Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 13.12. 2017
Dnes má svátek Lucie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Brzká specializace škodí a i u dětí může vyvolat syndrom vyhoření!

15. 09. 2015 | Výchova
Tenis, gymnastika, atletika, fotbal, golf… Děti dnes mají velký výběr sportů, kterým se mohou věnovat, a to už ve velice raném věku. Trenéři i rodiče od nich pak ale často vyžadují maximální výkony, a tak se u nich radost ze sportu mnohdy vytratí.  Odborníci navíc varují, že brzká specializace při cvičení může negativně ovlivnit psychický i fyzický vývoj dětí!

Podle průzkumů je každý druhý Čech ohrožen nadváhou či obezitou a v nedávném celosvětovém průzkumu obezity jsme skončili na alarmujícím devátém místě! Není se tedy čemu divit, že čeští rodiče jsou často sportováním dětí téměř až posedlí.

Současná doba je bohužel typická dvěma základními chybnými směry v pohybu u dětí: specializací a tlakem na výkon. Obojí nutí dítě již od raného věku příliš přemýšlet nad svými sportovními výkony, úspěchy či neúspěchy. Vytrácí se samotná radost z pohybu a až příliš brzy pak může dojít k vyhoření, kdy dítě prostě přestane sport nebo i pohyb samotný bavit.

výběr kroužkůVybírejte sportovní kroužek pozorně


Specifický pohyb bez dalších kompenzačních aktivit u dětí může v extrémních případech podle odborníků vést k poškození pohybového aparátu. Děti nejsou na jednostrannou zátěž připraveny, jejich svalový i kosterní systém je stále ve vývoji. Dlouhodobé intenzivní přetěžování tak u nich v budoucnu může vyvolat zcela zbytečné zdravotní obtíže. Původní myšlenka přirozeného a zdravého sportování, které přispěje ke zdravému vývoji, je rychle ta tam…

Zapomeňte na tenis, golf i atletiku, nechte je dělat kotrmelce!

Podpora všeobecné pohybové průpravy by měla podle odborníků optimálně trvat minimálně do deseti let věku dítěte. To vše ovšem bez nutnosti srovnávání s vrstevníky, budování ikonických vzorů a tlaku na podávání vrcholových výkonů.

Nejsou stroje, nechme je žít

Zařazením jiných druhů cvičení alespoň jednou týdně, lze negativní dopady jednostrannosti do značné míry omezit. Stejně důležité je ovšem podle odborníků také klást důraz na rovnoměrný rozvoj pohybové soustavy dítěte s jeho mentálními aktivitami.


5 zásad správného cvičení dětí:

1. Vyváženost pohybových aktivit.
2. Nepřetěžování vybraných svalových skupin.
3. Respekt k rozdílnému tempu růstu a dovednostem dětí.
4. Postupné učení a zdokonalovaní v pohybových aktivitách.
5. Hravost: Cvičení by mělo děti především bavit!

Zdroj, foto: Monkey´s Gym

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !