Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 14.12. 2017
Dnes má svátek Lýdie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Co všechno má obsahovat jídelníček těhulek?

16. 09. 2010 | Těhotenství

Mateřství patří k nejkrásnějším obdobím v životě ženy. Výživa v těhotenství je nedílnou součástí zdraví maminky i vývoje jejího dítěte. Svou výživou pokrýváte potřeby své a také potřeby vašeho miminka. Strava má být bohatá na bílkoviny, vitamíny a minerální látky. Proto je dobré jíst v tomto období hodně zeleniny, ovoce a netučného masa.

Co by nemělo chybět ve vašem jídelníčku?

Jsou to především bílkoviny. Velkým zdrojem bílkovin a vápníku je mléko. Můžete ho konzumovat čerstvé i trvanlivé, ale hlavně nízkotučné. Maminy, které nemají rády mléko, ho můžou nahradit nízkotučnými sýry, jogurty a tvarohy, které mají stejný zdroj vápníků jako mléko. Vápník lze také získat z luštěnin, sardinek, ořechů, máků a řady zeleniny. Živočišné bílkoviny najdete především v kuřecím a králičím mase, které neobsahuje mnoho tuku. Do pestré a vyvážené stravy patří především vařené brambory. Obsahují velmi hodnotné bílkoviny, stejně tak i draslík a vitamín C.

Vedle vápníku je však důležitý i hořčík. Nejvíce hořčíku obsahuje listová zelenina, ale také pitná voda ho má dostatek. Dále ho najdete v mase, žloutcích, obilninách i luštěninách.

Jód je nezbytnou součástí výživy každé budoucí maminky. Nejlépe se využije z konzumace mořských ryb. Dostane se do těla i výrobky obohacenými jódem – např. kuchyňskou solí.

Nesmírně cenné je také dostatečné konzumování vitamínu C. Jeho nejbohatšími zdroji jsou především citrusy, pomeranče, citrony, grapefruity. Velké množství vitamínu C obsahují také šípky, černý rybíz, kiwi, jahody, banány, meruňky a hroznové víno. V zelenině je vitamín C zastoupený především v rajčatech, melounech, paprikách, kapustě, mrkvi, hlávkovém salátu, ale také v obyčejných bramborách.

V těhotenství musíte dodávat tělu dostatečné množství potravin obsahujících železo. Můžete si dopřát hovězí, libové maso nebo drůbeží, luštěniny a také lískové oříšky. Velké množství železa a kyseliny listové obsahuje špenát, meloun, brokolice, kapusta, hlávkový salát aj. Z ovoce to jsou především meruňky a hroznové víno.

Velký význam má také vláknina, abychom předešli zácpě. Je obsažená  v cereálních výrobcích, celozrnných produktech, v zelenině a také ovoci. Můžete si dát  sušené fíky, švestky, vlašské oříšky, burské oříšky, rybíz, maliny, hrušky, jablka, zelené papriky, jahody, kedlubny nebo také žitný chléb.

Pitný režim v těhotenství

Nejvhodnějším nápojem v těhotenství je mléko a podmáslí.  Dalšími cennými nápoji jsou ovocné čaje, šípkový čaj, neslazené ovocné a zeleninové šťávy a také pramenitá čistá voda. V těhotenství by měla každá budoucí maminka vypít alespoň 2 litry tekutin denně. Také jeden hrníček slabé černé kávy vám neuškodí.

Co neprospívá těhotným maminkám?

Vyhýbejte se nápojům, které obsahují hodně cukru, sladké limonády, coly, sirupy, nápojům obsahující, chinin – tonic, minerální vody, které obsahují velké množství soli. Také pití silné černé kávy a čaje je škodlivé. Alkohol a nikotin by se měl zcela vyloučit, neboť škodí nejen matce, ale i děťátku. Při přípravě jídel v období těhotenství je užitečné méně solit, nejíst kořeněná jídla a také uzeniny.

Chutě v těhotenství

Chutě v těhotenství jsou neovladatelné, a tak se musí každá žena v jídle mírnit. Celkový přírůstek hmotnosti by měl být kolem 12 kg. Děťátko si z vašeho těla vezme jen co potřebuje, a zbytek vám nechá na památku. Proto se doporučuje rozdělit jídlo do více menších dávek, abychom zamezili tloustnutí. Přitom bohatými jídly má být u těhotných snídaně a oběd, ostatní jídla by měla být chudší.

Správná životospráva  je základem zdravého těhotenství. 

 

Marta

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Moc pěkně napsané
Obrázek uživatelky
profil
tehulka--ake pekne meno
Obrázek uživatelky
profil
Děkuji za pěkné hodnocení.
Obrázek uživatelky
profil
děkuji za krásný a poučný článek.Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles