Víte, kolikátého je Den otců v roce 2017?Víte, kolikátého je Den otců v roce 2017? Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Léto - čas jahodLéto - čas jahod
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 26.06. 2017
Dnes má svátek Adriana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Dobrá fyzická kondice je základem všeho

10. 06. 2017 | Péče o tělo
Únava, s ní spojená oslabená imunita a nedostatečná fyzická kondice mají za následek četné zdravotní komplikace. Kondičku si přitom lze zlepšit během poměrně krátké doby. Chce to však silnou vůli a disciplínu.

Špatná fyzická kondice není jen občasné zafunění při chůzi do kopce či nedoběhnutí autobusu cestou do práce. Tento stav je odrazem životního stylu, a hlavně jedním z činitelů všech možných zdravotních komplikací. Mít dobrou fyzickou kondici totiž neznamená jen mít hezké křivky a zvládnout občasný běh. Dobrá fyzická kondice znamená být ve formě, cítit se dobře, energicky a žít v těle,
které si dokáže mnohem lépe poradit s veškerými neduhy. Pohyb nás tak chrání nejen před nechtěnými faldy, ale také před depresemi, úzkostlivými stavy a nemocemi. Rozhodne-li se však někdo zlepšit si kondičku, je třeba připravit se na trochu přísnější režim.

Zdravotní stav je nutné brát v potaz


Před samotným zvýšením fyzické zátěže je zcela zásadní vědět, co si ke svému tělu můžeme dovolit. Zejména lidé s velkou nadváhou nebo lidé obézní, kteří nejsou zvyklí na skoro žádný pohyb, by určitě neměli začínat budovat fyzičku ostrým během nebo jiným vysilujícím cvičením. Zpočátku postačí pravidelné procházky v rychlejším tempu, pravidelná návštěva bazénu nebo klidná jízda na rotopedu. Naopak lidé, kteří na tom nejsou tak špatně, mohou klidně začít s intenzivnějším kardiovaskulárním cvičením, které je dobré kombinovat se cvičením s vlastní vahou těla. Je ale nutné poslouchat své tělo a uvědomit si možná omezení, která s sebou současný zdravotní stav přináší.

Začátek tedy není dobré přepálit, naopak neuškodí mít určitou rezervu. Není ovšem od věci zpočátku navštívit odborníka nebo se poradit s lékařem. Existují i nejrůznější poradenství, profesionální trenéři či podpůrné skupiny.

Jaké aktivity jsou vhodné


Jak již bylo zmíněno, aktivity pro zlepšení fyzické kondice se odvíjí od zdravotního stavu každého jedince. Obecně je však doporučováno začínat s kardiovaskulárními činnostmi, jako je běh či lehký výklus, plavání, jízda na bicyklu nebo i rychlá chůze. Při jakémkoli typu sportu je ovšem důležitá pravidelnost a vytrvalost. Vždy je zároveň vhodné začínat od kratších časových intervalů a menší zátěže. Fyzičku je třeba budovat postupně a nepřetěžovat se. S přibývajícími týdny lze přidávat kilometry nebo čas strávený danou činností. Na končetiny lze také přidat menší zátěže. Velkým hitem je v současnosti HIIT cvičení, které je časově velmi nenáročné a účinné,  vede k spalování tuků a nárůstu svalů a celkově ke zlepšení fyzické kondice. Jde o trénování po krátkou dobu, avšak s extrémními intervaly, a provozovat jej lze prakticky všude, v posilovně na jakémkoli stroji, v přírodě či i ve vodě.

Zdroj: ZPMVČR

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !