Novoroční předsevzetíNovoroční předsevzetí 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout Velký roční horoskop na rok 2018Velký roční horoskop na rok 2018 Velikonoční beránek nejoblíbenější receptyVelikonoční beránek nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 19.02. 2018
Dnes má svátek Patrik
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Co všechno má obsahovat jídelníček těhulek?

16. 09. 2010 | Těhotenství

Mateřství patří k nejkrásnějším obdobím v životě ženy. Výživa v těhotenství je nedílnou součástí zdraví maminky i vývoje jejího dítěte. Svou výživou pokrýváte potřeby své a také potřeby vašeho miminka. Strava má být bohatá na bílkoviny, vitamíny a minerální látky. Proto je dobré jíst v tomto období hodně zeleniny, ovoce a netučného masa.

Co by nemělo chybět ve vašem jídelníčku?

Jsou to především bílkoviny. Velkým zdrojem bílkovin a vápníku je mléko. Můžete ho konzumovat čerstvé i trvanlivé, ale hlavně nízkotučné. Maminy, které nemají rády mléko, ho můžou nahradit nízkotučnými sýry, jogurty a tvarohy, které mají stejný zdroj vápníků jako mléko. Vápník lze také získat z luštěnin, sardinek, ořechů, máků a řady zeleniny. Živočišné bílkoviny najdete především v kuřecím a králičím mase, které neobsahuje mnoho tuku. Do pestré a vyvážené stravy patří především vařené brambory. Obsahují velmi hodnotné bílkoviny, stejně tak i draslík a vitamín C.

Vedle vápníku je však důležitý i hořčík. Nejvíce hořčíku obsahuje listová zelenina, ale také pitná voda ho má dostatek. Dále ho najdete v mase, žloutcích, obilninách i luštěninách.

Jód je nezbytnou součástí výživy každé budoucí maminky. Nejlépe se využije z konzumace mořských ryb. Dostane se do těla i výrobky obohacenými jódem – např. kuchyňskou solí.

Nesmírně cenné je také dostatečné konzumování vitamínu C. Jeho nejbohatšími zdroji jsou především citrusy, pomeranče, citrony, grapefruity. Velké množství vitamínu C obsahují také šípky, černý rybíz, kiwi, jahody, banány, meruňky a hroznové víno. V zelenině je vitamín C zastoupený především v rajčatech, melounech, paprikách, kapustě, mrkvi, hlávkovém salátu, ale také v obyčejných bramborách.

V těhotenství musíte dodávat tělu dostatečné množství potravin obsahujících železo. Můžete si dopřát hovězí, libové maso nebo drůbeží, luštěniny a také lískové oříšky. Velké množství železa a kyseliny listové obsahuje špenát, meloun, brokolice, kapusta, hlávkový salát aj. Z ovoce to jsou především meruňky a hroznové víno.

Velký význam má také vláknina, abychom předešli zácpě. Je obsažená  v cereálních výrobcích, celozrnných produktech, v zelenině a také ovoci. Můžete si dát  sušené fíky, švestky, vlašské oříšky, burské oříšky, rybíz, maliny, hrušky, jablka, zelené papriky, jahody, kedlubny nebo také žitný chléb.

Pitný režim v těhotenství

Nejvhodnějším nápojem v těhotenství je mléko a podmáslí.  Dalšími cennými nápoji jsou ovocné čaje, šípkový čaj, neslazené ovocné a zeleninové šťávy a také pramenitá čistá voda. V těhotenství by měla každá budoucí maminka vypít alespoň 2 litry tekutin denně. Také jeden hrníček slabé černé kávy vám neuškodí.

Co neprospívá těhotným maminkám?

Vyhýbejte se nápojům, které obsahují hodně cukru, sladké limonády, coly, sirupy, nápojům obsahující, chinin – tonic, minerální vody, které obsahují velké množství soli. Také pití silné černé kávy a čaje je škodlivé. Alkohol a nikotin by se měl zcela vyloučit, neboť škodí nejen matce, ale i děťátku. Při přípravě jídel v období těhotenství je užitečné méně solit, nejíst kořeněná jídla a také uzeniny.

Chutě v těhotenství

Chutě v těhotenství jsou neovladatelné, a tak se musí každá žena v jídle mírnit. Celkový přírůstek hmotnosti by měl být kolem 12 kg. Děťátko si z vašeho těla vezme jen co potřebuje, a zbytek vám nechá na památku. Proto se doporučuje rozdělit jídlo do více menších dávek, abychom zamezili tloustnutí. Přitom bohatými jídly má být u těhotných snídaně a oběd, ostatní jídla by měla být chudší.

Správná životospráva  je základem zdravého těhotenství. 

 

Marta

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Moc pěkně napsané
Obrázek uživatelky
profil
tehulka--ake pekne meno
Obrázek uživatelky
profil
Děkuji za pěkné hodnocení.
Obrázek uživatelky
profil
děkuji za krásný a poučný článek.Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles