Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Vyrob si sama: léčivý olejíček z květů šeříkuVyrob si sama: léčivý olejíček z květů šeříku Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 02.06. 2020
Dnes má svátek Jarmil
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

5 tipů jak se při sportu cítit skvěle!

15. 04. 2020 | Pro ženy
Karanténa neznamená, že musíte doma zahálet na gauči! Vrhněte se na pravidelné sportování, které vám zlepší postavu, kondičku i náladu... A jaké si vybrat oblečení, abyste se v něm při cvičení cítili pohodlně a plnilo správnou funkci? Poradíme vám, na co všechno se zaměřit a čemu se vyhnout!


1. tip:

Aby bylo vhodné pro „váš“ sport...


V současné době jsme odkázáni především na domácí cvičení a při výběru vhodného oblečení byste měli myslet na to, jakému typu pohybu se budete věnovat. Při aerobních aktivitách jako je běžecký pás či eliptický trenažer, vsaďte především na lehké a přiléhavé oblečení, například tričko či tílko z merino vlny, a praktické šortky nebo tříčtvrteční legíny. U pomalejších aktivit jako je jóga nebo tai-či si můžete dovolit volnější zavinovací tričko či kalhoty „harémky“. Pokud se rozhodnete sportovat venku, třeba na zahradě či v lese, nezapomeňte na důležité pravidlo vrstvení, kdy první vrstva má za úkol odvádět pot od těla, vrchní jej odvádí ven a zároveň chrání před vnějšími vlivy jako je vítr či déšť. Díky tomu zůstanete v suchu a neprochladnete. A v případě potřeby lze mít i prostřední, termoizolační vrstvu (mikina). Praktické jsou také návleky na nohy, které lze natáhnout, když se zhorší počasí – začne foukat nebo se zatáhne. 

sportovní oblečení2. tip:

Aby sedlo jako ulité...


Aby se vám dobře cvičilo, je nezbytné, aby vám sportovní oblečení dobře sedlo. Nemělo by být příliš těsné, protože pak je nepohodlné, může způsobit otlaky nebo i podráždění pokožky. Příliš volné zase brání v pohybu a může se zachytávat do cvičebních pomůcek – zejména pozor na „plandavé kalhoty“, které nejsou vhodné například na jízdu na rotopedu. Ideální je samozřejmě oblečení vyzkoušet, ale v době, kdy jsou kamenné prodejny s oblečením uzavřené, nezbývá, než využít nabídky online e-shopů. Než začnete vybírat správnou velikost, je zapotřebí, abyste kromě své výšky zjistili i další tělesné proporce – vezměte proto do ruky krejčovský metr a změřte si obvod hrudníku, pasu, boků a u kalhot také vnitřní šev, u dámské podprsenky zase míru pod poprsím. Přiznejte si, že vždy po očku sledujete menší velikost, ve které se pak necítíte svá? Nikdo na vás neuvidí, jestli máte M nebo L, ale všichni uvidí, jestli se cítíte ve své kůži a jste spokojená. V daném internetovém obchodě se pak podívejte na tabulku velikostí, podle níž se můžete zorientovat – u každého výrobce se totiž číslování může lišit. Pokud se vám přesto stane, že vám přijde zboží, které vám velikostně nesedí, máte možnost jej vyměnit – je však třeba, aby bylo nepoškozené a s originální visačkou. Dobře si před objednáním pročtěte obchodní podmínky.

3. tip:

Abyste se v něm nepařili...


U sportovního oblečení je nejdůležitější materiál, z něhož je ušité. Vyhněte se bavlně, která saje pot a oděv zůstává po zvýšené fyzické aktivitě mokrý – nejen, že se budete cítit nepříjemně, ale může to vést k prochladnutí! Oblečení musí být prodyšné a naopak odvádět pot od pokožky. Ideální je k tomuto účelu merino vlna, která je navíc antibakteriální, takže nezapáchá. Speciální šupinkovitý povrch vlněného vlákna zamezuje množení bakterií. To ze syntetického materiálu je hladké, proto se po něm bakterie lépe pohybují a množí. Vlněný nátělník nebo tričko tak rozhodně nemusíte po každém použití prát, a nejen kvůli tomu, že nepáchne.

4. tip:

Aby vám to slušelo...


Při sportu se musíte cítit dobře – a k tomu přispívá i oblečení, které vám sluší a zvedne vám sebevědomí! Na trhu najdete celou řadu barev a vzorů od jemné růžové, jež vypadá velmi žensky, až po pestrobarevné odstíny. Výrobci oblečení přizpůsobují tak, aby vám nejen sedlo, ale díky střihu a trendy odstínům a potiskům také lichotilo vaší postavě.

5. tip:

Aby vás nebolela záda...


Svou pozornost věnujte i výběru spodního prádla – dámy by si měly pořídit dobrou sportovní podprsenku, která ňadra bude podpírat a zpevňovat je. Tím snížíte napětí ve vazech a vyhnete se bolestem zad a šíje. Především u dynamického pohybu jako je běhání na pásu, skákání přes švihadlo nebo aerobik může pohyb prsou cvičení znepříjemnit. Podprsenka určená pro sportovní aktivity by tedy měla prsa vertikálně fixovat, být z příjemného a pružného materiálu, který je prodyšný a funkční. A víc než kdy jindy platí, že musí dobře sednout! Ideální je také bezešvá anebo s měkkými švy, jež nedráždí pokožku. Ramínka by měla být široká, aby rozložila váhu a nezařezávala se do ramenou. Vybírejte i podle designu – mnohé podprsenky totiž lze nosit samostatně jako top, anebo přes ně jen navléknout tílko a budete vypadat skvěle!


Zdroj, foto: Norská móda

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !