Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 19.04. 2024
Dnes má svátek Rostislav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

Finanční krize a nakupování

16. 05. 2011 | Finance
Do roku 2008 rostla obchodní centra, hypermarkety a supermarkety jako z vody, a to v důsledku vysokému zájmu o nakupování i přehnanému očekávání stavebních, developerských i obchodních firem. Tento trend se v roce 2009 pozastavil.

Některé supermarkety se úplně uzavřely. Důvodem byla již vysoká konkurence, kdy toto vysvětlím na příkladu běžného okresního města - např. Pelhřimova. V centru města byl dlouhou dobu otevřený supermarket. V důsledku neustále se zvyšující oblibě týdenních nákupů auty se postavilo několik parkovišť na konci města, kde lidé mohou nakoupit jednak v několika supermarketech, jednak v hypermarketu.

Už tak velká konkurence těchto obchodů koncentrovaných na jednom místě odlákala nejen zákazníky z centra, ale jak se postupně stavěly markety na konci města, rozmělnil se počet zákazníků každého z nich. Do budoucna se dá počítat s tím, že lidé bez aut budou využívat nově vzniklé řetězce menších prodejen. A možná i ti, kteří si prostě spočítají, že náklady na benzín a provoz auta se jim již nevyplatí a začnou si nakupovat dennodenně.

Finanční krize v posledních letech měla dopad především v médiích, která společně s hromadným propouštěním způsobila klesající spotřebu a zároveň daleko větší využívání slev. Zákazníci začali v daleko větší míře nakupovat i značkové výrobky pouze v době akčních slev či ve speciálních akcích jako 1+1 či nakup 3, zaplať 2. S tímto již výrobci počítají a ve svých konečných cenách to mají zakalkulované, proto ve své podstatě jsou běžné ceny čím dál vyšší, aby mohly být poskytnuty slevy.

Setkáme se s tím u většiny značek pracích prostředků, kdy nejvýhodnější ceny často dosáhneme tehdy, koupíme-li nejen co největší balení, ale musí být zároveň v akci. Tedy se může stát, že největší balení jakéhokoli výrobku zároveň nemusí být nejlevnější v přepočtu na množství. Pokud se totiž akce vztahuje pouze na malé balení, může nákup několika menších balení výrobku být levnější, než jedno velké balení. Dám příklad na jogurtu.

Pokud 0,5 litru stojí 20 Kč bez akce a v akci 0,125 l stojí 3,90, vychází menší balení nejen o více než 4 Kč levněji, ale ještě je můžete spotřebovat postupně dle potřeby. Velké balení by se muselo spotřebovat víceméně ihned. Proto je dobré nejen nakupovat výhodná velká balení, ale sledovat i akce. Na druhou stranu je dobré rozmyslet, zda zboží v akci 1+1 opravdu v daném množství potřebuji.

Nejlépe je řídit se zdravým rozumem, nenakupovat emocionálně, i když o opaku nás přesvědčují dennodenně nejen v reklamách, ale přímo i v prodejnách. A nakonec bych upozornil, že ani zboží označené jako akce nemusí být cenově vůbec zajímavé, mnohdy jde pouze o jeden z mnoha marketingových triků.

Autor:pppeettrr

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !