Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 24.10. 2017
Dnes má svátek Nina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Hubněme zdravě nejen do plavek

3. 07. 2014 | Diety
Co se v zimě schová pod dlouhý kabát a volné svetry, to se v létě ukáže na koupališti nebo u moře ve své plné kráse. Tedy pokud lze v případě přebytečných kilogramů o kráse vůbec hovořit. Jakmile přijde jaro a ve výlohách obchodů se začnou objevovat plavky, většina z nás žen zpanikaří. Jak se mám za necelý měsíc či dva zbavit nastřádaných pozůstatků dlouhých zimních večerů? A má to ještě vůbec cenu teď, když už léto začalo?

Věřte, že cenu to má vždy, ale musíte být trpěliví. Nic naplat, aby se naše tělo zbavilo přebytečného tuku, je třeba nespěchat a hubnout pozvolna, ideálně 0,5 – 1 kg za týden. Že na takové pomalé hubnutí už teď v létě není čas? Záleží na vás, ukázat se v plavkách by neměl být váš jediný cíl, udržet si ale vysněnou postavu roky – za tím se vyplatí jít, a klidně i pěkně pomalu.

Pestrost, pravidelnost, vyváženost


Hubněme zdravě nejen do plavekZákladem úspěšného a trvalého zhubnutí je pestrá, vyvážená a pravidelná strava a samozřejmě dostatek pohybu. Není nutné, abyste počítali každou kalorii, ale je jasné, že pokud si váhu chcete udržet, je potřeba dbát na rovnováhu energetického příjmu a výdeje. Jinak zkrátka nad přirozenými fyzikálními zákony nezvítězíte.

Kvalitní potraviny a dostatek pohybu by se měly stát vašimi nejlepšími přáteli a průvodci na cestě k trvalému zhubnutí. Jezte potraviny, které zajistí dostatečný přísun vitaminů, minerálů a stopových prvků a dodržujte doporučený poměr sacharidů (40 %), tuků (30 %) a bílkovin (30 %).

Glykemický index je dalším faktorem, který je třeba při redukci hmotnosti brát v úvahu. Je to relativní veličina, která udává, jak rychle tělo využije glukózu z určité potraviny, tedy jak rychle vám po konzumaci jídla stoupne hladina krevního cukru. Potraviny se rozdělují na ty s nízkým glykemickým indexem (pod 55), se středním glykemickým indexem (56 - 69) a s vysokým glykemickým indexem (70 a víc).

Glukóza samotná pak má glykemický index 100. Pokud chcete zhubnout, vyhledávejte potraviny s nízkým a středním glykemickým indexem, které díky vyššímu obsahu vlákniny vydrží déle v žaludku a navozují pocit sytosti. Sem patří většina zeleniny a ovoce, luštěniny, tmavá rýže, celozrnné pečivo apod.

Neméně důležitá je i pravidelnost stravy. Ideální je rozložit si denní příjem potravy do 5 menších jídel s poměrem 25 % - 10 % - 35 % - 10 % - 20 %. V žádném případě nevynechávejte snídaně. První ranní jídlo nastartuje metabolismus, a ten je pak výkonnější. Většina lidí právě toto pravidlo porušuje, během dne se stravují špatně, vynechávají jídla a večer to dohánějí doma. Organismus se pak v obavě před dalším dlouhým hladověním snaží rychle nabytou energii uskladnit právě ve formě tukových zásob.

Na alkohol zapomeňte, raději dejte šanci pohybu


Při redukční dietě je potřeba se alkoholu úplně vzdát. Alkoholické nápoje jsou energeticky velmi vydatné, rychle se vstřebávají a tělo je snadno využije k tvorbě tukových zásob. Mají diuretické účinky, čímž narušují vnitřní rovnováhu organismu. Ale hlavně blokují spalování tuků, neboť játra přednostně odbourávají alkohol, což spalování tuků zastavuje.

Zato pohyb je naprosto nezbytný, při jeho nedostatku dochází v organismu nejen k úbytku svalové hmoty, ale též ke změnám struktury kostí a zkracování vazů. Pohyb byste do svého denního režimu měli zařazovat pravidelně a zvolit si ten, který vám nejvíc vyhovuje.

Pro většinu lidí je ideální pohybovou aktivitou chůze ve středním tempu, protože dramaticky nezatěžuje klouby. Minimální zátěž pro klouby představuje též cyklistika a plavání. Ideální je věnovat se sportu alespoň 3x týdně po dobu 50 minut, ale čím častěji, tím lépe.

Autorka: Mgr. Leona Štěpková
z Alphega lékárny v Hostomicích nad Bílinou

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Zlaťáky