Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 22.10. 2017
Dnes má svátek Sabina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

5 tipů, jak na dovolené s all inclusive nepřibrat

15. 07. 2014 | Diety
Koupání, sluníčko, zkrátka pohoda. To je naše představa o dovolené. Jenomže mnohdy se domů vrátíme sice odpočatí – ale především kvůli stravování all inclusive - s kilogramy navíc, které pak těžko shazujeme. Výživový specialista radí, jak si dovolenou užít se vším všudy a přitom nepřibrat.

Pokud si chcete skutečně dopřát, rádi zvolíte dovolenou s formou stravování all inclusive, která navíc často bývá lákavou součástí pobytů Last Minute. Takové lákadlo se však často nechtěně promění v touhu, užít si všeho co nejvíce. Není pak výjimkou, že právě kvůli nabraným kilogramům z dovolené nemáte tak dobrý pocit, jaký byste mohli mít, pokud byste dodržovali několik málo pravidel.

U formy stravování all inclusive se nejčastěji setkáte se švédskými stoly. Jejich velkou výhodou je, že si můžete vybírat to, na co máte chuť, ale i to co vám udělá dobře. Pozor ale: To, jak jídlo kombinujete, podstatně ovlivní, zda se vám bude ukládat do podkožního tuku nebo ne.

jak nepřibrat na all inclusive1. Sladkosti vždy s ovocem

Na snídani se snažte vyvarovat přemíry sladkých pokrmů ve formě buchtiček, dortů či nejrůznějších zákusků. Nikdo se nechce na dovolené chovat jako asketa, hřešit je třeba, ale musíme vědět jak. Vždy, když si dopřejete nějakou tu sladkost, dejte si k ní zároveň jednu porci ovoce. To obsahuje nestravitelnou vlákninu, která pomáhá čistit střeva a snižuje tzv. glykemický index, neboli rychlost vstřebávání cukrů ze stravy. Ovoce díky obsahu vitamínů, minerálů, enzymů a fotoživin pomůže zpracování sladkostí, aniž by se tělo příliš zatížilo. Bez něj se naopak rychle uloží do podkožního tuku.


2. Zelenina k hlavnímu jídlu

U obědu i večeře platí jednoduché pravidlo: Nenechte se zlákat neustálému přidávání si, naberte si vše na talíř najednou ve vaší přirozené domácí porci. Talíř si přitom rozdělte na tři pomyslné části: bílkoviny (maso, ryby, vejce nebo sýry), zelenina (ta by měla zaplnit minimálně půlku talíře) a příloha (cca 1/4 talíře). Vyvarujte se smažených pokrmů, z příloh upřednostněte rýži, luštěniny, těstoviny nebo vařené brambory. Zeleninu si ochuťte oleji, kterých jistě všude bude nepřeberné množství k otestování. Vyzkoušejte nejen extra panenský olivový, ale taky třeba mandlový nebo lněný.

3. Cola není na žízeň a jídlo se nezapíjí

Pitný režim se zejména v létě na sluníčku musí dodržovat. Slazené nápoje vám však dobře neudělají, dejte si raději neperlivou vodu. Tu pijte i během jídla, musíte-li - ačkoliv jídlo je lepší nezapíjet vůbec, abyste nenarušovali proces trávení. Naprostým nepřítelem jsou pak rozhodně colové nápoje plné cukrů i éček, které se ukládají do podkožního a útrobníko tuku, a tak po nich budete rychle tloustnout.

4. Večer se vyhněte „tvrdému“ a sacharidům

Víno, pivo, míchané drinky – kdo by si jimi dovolenou nezpříjemnil? Stejně jako u colových nápojů je tomu i s konzumací tzv. tvrdého alkoholu. Raději si dejte víno či pivo. Dávno známou pravdou je také, to, že alkohol zvyšuje chuť na jídlo. Večer zapomeňte na sladkosti a sacharidy například v pizze nebo těstovinách a raději si dejte samotný sýr nebo carpaccio z dobré ryby. A opět nezapomeňte na zeleninu.

5. Nepřejídejte se ale ani neomezujteIng. Martin Škába

Pravidelnost stravy je základem všeho. I na dovolené. Nejezte proto ani tady jen 3 x denně, ale dopřávejte si svačiny. Váš metabolismus tak bude pořád pracovat a energii z jídla lépe spálí.


Autor: Ing. Martin Škába
Výživový specialista
www.skaba.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Hromada zlaťáků