Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 17.10. 2017
Dnes má svátek Hedvika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak nevyhořet? Najděte balanc mezi prací a osobním životem

2. 07. 2015 | Zajímavosti
Nenápadná civilizační choroba se zpočátku tváří nevinně – nadchli jste se pro práci, dobrovolně berete přesčasy, děláte úkoly navíc a papírování si nosíte i domů. Zkrátka chcete podávat ty nejlepší výkony. Dejte si ale pozor, aby se vynaložené úsilí setkávalo s adekvátní odezvou u nadřízených či klientů. Budete-li se dlouhodobě cítit nedoceněni, můžete čelit projevům syndromu vyhoření.

Problém byl dříve spojován jen s profesemi, které pomáhají lidem, v dnešní době ale postihne během kariéry každého čtvrtého člověka. Projevuje se dlouhodobou apatií, pocitem prázdnoty a nezájmem o svěřenou práci. Člověk trpící vyhořením se často cítí extrémně vyčerpaný a postrádá motivaci, v  další fázi se pak vyhýbá komunikaci s lidmi a zanevře na své koníčky.

Tento stav se může vyvinout až do úzkostné poruchy. Nejde ale pouze o psychickou zátěž, doprovodnými projevy jsou například migrény a bolesti zad. Vyhoření v lidech klíčí dlouho, proto není možné problém vyřešit ihned. Léčba je velmi pomalá, trvá obvykle měsíce, či dokonce léta. Proto je jednodušší syndromu předcházet.

syndrom vyhořeníJak se syndromu vyvarovat?


Hlavní zásadou je brát vše s nadhledem. Na práci se soustřeďte, ale nepovažujte ji za středobod svého života. Naučte se relaxovat. Pokud na sobě začínáte pozorovat příznaky, zkuste trávit více času s přáteli, najděte si nové koníčky. V práci se nebojte přijmout pomoc od svých kolegů, nemějte na sebe příliš vysoké nároky. Naštěstí si rizika vyhoření začínají všímat i zaměstnavatelé. Snaží se svým zaměstnancům nabízet různé formy relaxace, ať už jsou to firemní akce nebo poukázky na kulturu, sport nebo wellness. Často totiž dobře vědí, že nejlepší obranou proti syndromu je prevence.

Deset tipů, jak se vyhnout vyhoření


  • Naučte se říkat ne. Pokud na něco nestačíte, nebojte se to říct. Nenechávejte se zavalit úkoly.
  • Nejste zodpovědní za činy lidí ve vašem okolí, netrapte se jimi.
  • Nejste jediní, kdo danou práci zvládne vykonat dobře a včas. Naučte se ji delegovat.
  • Určete si priority. Naučte se rozlišit, co je pro vás opravdu důležité, a co ne.
  • Nenoste si práci domů, a to ani v hlavě.
  • Naučte se požádat kolegy o pomoc.
  • Relaxujte, udělejte si čas na své koníčky.
  • Myslete pozitivně. Mějte se rádi a občas se sami pochvalte.
  • Nezapomínejte na zdravou stravu a nezanedbávejte spánek.
  • V práci si dělejte přestávky, i pár minut relaxace dokáže ve vaší pozornosti a soustředění na další práci udělat zázraky.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Zlaťáky