Pátek 19.04. 2024
Dnes má svátek Rostislav

Beskydy

25. 02. 2012 | Česká republika
Dnes píši o mých milovaných Beskydech. Byla jsem tady mnohokrát. Tentokrát budu psát o dovolené na Horní Bečvě. Jeden z krásných výletů byl autobusem na Pustevny, kde mě uchvacují překrásné, dřevěné Jurkovičovy stavby. Šli jsme k altánku zvaném Cyrilka, odkud je krásný výhled právě na Pustevny.

Pokračujeme k pískovcové soše Radegasta a dál kolem sjezdovky až na vrchol Radhošť k poutní kapli sv. Cyrila a Metoděje. Cesta stála za námahu. Je odtud krásný výhled na ostatní okolní beskydské kopce. Jdeme zpět na Pustevny a kolem hotelu Tanečnice na Martiňák a Horní Bečvu - Bečvici. Cestou sbíráme houby. Byl to moc hezký den v přírodě a večer houbová večeře.

RadhošťDalší den byl odpočinkový, jen s procházkou po okolí. Pak muž na mapě objevil krásnou trasu po hranici se Slovenskem. Naplánoval, že na Bumbálku pojedeme autobusem a pak po hřebenovce na Bobek a dolů do Bílé a zase autobusem zpět. Tehdy ještě nebyl běžný internet a tak na zastávce jsme zjistili, že autobus nejede.

Vydali jsme se pěšky na Bumbálku a dál po naší trase, krásnou přírodou, tichem, k Masarykově chatě a dál k chatě Kmínek, která je zajímavá tím, že chata je na Slovensku a venkovní posezení v Česku. Už jsem unavená, ale mlčím a stoupám dál po hranici. Jsou tu krásné výhledy, opravdu nádherná hřebenovka. Po nějaké době je před námi Bobek.

Už se skoro plazím. A když zjistím, že cesta dolů vede kolem koryta potoka prudce dolů, tak jsem zděšená, jak to zvládnu. No nějak jsem sešla dolů a šli jsme po silnici do Bílé. Tam už jsem opravdu šla z posledních sil. Začala jsem panikařit, protože cedule s odjezdem autobusu byla v příkopu. Muž mě uklidňoval a začal stopovat.

Hned druhé auto nám zastavilo. Muž prosil řidiče, jestli by nás kousek nesvezl, že už začínám vyhrožovat, že ho zabiju. Mladík se smál a řekl, ať nasedneme. Zavezl nás až k naší chatě. Teď už na tu cestu vzpomínám s úsměvem, ale ten den jsem myslela, že už víckrát nikam nepůjdu. Ale Beskydy zůstaly mojí srdeční záležitostí a ráda se tam vracím.

fanypol - čtenářka

« Předchozí   1   2   3   4  Následující »
pěkné, milé Smajlík
hezký článek. Beskydy miluji ze všech našich hor nejvíce, ale nevím proč - možná proto, že v tomto kraji mám hodně přátel
Vlasně před 36 roky přesně. 19. 3. 1976 jsme mělisvatbu a jeli na týden do Horní Bečvy a s běžkami chodili po horách. I na Pustevny došlo. Jen tam nemohu manžela dostat, abychom se prošli třeba v létě. Já bych jezdila daleko víc. On jen chalupu v Orlických horách a nic jiného.
Další z pěkně napsaného článku.Smajlík
Taky mám na Beskydy krásné vzpomínky SmajlíkRůzné. Třeba když byli kluci menší,vždy jsem jim na dovolených dělala zábavný kvíz s otázkami týkajících se toho co jsme viděli a navštívili, takové nenásilné všeobecné vzdělávání Smajlík V odpovědích vybírali ze tří možností a-b-c. Starší však mladšímu záměrně přeházel otázky, takže mu pak ve výsledku vyšlo, že na Radhošti není Radegast, ale čínský bůh srandy a místo sousoší Cyrila a Metoděje dvojice Lauer a Hardy... Dodnes, když přijde řeč na Beskydy, si na to vzpomeneme Smajlík