Nejlepší velikonoční beránek?Nejlepší velikonoční beránek? MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Jak vyfouknout velikonoční vajíčkoJak vyfouknout velikonoční vajíčko Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Velikonoční nadílka
Soutěžte s námi o 350 skvělých výher
do konce zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 29.03. 2024
Dnes má svátek Taťána
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Deskové hry sbližují členy rodiny a rozvíjí myšlení u dětí

28. 10. 2015 | Výchova
Rozvoj myšlení, tedy lepší paměť, rychlejší úsudek, větší kreativita nebo vyšší soustředěnost. Tím vším mohou být do života vybaveny děti, pokud budou alespoň dvakrát týdně trávit čas hraním deskových her.

Potvrzují to zahraniční studie i přední tuzemští odborníci na dětskou psychologii. Vzhledem k tomu, že děti se do určitého věku učí především hrou, lze je na školní výuku i mnohé životní situace připravit už doma „u stolu“.

„Hry mají pro děti v každém věku jiný význam. Pro ty předškolní jsou hlavně zábavnou cestou, jak se naučit dodržovat pravidla, vyrovnávat se s prohrou nebo myslet kreativně, rozvíjí schopnosti soustředění, sebeovládání nebo umění řešit problémy,“ vysvětluje PhDr. Václav Mertin z Katedry psychologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a dodává: „Deskové hry mají řadu dalších benefitů – děti si při nich osvojují plánování a učí se přijímat zodpovědnost za svá rozhodnutí. Pokud si hrají společně s rodiči, přejímají od nich potřebné vzorce chování a vzájemně se více sbližují.“

deskové hry - hraníPodle některých výzkumů zvyšuje hraní deskových her alespoň dvakrát týdně rychlost myšlenkových operací u žáků základních škol až o 30 %. Což nutně neznamená, že hraní udělá z dítěte génia, ale potvrzuje se, že má významný podíl na rozvoji jeho myšlení. Pokud nutí pravidla hry malého hráče zároveň počítat, zvyšují se posléze jeho šance na úspěch v matematice. Podle odborníků mohou rodiče podpořit pozitivní aspekt učení hrou i tím, že nechají děti jejich taktiku vysvětlit. 

Výukové hledisko a rozvoj kognitivních schopností mají zásadní význam i pro výrobce her a hraček. Při vývoji her je zohledňují především potřeby jednotlivých věkových skupin. Uvedení hraček na trh proto předchází konzultace s odborníky, psychology a zkušební testování ve školkách a dětských klubech.

Je jisté, že pesimistická očekávání konce klasického hraní „deskovek“ jako takových se zatím nenaplnila. „Mám obavy, že ještě nějakou dobu potrvá okouzlení technologiemi. Věřím ale, že se rodiče časem nechají přesvědčit, že jsou to právě pohybové aktivity nebo společný čas strávený nad deskovými hrami, které obsahují podstatné podněty pro rozvoj dítěte,“ uzavírá PhDr. Václav Mertin z Katedry psychologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.


Zdroj, foto: Dino Toys


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !