Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna?
Chytrá žena na Facebooku
Výherní anketa
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 15.10. 2018
Dnes má svátek Tereza
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Dobře zvládnutý nordic walking je pro hubnutí lepší než běh

11. 10. 2018 | Fitness
Chůze se sportovními hůlkami vám může dát víc, než jste si možná mysleli. Naučíte se lépe zacházet se svým tělem, a chcete-li shodit pár kil, je nordic walking účinnější než běh nebo jízda na kole. Pokud ovšem víte, jak na to.

U nordic walkingu je skvělé, že ho můžou provozovat lidé v jakémkoli věku, a i ti méně fyzicky zdatní. A například pro ty, kteří tráví spoustu času sezením u počítačů nebo třeba za volantem, je severská chůze osvědčenou metodou, jak se protáhnout, posílit svalstvo, rozproudit si krev a zároveň i osvěžit mysl. A je taky účinný v případě, kdy jste se rozhodli shodit pár přebytečných kil.

10 pravidel pro správnou chůzi s holemi

Aby byla severská chůze opravdu účinná, je třeba dodržet několik důležitých pravidel.

1. Před vycházkou se oblečte tak, abyste venku pociťovali mírný chlad. Pohybem se zahřejete a v teplejším oblečení by vám bylo horko.

nordic walking2. Hole si nastavte podle své výšky (hole jsou vhodné od výšky postavy 150 cm). Hole pro NW jsou převážně teleskopické a dají se plynule nastavit většinou od délky 54 do 130 cm. K nastavení požadované délky stačí povytáhnout příslušnou část hole a aretovat ji.

Náš tip: Protiskluzové gumové patky slouží k nasazení na špičku hole a využijete je především při chůzi po asfaltu, kdy skvěle tlumí nárazy a odlehčují kolenním kloubům i svalstvu.

3. Velmi důležité je naučit se správnému držení holí a jejich píchání – odrážení se od země.

4. Před výletem byste měli absolvovat desetiminutovou pomalou chůzi na zahřátí, která připraví organismus na následnou fyzickou zátěž.

5. Společná rozcvička se skládá především z uvolňovacích cviků. Nepodceňte ji, stejně jako v případě jiných sportů je důležitá pro zahřátí svalů a rozhýbání kloubů.

6. Důležité je i vhodné naplánovaní trasy a délka vycházky. Pokud si však náročnost výletu určujete sami, vězte, že hodina úplně stačí. Důležitá je ovšem pravidelnost – ideální je vyrazit s holemi na procházku 3x až 4x týdně.

7. Je rozdíl, zda se vydáte jen po rovině, nebo půjdete do kopce a z kopce. Jdete-li sami, zvažte náročnost terénu podle vlastní kondice a nepřeceňte své síly.

8. Dobrou pomůckou je sporttester, s jehož pomocí si můžete spolehlivě ohlídat svůj tep. Zůstaňte v aerobním prahu, do 65 % maximální tepové frekvence. Při chůzi je třeba hlídat si dech – když dokážete při chůzi mluvit, máte správné tempo na spalování.

9. Důležitou zásadou při jakékoli formě pohybu, nejen při nordic walkingu, je také pravidelné doplňování vody. Počítejte s tím, že při hodinové procházce spotřebujete asi 0,5 l vody. Samozřejmě záleží na počasí. V horku bude spotřeba vody ještě vyšší.

10. Došli jste zdárně do cíle? Skvělé, ale nepodceňte ještě závěrečné strečinkové cvičení.

Jdeme zhubnout

Po kondiční vycházce už jen následuje zasloužená odměna – doplňování ztracené energie. Kromě tekutin, třeba ve formě minerálek nebo iontových nápojů, si dopřejte i přiměřenou porci ovoce, která vám dodá potřebné vitamíny a minerály.

Při běhu nebo cyklistice se téměř celá spotřeba energie týká nohou. Oproti tomu při nordic walkingu zapojujete nejen celé dolní končetiny, ale také ruce, většinu zádových svalů, prsní svaly i břišní svalstvo. Zároveň platí, že sval spaluje přednostně tuk při menším výkonu, jako je chůze, protože při vyšším (běh nebo jízda na kole) musí spalovat zásobní sacharidy. Ostatně i z tohoto důvodu je paradoxně pro hubnutí mnohem účinnější, když jedete na kole po rovince, než když namáhavě stoupáte do vršku.

Zdroj, foto: Resort Valachy


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Dobře zvládnutý nordic walking je pro hubnutí lepší než běh:

Dobře zvládnutý nordic walking je pro hubnutí lepší než běh
Dobře zvládnutý nordic walking je pro hubnutí lepší než běh
Dobře zvládnutý nordic walking je pro hubnutí lepší než běh
Dobře zvládnutý nordic walking je pro hubnutí lepší než běh
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Dobré rady...s hůlkami občas vyrazíme
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Stříbrňáky