Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.10. 2017
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Dovolená znamená pro tělo velkou fyzickou zátěž

22. 08. 2014 | Péče o tělo
Letní dovolenou si obvykle spojujeme s odpočinkem, užíváním koníčků a pobytem venku. Přesto pro naše tělo často znamená významnější zátěž než navyklý pracovní režim. Právě venkovní sporty či relaxace u moře mohou vedle obvykle zmiňovaného posílení imunity přinést také mnohé zdravotní neduhy.

Především celodenní pobyt na přímém slunci organismu velice škodí. Jak se vyrovnat s problémy, které může letní dovolená přinést, komentuje odborník na zdravou výživu.

Letní dovolená je tradičně považována za možnost posílit se jak na těle, tak na duchu. V mnohých případech je tomu ale právě naopak. Lenošení u moře či aktivní dovolená na horách sice prospívá naší psychice, ale také vyčerpává organismus po všech stránkách. Ostré slunce namáhá pokožku, vlasy či nehty, cizokrajná strava může potrápit trávení a z vodních radovánek si mnohá žena přiveze nehezké záněty. Po dovolené je pak třeba tělu dodat chybějící živiny.

Dovolená znamená pro tělo velkou fyzickou zátěžKrátce po návratu domů bychom se proto měli zaměřit především na zásobování těla omega 3 tuky. Jejich dostatečné množství v těle pomáhá organismu vyrovnávat se se stresem, který po dovolené obyčejně nastává. Na boj proti ekzémům, alergiím či jiným kožním neduhům, které si můžeme z dovolené přivést, pomáhá především omega 3 kyselina alfa linolenová označovaná jako ALA. Tato kyselina se také podílí na přenosu kyslíku přes buněčné membrány, což znamená, že přispívá k udržování vitality organismu.

Zdrojem omega 3 mastné kyseliny alfa linolenové je především lněný olej. Po jeho užívání se svaly i po větší námaze či cvičení regenerují mnohem rychleji. Také díky tomu tuto kyselinu často potřebují sportovně aktivní jedinci, aby rychleji odbourávali kyselinu mléčnou a zlepšil se jim krevní oběh. To určitě doceníme po aktivně prožité dovolené. Kyselina alfa linolenová také napomáhá proti zánětům, kožním problémům, třepení nehtů a vlasů, což jsou někdy nevyžádané dopady delšího pobytu u moře.

Dalšími omega 3 mastnými kyselinami jsou kyselina stearidonová, kyselina eikosapentaenová či kyselina docosahexaenová. Ty najdeme v oleji z černého rybízu či tradičně v rybím oleji. Kromě fyzického zdraví nám omega 3 mastné kyseliny pomohou také s návratem do tvrdé pracovní reality po psychické stránce, jelikož jejich dostatečné množství v krvi pomáhá zabraňovat vzniku depresí. Abychom se po dovolené cítili fit po všech stránkách, můžeme přidávat lněný oleje do jídla či pití. Má lehkou ořechovou chuť, takže se skvěle hodí například ke grilované zelenině či do míchaných nápojů. Sám by však neměl být tepelně upravován, aby nedošlo k poškození obsažených cenných látek.

Ideální je pak kombinovat omega 3 mastné kyseliny s dalšími vitamíny, tím dopřejeme tělu kompletní regeneraci. Základem by měly být vitamíny B, A, C a E, dále pak zinek, železo a draslík. Po návratu domů bychom do stravy měli zařadit hlavně celozrnné pečivo, dostatek masa a sezónní zeleniny. Dostatek vitamínů v kombinaci s esenciálními kyselinami nás vrátí zpět do top formy, a návrat do práce pro nás tak bude mnohem jednodušší.


Autor: Ing. Luděk Šarman
Zdroj: Walramcom

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Antibiotika mi úplně rozhodila střevní mikroflóru. Zkoušela jsem jíst jogurty známé z televnizní reklamy, ale účinek nula. Zkusila jsem tedy zajít do lékarny, kde mi doporučili Prolactiv, byla jsem vůči němu pesimista ale když jsem viděla co po pár tabletách udělal s mým zažíváním jsem ráda že ho mám.
Obrázek uživatelky
profil
hele a zkoušela jsi třeba nějaká probiotika na to? Za sebe můžu doporučit Prolactiv, já je sebou vozím vždycky na dovolenou.
Obrázek uživatelky
profil
Přesně dovolená dovede být pro tělo velkou fyzickou ale i psychickou zátěží... U mě to pak odnáší hlavně žaludek a střeva... :(
Obrázek uživatelky
profil
Nejen fyzickou zátěž,ale také psychickou někdy.Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Zlaťáky