Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 12.12. 2017
Dnes má svátek Simona
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

5 potravin, díky kterým se z vaší imunity stane nedobytný hrad

24. 09. 2014 | Péče o tělo
Fungující imunitní systém je základním předpokladem dobrého zdraví. Jeho síla dokáže zničit zárodky rýmy i těch nejzáludnějších nemocí. Naučte se svou obranyschopnost hýčkat ještě před tím, než skutečně onemocníte.

Imunita je jedním z nejstarších systémů organismu, který má schopnost bránit se infekci. Styl našeho života a skladba jídelníčku však mohou jeho odolnost značně ovlivnit. Jak tedy imunitnímu systému pomoci, aby fungoval na sto procent? Pojďme si nyní představit potraviny, které bychom rozhodně neměli opomíjet.

1/ ÚSTŘICE

Za jednu z nejdůležitějších látek, která díky své schopnosti podporovat správný vývoj organismu napomáhá i správné funkci imunitního systému, je považován zinek. Díky němu se snáze produkují protilátky a T-lymfocyty. Posíleny jsou rovněž účinky bílých krvinek. Mezi potraviny, které obsahují vysoké množství zinku, lze zařadit tmavé maso, játra, mléko či vaječné žloutky.

Vejce se v našich představách automaticky rovnají vysokému cholesterolu, ale ona do našeho jídelníčku v rozumné míře určitě patří. Musíme se ale soustředit na způsob jejich přípravy. Smažená vejce mají na náš organismus jiný vliv než natvrdo uvařený žloutek. Pokud je vaše hladina cholesterolu vyšší, nevzdávejte se vajec a zkuste se poradit s lékárníkem. V každé lékárně jsou k dostání čajové směsi ,na cholesterol‘, doplňky stravy vhodné při vysoké hladině cholesterolu. Pokud je pak nutné užívat dlouhodobě léky, které snižují hladinu cholesterolu, je vhodné do organismu dodávat koenzym Q10, který při dlouhodobém užívání ,léků snižujících cholesterol‘ v organismu chybí, jelikož tyto léky česnekblokují jeho tvorbu. Patrně nejvíce zinku však obsahují ústřice. V 85 g syrových ústřic se nachází neuvěřitelných 63 mg zinku. Pokud tedy trpíte jeho nedostatkem, neváhejte a ochutnejte tuto mořskou specialitu.

2/ ČESNEK

Tento silně aromatický druh zeleniny byl známý již ve starém Egyptě, kdy byl používán jako lék pro téměř všechny typy chorob. Egypťané se na něj spoléhali při léčbě cholery i hemeroidů. Důvěru získal také jako zdroj energie a vitality. Tajemství česneku tkví především v obsahu alicinu. Tato látka má antibiotické a protiplísňové účinky. Některé studie dokonce tvrdí, že antibiotické účinky česneku jsou 50x větší než účinky penicilinu. Pozitivní účinky česneku byly rovněž zaznamenány v boji s rakovinou. Americký národní institut pro boj s rakovinou zanesl česnek na seznam nejúčinnějších preventivních látek. Česnek totiž podle posledního výzkumu působí jako dezinfekce. Trávicí trakt je při jeho pravidelné konzumaci chráněn před výskytem rakovinotvorných buněk a je v něm udržována bakteriální rovnováha.

3/ HOUBY SHI-TAKE

Podobné účinky jako česnek mají také houby. Obsahují totiž látku zvanou lentinan, která podporuje aktivitu makrofágu. Sílu hub shi-take oceňuje čínská medicína již po desetiletí. Kromě podpory imunitního systému ale shi-take pomáhají i při prevenci. Lentinan totiž podle výzkumu michiganské univerzity dokáže buňky pozměnit tak, aby odolaly šíření rakovinotvorných buněk.

4/ JOGURT

Zázračné účinky můžeme hledat i v mléčných výrobcích. Jogurty jsou velmi prospěšné pro boj s bakteriálními infekcemi a oplývají schopností vyvolat zvýšenou produkci gamainterferonu, s jehož pomocí jogurt donutí tělo bojovat s infekcemi.
 
Kromě jogurtů mají své místo v našem jídelníčku také různá acidofilní mléka, kefíry či zákysy, které obsahují probiotické kultury. Probiotické kultury jsou kultury živých bakterií, které upravují bakteriální mikroflóru střeva a upravují jeho pH. Zabrání také vzniku nežádoucích hnilobných bakterií. Pravidelné požívání probiotických kultur je prospěšné nejen pro již zmíněné posílení imunity a obranyschopnosti člověka, ale rovněž zvyšuje odolnost proti průjmovým onemocněním.

5/ GRAPEFRUIT

Grapefruit pochází ze subtropů a původně byl pěstován pouze jako okrasná rostlina. V 19. století se však začaly těšit velké oblibě jeho plody, které mají blahodárné účinky na lidské zdraví. Známé jsou čtyři mutace: červený, růžový, bílý a žlutý. Grapefruit je nejen jednou z plodin, která díky obsahu vitaminu C podporuje lidskou obranyschopnost, ale je zároveň ovocem, které pomáhá organismu při tomto stavu. Grapefruit je totiž obecně známý jako přírodní antibiotikum.

Vitamin C má významný vliv na stavbu celého pohybového aparátu, usnadňuje hojení ran, stejně jako je důležitý v prevenci virových onemocnění. Při jeho nedostatku může docházet i k určitým žaludečním problémům. Pokud tedy tělo nedostává dostatečné množství vitaminu C v potravě, je vhodné obrátit se na svého lékárníka a požádat ho o radu.

Při konzumaci vitaminu C se však musíme mít na pozoru. Příliš velké množství může působit projímavě či způsobit tvorbu ledvinových kamenů.

Autorka, foto: Mgr. Šárka Korbářová,
lékárnice z Alphega lékárny Třebíč

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
« Předchozí   1   2  Následující » 
Obrázek uživatelky
profil
já jsem letos začala užívat zelený ječmen, tak uvidíme jaké budou výsledky
Obrázek uživatelky
profil
Hrubec: Tak tak, máš naprostou pravdu...a ještě jsi ji nikdy nezkoušela?? Je fakt superSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Tak občas at člověk hlídá nebo nehlídá, tak tělo respektive žaludek a trávení vypoví službu Smajlík O hlívě jsem slyšela už Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Zajímavý článek, já si ale nějak moc nedávám pozor na to, co jím a které potraviny mi podporují imunitu. Vyřešila jsem to jednoduše, kupuju si pravidelně Hlívu ústřičnou s tradičními bylinkami, ta se osvědčila nejvíce.
Obrázek uživatelky
profil
Tak já určitě měnit nehodlám a zůstávám u Prolactivu a budu ho doporučovat všem, co budou mít problémy se zažíváním Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles