Úterý 16.04. 2024
Dnes má svátek Irena

Loni v zimě ve Vysokých Tatrách

24. 01. 2012 | Vaše tipy
Loni v lednu měl muž posledních pár dnů dovolené, slovo dalo slovo a pomohl internet. Našli jsme přes cestovku ubytování v Tatranské Štrbě a jelo se. Ubytování bylo skromné v soukromí, ale čisté, tak to bylo v pořádku. Ubytovali jsme se, uvařili první kávu a šli na poznávací procházku.

Všude byl sníh, pod lampami se třpytil jako diamanty. Nádhera. Byli jsme po cestě unavení, tak jsme spali jako batolata. Druhý den jsme sedli na zubačku a jeli ke Štrbskému Plesu. Kdybyste chtěli jet taky zubačkou, tak vyjíždí přesně na minutu. Několika cestujícím jsme ujeli. Cesta byla krásná. Byla jsem v Tatrách v zimě poprvé. Nejsem lyžařka a muž už kvůli mně taky nelyžuje. Ale zpět do Štrbského Plesa. Bylo tam živo, plno lyžařů a rodin s dětmi. Před hotelem, kolem kterého jsme šli, nás lákal kočí k projížďce na sáních. Ale my jsme do hor jeli kvůli pohybu a tak jsme odmítli.

Prošli jsme  se kolem jezera,  sníh křupal, chvílemi jsme uhýbali běžkařům. Pozdě odpoledne jsme se vrátili do našeho přechodného bytečku a udělali si obědo-večeři. Druhý den jsme opět vyjeli do Štrbského Plesa a električkou se vydali do Starého Smokovce  na procházku městečkem. Smokovec je nejstarší tatranská turisticko - rekreační osada, už v 19. století tady začaly vyrůstat první hotely, restaurace a vodoléčebná zařízení.

Vyvěrá tady minerální pramen.  Jsou tu jako všude v Tatrách luxusní hotely i prázdné budovy z minulosti. Zašli jsme na oběd do místní jídelny. Ceny mírné a jídlo bylo chutné. Po obědě jsme zašli k lanovce na Hrebienok, už se začínalo šeřit, tak jsme se nevyvezli, i když v této lanovce bych se svezla bez obav, byl to pozemní vagonek, ale jízda byla dost drahá a dohodli jsme se s mužem, že ještě do Tater pojedeme třeba na jaře. Další den jsme jeli do Tatranské Lomnice, konečná stanice električky - vystupovat.

Tady bylo nejvíc rušno. Spousta lidí, luxusní obchody, kasíno... Muž se jen divil, že značky ukazují jiným směrem, než myslel. Dříve byla dolní stanice lanovky na Skalnaté Pleso u hotelu Praha. Teď je tu nová kabinková na opačném konci Lomnice, celé lyžařské centrum s 5km sjezdovkou, sáňkařská dráha... Lyžaři měli smůlu, foukal hodně vítr, tak lanovka nejezdila. Poslední den před odjezdem jsme  vyjeli do stanice Štrbské Pleso, zašli ke skokanským můstkům a na horskou službu se zeptat, jestli se dá jít k Popradskému plesu. Podívali se, jestli máme pevné obutí a řekli, že můžeme.

Byla to nádherná procházka krásnou zimní krajinou. U plesa jsme poobědvali, prošli kousek po břehu, muž mi ukázal cestu, kudy šli na Ostravu a vraceli jsme se zpět po silnici. Cesta na hřbitov horolezců byla uzavřená. Místy byly vyvrácené stromy po vichřici, ale už tam byly nasazené nové stromečky.
Tatry
jsou moc hezké hory, snad se tam ještě podíváme.