Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna? Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Vánoční strom
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 11.12. 2018
Dnes má svátek Dana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

4 nejčastější příznaky menopauzy a jak si s nimi poradit

13. 04. 2018 | Péče o tělo
Menopauza odstartuje v ženském těle celou řadu změn, přičemž většina z nich není dvakrát příjemná. Mění se nejen vaše nálada, která se často bez důvodu pohybuje kolem bodu mrazu, ale přichází také nespavost, nesoustředěnost, návaly horka a nadměrné pocení. Menopauzu nezvrátíte, můžete ale minimalizovat právě tyto její příznaky.  

1.    Výkyvy nálad

Během menopauzy dochází k poklesu či kolísání hladiny ženských hormonů estrogenů, které mají výrazný vliv právě na naši náladu a reakce. Např. pokles serotoninu probudí hněv a vztek, jeho nárůst má za následek naopak naši přecitlivělost. Nedostatek endorfinů zase způsobuje úzkosti, kolísání nálad a plačtivost. Ženám jsou často předepisovány antidepresiva, která hraniční nálady utlumí. Proč ale zásobovat naše tělo medikamenty, když existuje přírodní cesta? Rozsáhlé studie prokázaly, že psychickou pohodu navodí třezalka tečkovaná, která funguje jako takové přírodní antidepresivum. Spolehlivým způsobem, jak své tělo zásobovat přílivem endorfinu, je pak pravidelné cvičení.

žena2.    Nespavost

Estrogeny a jejich pokles mají vliv také na spánek. Konkrétně jde o hormon melatonin, který má na starosti spánkový biorytmus. I zde můžete vsadit na třezalku tečkovanou, a to díky jejím utlumujícím a zklidňujícím účinkům. Před spaním si tak dopřejte šálek čaje z této zázračné bylinky nebo vyzkoušejte doplněk stravy, který ji obsahuje.

Řadu žen pak ze spánku budí noční pocení, jež s menopauzou rovněž úzce souvisí. V tomto případě je vhodné spát ve volném oblečení a dostatečně větrat ložnici.

3.    Návaly horka a pocení

Dostáváme se k nejznámějšímu příznaku menopauzy, na který si stěžuje většina žen – návaly horka a pocení. Obzvlášť v létě velmi nepříjemný problém. Vše opět tkví v hormonální nerovnováze. Dobrou zprávou je, že i v tomto případě si můžete pomoci sama, a to díky změně stravování a bylinkám. Odborníci doporučují zahrnout do běžné stravy potraviny bohaté na rostlinné složky fytoestrogeny. Např. sója obsahuje složky genistein a daidzein, které jsou podobné právě estrogenům. Dále jsou doporučována jídla bohatá na vápník, vitamín E a hořčík, tedy např. ořechy, mandle či listová zelenina. Na návaly horka také spolehlivě funguje bylinka ploštičník hroznatý, jejíž standardizovaný extrakt je klinicky ověřenou látkou, u níž byla řadou klinických studií potvrzena vysoká účinnost na všechny fyziologické jevy provázející klimakteriem.

4.    Nesoustředěnost

Ač se to nezdá, pokles hormonů má vliv také na naši paměť. Ženy procházející menopauzou bývají nesoustředěné, roztržité a často zapomínají. V tomto případě existuje několik cest, jak si pomoci. Důležitý je pravidelný pohyb, díky kterému je mozek lépe zásoben živinami a kyslíkem. Dobré je také mozek trénovat, např. se učit nový jazyk nebo hodně číst. Lepší paměti dosáhnete i pomocí určitých potravin bohatých na omega - 3 mastné kyseliny, cholin, antioxidanty a bylinky jako je ploštičník hroznatý, který má velmi pozitivní vliv právě na koncentraci.

Když celou věc shrneme… Nejlepší cestou, jak zmírnit dopady přechodu, je aktivní životní styl, dobré stravovaní bohaté na určité složky a bylinky jako je třezalka tečkovaná a ploštičník hroznatý, které dokážou výrazně pomoci.

Zdroj: GS Merilin

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Odjakživa mám ozkoušené, že bylinky jsou všelék a je to lepší než cpát do sebe léky či jinou chemii. Třezalka na spánek opravdu zabírá. Smajlík V zimě je však jejich dostupnost vždy trochu horší, tak jsem z lenosti koupila Merilin a z lenosti i zůstala. :D..pomohl i trochu srovnat ty návaly. Ale moje nálady asi mají hlubší prapůvod. Možná, když shodím ten prstenec kolem sebe, nebudu rozčilená už jen proto, že si musím ráno zavazovat tkaničky :D.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles