Středa 24.04. 2024

16. 06. 2010 | Asie

Thajsko - ostrovy, pokračování

Ko Samuj.

Přelet  z Bangkoku na ostrov Ko Samuj místní aerolinkou byl pohodový,  letěli jsme nad nádherně modrým mořem  s krásně zelenými ostrovy. Jeden z ostrovů byl ten náš,   nazývaný ještě  ostrovem Půvabů nebo  také ostrov Lásky. Ostrov leží v jižní části Siamského  zálivu v blízkosti Malajského poloostrova. Je veliký 25x21 km, je jedním z 80 ostrovů mořského národního parku, z nichž je osídleno pouhých šest. Jsou zde vápencové skály, jeskyně, laguny a veliké plantáže kokosových palem.

Přistáli jsme na krásném malebném místním letišti. V okolí kvetlo plno ibišků, a tak po Bangkoku, kde je vysoké znečistění vzduchu, byla tady výrazná změna viditelná všude, modrá obloha, zelené kopce a příjemný vánek.  Malé autobusy bez oken  nás odvezly k odbavovací hale, byl  to  malý domek se  střechou pokrytou stylově listy z palem,  uvnitř plno květin a novodobé zařízení digitechnikou, s pojízdným pásem na kufry, i plošina ven k taxíkům byla pojízdná, pohodlíčka. Mikrobusy nás odvezly k našemu resortu přes celý ostrov, cesta vedla zeleným palmovým lesem a byla příjemná.

Resort, ve kterém jsme pobyli tři noci, byl nádherný, aby né, vždyť jsme byli na ostrově tisíců palem, výhled z lodžie jsem měla jak na zelené palmy, tak na bazén, ve kterým jsem se nekoupala, pro jeho chlorovanou a chladnou vodu a na nádherné teplé moře.  Po ubytování a po informativní schůzce s naší skvělou  průvodkyní  jsem už byla nedočkavá, abych se uvítala s mořem.

A uvítání s mořem?? Neskutečné. Byly zrovna veliké vlny, už jsem takové zažila v Řecku, dalo se v nich i plavat, ale tady??? S roztaženýma rukama jsem běžela vstříc vlnám, můj odhad byl ale špatný. Vrhla jsem se za vlnou, která se vracela zpět do moře a vzápětí se přihnala vysoká od moře proti mně a podrazila mi nohy, všichni na pláži povstali a divili se, co tam vyvádím.  Vlny plné drobného kamení mě mlely, nahoru dolů.  Najednou   mi došlo, že mám vysvlečené plavky a nešly ani navléci, byly plné kamení. Bojovala jsem jak  s vlnami, tak  i s plavkami,  na pláž se mi nechtělo, zvlášť když jsem viděla, jak se lidé baví a plácají se  smíchy rukama do stehen. Nakonec se přidaly další účastnice zájezdu, abych v tom šílenství nebyla sama, divadlo jsem dohrála až do konce.  Hlavně jsem si parádně užila a na pláž jsem vylezla  už ustrojená, ale se zničenými plavkami. Dcera mě před odjezdem nabádala, ať jedu ve starých, že si koupím, tak jsem jí poslechla, beztak se v tu dobu příprav nedaly sehnat, ale nezdařilo se ani tu v Thajsku. Thajky jsou malé, a tak i prádlo měli v obchodech pomenší. Rada pánů byla, ať si koupím dva klobouky a svážu si je tkaničkou od bot. Vtipálci. Po vykoupání jsme si před západem slunka udělali příjemnou vycházku po pobřeží. A jeden vtipálek, co se mi smál na pláži, si položil na balvan boty, aby mohl kamerovat a přihnala se vlna a boty mu vzala, měl co dělat, aby je dohnal, a tak platí, že ,,na posměváčky jsou taky háčky,,.

Došli jme na veliké balvany a z výše pozorovali moře a nádhernou pláž lemovanou palmami, nakoupili jsme cestou vody, nahlídli do obchodů a stavili se na dobré Thajské večeři. Taky jsem si objednala, hlavně zdůraznila, ať tam není čilli!! Seděli jsme celá parta našeho puťáku u jednoho stolu a bylo veselo. Až na jedem moment než  mi přinesli jídlo.  Recepční byl starý pán, a tak pletl, co se dalo, jídla zpřeházel a když už bylo vše jak má být, bylo jídlo studené, jen já huronským řevem vyskočila od stolu a ječela, že to pááálíí, bylo to neskutečně ostré-pálivé. Co vám budu lhát,  na pěší zoně se zastavil dav s pohledem na nás. Studem jsem utekla na záchod, kde jsem se vyděsila znovu, při rozsvícení vyběhlo od země po stěně nahoru několik  pikonů, malé ještěrky, a to už bylo moc na první den u moře. Takhle veselo bylo až do konce puťáku.

Druhý den nás čekal výlet lodí. Ráno po vydatné snídani nás dvě větší auta odvezla do přístavu a vyrazili jsme lodí na širé moře, míjeli jsme překrásné ostrovy, které  jsou chráněné. U jednoho ostrovu jsme zastavili, vyfasovali šnorchly a vesty a plavali pozorovat mořské dno, kde plavalo veliké množství nádherných a hlavně barevných ryb, plžů, a jiných mořských živočichů a korály různých tvarů. Neměli jsme se nedotýkat se dna, aby se nepoškodily.

Další zastávka byla na překrásný zátoce, kde jsme měli projížďku kolem ostrova na kánoi. A než jsme dojeli,  naši lodníci nám připravili k obědu rýži, vepřové a kuřecí maso, kupu zeleniny a ovoce. Takto jsme se stravovali na všech výletech. Koupání v zátoce bylo příjemné, hrála nám hudba, a tak jsem si pohodičku  zpříjemnila aquaaerobikem. Přidaly se i další  ženy  ze skupiny, aby bylo veselo, tak si taky zacvičily, dokonce  i někteří pánové.

Další plavba vedla k ostrovu, kde jsme vystoupali přes skálu a zúžené průchody na nádhernou vyhlídku na moře a azurovou lagunu uprostřed ostrůvku. K laguně jsme taky sestoupali, bylo tam neskutečný vlhko, až  se nám všem zamlžily fotoaparáty jako by jsme je vhodili do vody. Cesta zpět na ostrov byla docela dramatická, lodi se nechtělo dojet, zlobil motor. Thajci mám  ukázali, že si s problémem poradí, vždy se u všeho usmívali a byli neskutečně klidní. Na tomto výletě s námi do počtu jela rodinka Číňanů, která celou cestu na lodi prospala, jen maminka všechny starostlivě otírala a rovnala, aby je nebolelo za krkem apod.

Na zpáteční cestě výletu, už na ostrově, jsme se zastavili na jedné farmě, abychom se projeli na slonech, do kopce  a mezi palmami. Seděli jsme po dvou ve speciálně upravených sedadlech, která se s námi docela houpala. Thajec seděl vpředu slonu za hlavou a cosi šmodrchal - tvořil a  při dojetí nám předal z trávy pečlivě upletený náramek, prsten a náhrdelník. Po jízdě následovalo náročné vystoupení slonů. Když skončili, tak nás Thajec  vyzval,  aby přišel  dobrovolník a lehl si na koberec před slona. Nikdo nešel, tak jsem se přihlásila, lehla jsem si na břicho a slon mi lehce nohou provedl masáž zad a hýždí, bylo to příjemné, měl krásně teplou a měkkou tlapu, ještě  na závěr mi stihl chobotem cucnout do výstřihu a políbit mě. Další se přihlásil mladý pán a dostal příkaz lehnout si na záda, rošťák slon mu tlapou pomačkal jeho mužství a políbal celý obličej. Byla to příjemná atrakce na závěr výletu.

Druhý den na ostrově byl volný, tak  jsme ho strávili na pláži pod slunečníky a relaxovali. Moře už bylo klidnější, dobře se v něm plavalo. Kolem nás chodili prodejci s různým zbožím, od jídla přes suvenýry, oděvy, až po masáže a manikúru s pedikúrou. Masáž na vyhřáté pláži neměla chybu, absolvovali jsme ji jak jinak celá parta. Masérka mě  hladila,  lámala a rovnala kosti poctivě  1,5 h. za pár Báthů. K tomu zušlechtila ruce a nehty a ještě dokonale provedla  pedikúru s masáží bodů na chodidle, což byla další hodina. Připadla jsem si jak princezna v ráji.

Další den ráno po snídani jsme se nalodili na trajekt  a mezi ostrovy propluli k dalšímu pobytovému místu na Krabi.