, tedy jím můžete bez problémů i několikrát týdně nahradit maso.

10. Zelený ječmen odkyseluje: Zelený ječmen pomáhá s celkovou acidobazicitou neboli kyselostí těla a působí na tělo silně zásadotvorně.

11. Alfa je omega-3: Omega-3 mastné kyseliny, nejčastěji formou ryb a zdravých olejů (makadamový, lněný, konopný, mandlový…), třeba na zálivky do salátů. V teplé kuchyni používejte olivový a rýžový.

12. Jezte semínka: Lněná, slunečnicová nebo dýňová semínka pozitivně ovlivňují produkci pohlavních hormonů a pomáhají „čistit střeva“.

13. Doplňte zinek: Dobrým zdrojem tohoto minerálu potřebného k produkci testosteronu jsou mořské plody, vejce, pšeničné klíčky…

14. Ořechy vám dají energii: Zpestřete si jídlo nesolenými ořechy para, kešu, vlašskými nebo mandlemi. Díky velkému množství energie jsou skvělými pomocníky nejen pro zdravý cévní systém.

15. Ke každému jídlu zeleninu: Snížíte glykemický index stravy a ušetříte práci slinivce břišní.

16. Špenát pro lásku: Obsahuje mnoho vitamínu E, který je hlavní činitel při produkci pohlavních hormonů v těle a říká se o něm, že je přírodní afrodiziakum.

17. Nebojte se plodů moře: Zdravé jsou zejména ústřice. Konzumujte pravidelně čerstvé ryby, které váš mozek naladí na správné vibrace.

18. Konzumujte čerstvé ovoce denně: Obsahuje mnoho vitamínu C (zejména kiwi, citrusy, černý rybíz a jahody) a vy byste ho denně měli přijmout alespoň 500-1000mg vit C.

19. Zázračná grepová jadérka: Každé ráno si dejte sklenici vody s extraktem z grepových jadérek.

20. Talíř na tři díly: Při skladbě svého talíře myslete na to, že by v něm měla být vždy z  1/2 zastoupena zelenina, z 1/4 bílkoviny a z 1/4 sacharidy.

21. Kousejte důkladně a jezte pomalu. Ing. Martin Škába

22. Tři hodiny pauza: Nechte své tělo vytrávit, jezte maximálně každé 3 hodiny, ne dříve.


Autor: Ing. Martin Škába
Výživový specialista
www.skaba.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
- olivový olej NENÍ vhodný do teplé kuchyně. Již při nízkých teplotách se přepaluje, na rozdíl od sádla a řepkového - takže pouze de studené kuchyně, nebo alespoň ne panenský
- podle jiných zdrojů pro nás sója vhodná není. Luštěniny samozřejmě ano, ale z naší oblasti - hrách, fazole, čočka, atd.
- nebudu doplňovat jednostranně zinek, snažím se mít minerály vyvážené - ze všeho trochu
- kvašená zelenina je vynikající, ale hlavně v zimě, když není čerstvá - tak, jak to dělaly babičky
- nemám problém s trávením kravského mléka, proč mám vyhazovat peníze za kozí?
- a proč nemám jíst sladké? je jasné, že ne na kila, ale bublanina s čerstvým ovocem - mňam
Pravdu měla babička - všeho s mírou a rozmyslem
Obrázek uživatelky
profil
držím se 20-ti rad,kozí a sojové výrobky mě nelákají,jinak jím tak jak píšeteSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles