Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 16.08. 2017
Dnes má svátek Jáchym
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Dodržovat pitný režim se vyplatí v každém věku i situaci

22. 07. 2011 | Péče o tělo

Voda tvoří téměř 70 procent našeho těla. Avšak zatímco v tělíčku novorozence je voda zastoupena 80 procenty, v případě staršího organismu představuje pouze přibližně 50 % jeho celkové hmotnosti. Zdravý člověk by měl za normálních okolností vypít kolem 2 až 3 litrů tekutin, ale množství tekutin a skladbu pitného režimu je třeba přizpůsobit individuálním potřebám a nárokům organismu, které se mění nejen věkem, ale i zdravotním stavem.


Výjimečnou pozornost správnému pitnému režimu věnujeme především v letních měsících, kdy se setkáváme s přímo tropickými teplotami a snažíme se mít svou dávku vody neustále "po ruce". K tomu nám výrazně pomáhají šikovné 0,75 litrové balení pramenité vody nebo elegantní kabelkové láhve o objemu 0,33 litru, které nezaberou mnoho místa ani v té nejmenší tašce.


pitný režim"Pravidelný a vyvážený příjem tekutin je však důležitý během celého roku a speciálně pro některé rizikové skupiny, u nichž by případná dehydratace znamenala skutečně vážný problém. Patří sem především těhotné ženy, malé děti, senioři a lidé trpící náhlým i dlouhodobým onemocněním ", podotýká odborník na sport, výživu a zdravý životní styl.


Rizikové skupiny pitného režimu:


1) Naučte děti pít
Děti v zápalu her a letních sportů velmi často zapomínají na tekutiny, a když na ně rodiče dostatečně nedohlédnou, jsou schopny nepít i celý den. Výsledkem toho jsou závratě, masivní pocení, horečky a průjmy, způsobené většinou právě akutní dehydratací jejich malých tělíček. Dětští pacienti pak často tráví léto na nemocničních lůžkách, namísto veselých radovánek s kamarády.


Začátek dehydratace se projevuje suchými ústy a jazykem, nedostatkem slin a slz, podrážděním nebo únavou. Podezřelá je rovněž absence močení během 6-8 hodin u starších dětí a 3-4 hodiny u dětí do půl roku života. Právě miminka vyžadují nejpřísnější režim při dodržování dostatečného příjmu tekutin. Při podávání umělé stravy je nezbytné - a zejména v období veder - podávat jim kojeneckou vodu.


Naše rada:
Nepouštějte své ratolesti z dohledu bez láhve plné vhodného nápoje, případně jim dopřejte pořádnou dávku ovoce bohatého na vodu, jako jsou melouny či broskve. To neodmítne ani ten nejvytíženější malý průzkumník!


2) Těhotenství a žízeň


U žen se v období těhotenství výrazně snižuje práh žízně a odpovídajícímu příjmu tekutin nevěnují dostatek pozornosti, ba dokonce omezují přísun tekutin ze strachu z častých návštěv toalety. Nedostatek vody se však u budoucí maminky velmi rychle projeví ve formě dehydratace, nadměrných otoků a hromadění vody v organismu.


tekutinyŽena by měla pít především kvalitní pramenité vody bez zbytečných kalorií s nízkým obsahem minerálních látek od 150 - 400 mg/l. Kvalita vody je kromě zdravotní nezávadnosti také důležitá pro omezení rizika vzniku průjmů, které především v letním období vedou k vážnému odvodnění organismu a tím ke snížení přísunu tekutin do placenty.


3) Vyšší věk versus voda


Pokročilý věk je také velkým nepřítelem správného pitného režimu. Čím méně senioři pijí, tím méně mají žízeň – a o to více jsou ohroženi vážnou dehydratací organismu. Pokud nemají specifické zdravotní potřeby, je vhodné upřednostnit nekalorické tekutiny, především pramenité vody s nízkou mineralizací. Navzdory dostatku vody obsažené v potravě, bohaté na ovoce či zeleninu, potřebuje průměrný starší občan kolem 2,8 litru čisté vody denně k zachování dobrého zdravotního stavu.


4) Zásada nemoci: pít, pít a pít!


Během onemocnění si naše tělo žádá mnohem více tekutin, což je způsobeno jednak zvýšeným pocením, jakož i většími nároky na vodu pro zajištění správného fungování jednotlivých orgánů. Chronické a dlouhodobé nemoci vyžadují speciální přístup. Při vysokém tlaku, arteriální hypertenzi, se omezuje příjem kuchyňské soli (NaCl) a velmi slané minerálky jej mohou ovlivnit. Při cirhóze jater, při ledvinové nedostatečnosti, zvláště u pacientů v chronickém dialyzačním programu, se složení i množství přijímaných tekutin musí pečlivě regulovat a pitný režim sestavovat ve spolupráci s lékařem.


Zdroj: Rajec


Vendi V.
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
pít je důležité Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles