Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 22.08. 2017
Dnes má svátek Bohuslav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Co si počít při stresu těhotenství a co na to miminko v břiše?

29. 04. 2011 | Těhotenství

Při svém prvním těhotenství jsem studovala všechnu dostupnou literaturu a snažila se připravovat na příchod miminka co nejlépe. Teorii jsem zvládala, ale nedařilo se mi dodržet pokyny a rady jak být stále v pohodě a vyhýbat se stresu v zájmu zdárného vývoje dítěte.


Vyhýbat se stresovým situacím dost dobře nešlo, celé těhotenství se na mě valily jedna za druhou… Měla jsem zdravotní problémy a strach o ještě nenarozené miminko i těžce nemocnou mámu, svatbu v září v šestém měsíci, v říjnu pohřeb a hned po Vánocích jsem porodila, Silvestr 2000 jsme slavili v porodnici.


těhotenstvíZtratila jsem svou největší duchovní oporu – maminku, přestěhovala se do nové rodiny a nového místa, vytratil se i můj kulturní život a z přátel zůstalo jen několik, kteří už také měli děti. Svou výtvarnou práci jsem pověsila na hřebík, s miminkem jsem si nevěděla často rady a mnohdy ani se sebou. Bylo to prostě příliš mnoho životních změn najednou.


Manžel i obě rodiny se mi snažily pomáhat s hlídáním, domácími pracemi a vařením, ale na své duševní smutky jsem byla vždy sama se svou vírou. Nad vodou mě držela má veliká radost a zároveň starost – miminko Liduška, dnes už  školačka. Děti k nám přicházejí také proto, abychom se od nich mohli i my učit, nejen oni od nás… a o tom je vlastně mateřství.


Zklamalo mě, že moje tehdejší doktorka gynekoložka se vůbec nezajímala o mé psychické problémy, ale jen o ty tělesné, jako by se snad dalo oddělit tělo od duše. Naštěstí mě osud včas zavedl na přednášku o zdravé výživě a k lékaři homeopatovi, který mě léčil především změnou stravovacích i duševních návyků. To, co mně nejvíce pomohlo, bych ráda předala ostatním maminkám, nacházejícím se možná v podobné situaci. Stresu se ale zcela vyhnout nejde ani v těhotenství ani v životě vůbec.


Uvědomme si nejprve, že každý problém nás posouvá dál v našem duchovním vývoji, pokud ho dokážeme správně vyřešit, ale nikoliv tím, že nepříjemnosti vytěsníme ze své mysli a tváříme se, že nás se to netýká. Soucit s trpícími lidmi v našem okolí, nebo i vzdáleném jako momentálně s oběťmi zemětřesení v Japonsku, nejlépe vyjádříme upřímnou modlitbou  - prosbu o pomoc ve vnitřním ztišení.


Mně osobně pomohla při mém prvním dosti stresovém těhotenství jednoduchá rada jak komunikovat s miminkem v břiše. Od počátku těhotenství je dobré přijímat své děťátko jako živou bytost s vlastní dušičkou, se kterou můžeme komunikovat a denně ji přesvědčovat o své lásce a o tom, jak se na její příchod těšíme. Všechny emoce i ty negativní, které v těhotenství prožíváme, prožívá s námi i naše dítě v břiše a formují jeho budoucí duševní zdraví.


Když  pláčeme, někdo nás zklamal, máme vztek na partnera nebo smutek čitěhotná žena žal z úmrtí někoho blízkého, nelze tyto emoce potlačit a není to dobré pro nás ani pro dítě. Vysvětleme svému drobečkovi, proč jsme smutné, že to, co teď právě prožíváme, přejde, a že se nemusí bát našeho smutku, protože na jeho příchod se těšíme i přes všechna příkoří. Není třeba mluvit k miminku nahlas, stačí mluvit s ním v duchu a uklidňovat ho vždy, když by se mohlo leknout, vystrašit nebo si na sebe brát vinu za naše starosti. Když si nevíme rady třeba se špatnými vztahy v rodině nebo se strašením lékařů, vždy nám může pomoci upřímná modlitba v ztišení.


Mnoho dospělých lidí s psychickými problémy zjišťuje pomocí hypnózy a psychoterapie, že jejich potíže mají kořeny právě v prenatálním období nebo v raném dětství, kdy se cítili nechtění, zažívali strach a nejistotu, nebo si na sebe přejímali vinu za hádky rodičů. Pomůže nám i našim dětem, když si to uvědomíme včas, jak hodně ovlivňujeme jejich budoucí duševní život.
Na všechny potíže duše je nejlepším lékem víra a láska, nesobecká a všeobjímající. Ať je tvá náruč maminčina jak vonná a konejšivá mateřídouška...


Bylinky, které nám mohou pomoci v psychické rovině:


Heřmánek, levandule, růže, mateřídouška, třezalka, dobromysl, majoránka, meduňka, lípa a další. V aromaterapii používáme éterické oleje podle vlastního výběru.


Autor: Magdaléna Dobromila Staňková

autorka knihy Bylinky pro děti a maminky

Zdroj: Respekt k porodu.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Moc hezký a uklidňující článek. Myslím, že bylinky, co člověku přirozeně voní a uklidňují, vhodné jsou. Ostatně, všeho přiměřeně, což se týká všech oblastí.
Díky za tento článek.
Obrázek uživatelky
profil
Článek je hezký ale přece jen,jsou v něm nesrovnalosti i když malinké.

Já se bylinkám věnuji 15 let a například mateřídouška v těhotenství vhodná není,spíš ke konci kdy chceme aby děloha pracovala protože tahle bylinka napomáhá děložním stahům.

A bylinky by se prakticky měly vynechat až do cca 5. měsíce těhotenství. Nikdo totiž přesně neví jak která bylinka působí na plod. Jak je známo bylinky se všeobecně na vedlejší účinky netestují a i kdyby tak rozhodně ne na těhotných
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles