Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 13.12. 2017
Dnes má svátek Lucie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Imunitu posílíte správným stravováním i aktivním sportem

3. 12. 2017 | Péče o tělo
Se sychravým počasím se většině z nás nevyhne pokašlávání nebo rýma. Ačkoli se nemoci každoročně snažíme vyhnout, jen málokdy se to podaří a téměř každého na několik dní vyřadí z běžného režimu. Přestože je posilování imunity dlouhodobější proces, na kterém je potřeba pracovat po celý rok, ani na poslední chvíli nezoufejte a zkuste hledat pomoc ve svém jídelníčku.

Existuje nespočet rad, jak imunitu posílit, základem je však zajištění dostatečného množství vitaminů a minerálů. Mnoho lidí se domnívá, že si stačí vzít každý den několik vitaminových tabletek a tím mají vystaráno. Ve skutečnosti však lidský organismus nedokáže z umělých tablet vstřebat nebo využít vše potřebné a nejsou tak efektivní. Je dobré přidat do běžného jídelníčku čerstvé sezónní potraviny, které obsahují dostatek potřebných látek.

Imunitu posílíte správným stravováním i aktivním sportemZákladem je dostatek vitaminu C, který najdete vedle citrusových plodů například v domácím kysaném zelí, růžičkové kapustě nebo šípcích. Volte raději české a lokální suroviny, ve kterých je vitamínů více než v ovoci, které k nám putuje tisíce kilometrů a dozrává pod umělým světlem. Například i rakytník je jeho skvělým zdrojem. Je důležité myslet i na vitaminy E, D nebo zinek a hořčík.

K potravinám, které pak mohou komplexně podpořit imunitu, patří z těch domácích například česnek, ořechy, luštěniny nebo listová zelenina. Česnek je známý jako přírodní univerzální lék, obsahuje přibližně 400 různých látek – k vitaminům A, C, E se přidává i hořčík nebo draslík a také sirné silice s antiseptickými účinky. I proto se mu občas přezdívá přírodní antibiotikum.

Z dlouhodobého hlediska je samozřejmě zásadní se aktivně hýbat a sportovat. Není však dobré hned začít s náročnými venkovními aktivitami v chladném počasí. Pro správně fungující imunitu je důležité, aby vaše tělo bylo v dobré kondici. Pokud se žádnému sportu nevěnujete, začněte s chůzí a procházkami v přírodě. Aktivní pohyb byste měli zařazovat do svého života pozvolna.

Posílení imunity je komplexní proces, vedle správné stravy a aktivního pohybu je důležité si dopřávat kvalitní a zdravý spánek, nevystavovat se zbytečné stresové zátěži nebo dodržovat dostatečný pitný režim. Důležité je být pozitivní, umět relaxovat i odpočívat, správně se stravovat a často se smát.

Zdroj: Racio

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !