Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 17.10. 2017
Dnes má svátek Hedvika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Až se léto zeptá...

23. 06. 2014 | Diety
Až se léto zeptá, co jsme dělaly v zimě, bude už pozdě hledat odpověď na otázku, proč se nám věci v šatníku záhadně srazily. Pokud hodláme vyrazit k vodě v plavkách a nechceme řešit zaoblené bříško, povadlý zadeček nebo tukové polštářky na bocích, je nejvyšší čas zabojovat s kilogramy, které se na nás nabalily od Vánoc do prvního jarního dne. Máme ještě pár týdnů k dobru, abychom vše napravily. Důležité je nepanikařit, pohlídat si jídelníček a zapojit do života pravidelný pohyb.

Proč v zimě přibíráme

Na vině nejsou zdaleka jen Vánoce, ale celé roční období. Naše tělo je odnepaměti zvyklé dělat si zásoby na horší časy bez ohledu na to, jestli mrzne, až praští, anebo se teplota pohybuje nad nulou, jako jsme to zažily letos. V zimě máme kvůli kratším dnům nižší hladinu vitaminu D, což napomáhá ukládání tuků, a zvyšuje se nám tak hladina spánkového hormonu melatoninu, který je zodpovědný za větší pocit únavy a hladu. Abychom rychle doplnily energii, automaticky saháme po energeticky bohatých potravinách, které však zároveň zvyšují i naši hmotnost. Navíc se v zimních měsících méně hýbáme, raději trávíme odpoledne a večery doma než v nepříjemném počasí venku. Všechny tyto faktory spolu vytvářejí ideální podmínky k přibírání, pokud si váhu neohlídáme. Když připočteme občasnou neodolatelnou chuť na těžší jídla nebo panáčka na zahřátí, abychom se před zimou totálně obrnily, nelze se divit, že jsme na jaře rázem o pár kil těžší.

Až se léto zeptá...Jak s kilogramy zatočit

Pokud nestrávíme zimu v aktivním dietním režimu, není nijak výjimečné, že dvě až tři kila přibereme. Nemusíme to ale brát tragicky. Odborníci na zdravou výživu již tradičně varují před radikálními dietami a nedoporučují ani nejrůznější detoxikační kúry, při nichž většinou hladovíme, a navíc tělo šidíme o podstatnou část živin, které nám dodávají energii. Bohatě postačí, když se zaměříme na zdravý způsob stravování, omezíme přísun jednoduchých sacharidů a vynecháme vysokoenergetické pokrmy, jako jsou například omáčky nebo smažená jídla.

K večeři bychom měly volit jídla s nízkou energetickou hustotou neboli densitou a vysokou sytivostí. Ideální je zelenina, kterou můžeme upravovat na mnoho způsobů a kombinovat s masem, vajíčkem nebo různými druhy sýra. Na jaře nahrávají zdravému jídelníčku i širší výběr a příznivější ceny sezónní zeleniny, kterou lze využít čerstvou k přípravě salátů nebo je možné ji tepelně zpracovat. Naši stravu můžeme aktuálně zpestřit třeba pečeným nebo grilovaným lilkem či cuketou, u salátů se nabízí vedle zelného, hlávkového či římského třeba čekanka. Zajímavé jsou kombinace a variace s červenou řepou.

Jaro v pohybu

Další důležitou složkou redukčního režimu je pohyb. V našem harmonogramu by se měl objevit minimálně dvakrát týdně. Využijme toho, že nastaly dlouhé slunné dny, a vydejme se sportovat do přírody. Není třeba trápit tělo v posilovně, když se dá vyrazit ven na kole, na pěší túru anebo vyzkoušet nordic walking. Při hodině svižné chůze spálíme kolem tisícovky kilojoulů, při severské chůzi si můžeme připočíst ještě dalších 20 procent navíc, přibližně 1200 kilojoulů ze sebe vydáme na bicyklu.

Nastartujme tělo na spalování

Pokud nás trápí dva, tři kilogramy navíc a vezmeme si dobré rady k srdci a pravidelným cvičením zpevníme tělo, přivítáme léto bez obav. Aktuálně nabízíme našim klientům měsíční program se zaměřením na problematické partie. Za tuto dobu si klient osvojí jídelníček, zredukuje váhu o dva až čtyři kilogramy a nastartuje organismus k dalšímu hubnutí. Někdy jde o první kila na začátku dlouhé cesty, jindy naopak o poslední kilogramy, s nimiž svádíme nekonečný boj. V obou případech nás může ze slepé uličky vyvést právě konzultace s odborníkem.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Zlato