Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Léto - čas jahodLéto - čas jahod Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 19.06. 2019
Dnes má svátek Leoš
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Dopřejte tělu jarní detox

11. 04. 2016 | Péče o tělo
Už naši předci, kteří se řídili přírodními cykly, věděli, že v  předvelikonočním období je třeba tělu trochu ulehčit a dopřátmu po zimě náležitou očistu. Oni tomu říkali půst. My to dnes moderně nazýváme jarní detox. Během březnase v podstatě většina organizmůna zemi čistí, stejně taki člověk - začněte s tím i vy.

Jezte jako naši předci

Dříve, kdy lidé ještě vnímali přírodní biorytmy, zbavovali se toxinů, nepotřebných látek a usazenin v těle zcela přirozeně. Nešlo jim o kilogramy, postili se spíše ze zdravotních a náboženských důvodů. Inspirujte se tedy jejich generacemi prověřeným přístupem. Zbavte se únavy, našedlé pleti i špatné nálady. Dodejte tělu energii a třeba jej i trochu zbavte„zimních faldíků“. Jak na to? Jde to poměrně snadno - přejděte na lehčí, stravitelnější a méně tučnou stravu. Už není třeba zatěžovat organizmus hutnou stravou pro zahřátí. Zkuste tělu také na čas odlehčit menším množstvím jídla a pitím bylinkových čajů, vynechte kávu, tuky a sladkosti.

Dopřejte tělu jarní detox

Naši předci svůj zimní jídelníček tvořený luštěninami a kořenovou zeleninou, houbami, kysaným zelíma obilovinami vystřídali na jaře lehčím, který vedl k očistě těla. Právě na jaře jedli vše zelené, co ve svém okolí našli. Do jídel si přidávali mladé kopřivy, pampelišky a další zelené rostliny nasbírané na louce či u potoka. Tyto rostliny totiž mají výborné pročišťující schopnosti. Vy je můžete nahradit čerstvým mladým špenátem, polníčkem, medvědím česnekem a jinými zelenými saláty. Z nich si vyrobte i šťávy a přidejte je do smoothies. Teplejší jarní počasí přeje ochlazující zelenině, která vám dodá tolik potřebné vitamíny.

Vláknina zlepší trávení  

Čerstvá rašící jarní zelenina je bohatá na vlákninu, která výborně pročistí střeva a zbaví je usazenin. Zvyšte její účinek ještě více přidáním vlákniny také v podobě doplňků stravy. Trávicí systém zbavený usazenin umožňuje lepší vstřebávání živin do krve a zbytku těla.

Pro vysoký obsah vitamínů, enzymů a bakterií mléčného kvašení je vhodné zařadit do jarního jídelníčku kvašenou zeleninu. Stačí tvrdou zeleninu jako mrkev, kedluben, zelí nebo ředkev nakrájet na kousky, zalít vařící vodou, přidat sůl a kmín a za 4 až 6 dnů je hotová. Přidávejte ji ke každému jídlu, jaro je totiž přesně to období, kdy kvašenou zeleninu potřebujeme nejvíc. Vyloženě nám léčí játra.

Naordinujte si „maso–půst“

Zkuste stejně jako naši předci vynechat před Velikonocemi na několik dní maso, alkohol, cukr, mléčné výrobky, tuky živočišného původu a vejce. Oni sami v tomto období jedli převážně chléb, luštěniny, zeleninu, ovoce a byliny. Doporučujeme také vyloučit uzeniny a polotovary. Naopak přidejte na bílkoviny bohaté luštěniny, tempeh a miso a pro dodání vitamínů zeleninu, semínka a klíčky.

Objevte kouzlo klíčení

Čerstvé klíčky jsou pro svůj  vysoký podíl antioxidantů, proteinů a minerálních látek doslova ozdravnou bombou. Jsou přesně to pravé,  co vaše tělo po zimě bez čerstvých a sezónních potravin potřebuje. Nakličovat si můžete mungo fazole, červenou čočku, řeřichu, vojtěšku, ředkvičku a mnoho dalších semínek. Stačí vám k tomu jen semínka, sklenice a trocha trpělivosti. Klíčky doplní jakékoliv jídlo. Ideální jsou do salátu, ale přidat je můžete i do polévek, na brambory nebo jako přílohu. Jsou už snadno dostupné i v supermarketech.
 

Pohyb znásobí účinky

Lehký nebo středně těžký pohyb na čerstvém vzduchu v podobě procházek, lehkého běhu či jízdy na kole pomůže vašemu zažívání lépe odvádět nepotřebné látky z těla. Zkusit můžete také jógu, ranní protahování, tanec a lehké posilování. Díky pravidelnému pohybu se vám zvýší spalování, zlepší nálada a vy se budete na každý nový den těšit. Jarní očistě zdar!

Zdroj, foto: Herbalife

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 
Čtěte také



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
na jarní detox jím silymarin duo Da Vinci akademia, díky ostropestři mariánskému a šišáku bajkalskému se moje játra detoxikují.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Přehledné srovnání bankovních i nebankovních půjček online na Usetreno.cz



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles