Pěvecká show SuperStar 2018 zná své porotcePěvecká show SuperStar 2018 zná své porotce Velký roční horoskop na rok 2018Velký roční horoskop na rok 2018 Velikonoční beránek nejoblíbenější receptyVelikonoční beránek nejoblíbenější recepty Robinsonův ostrov - pravidla pro rok 2018Robinsonův ostrov - pravidla pro rok 2018
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 24.02. 2018
Dnes má svátek Matěj
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak obohatit jídelníček o kvalitní potraviny vhodné i při hubnutí

24. 04. 2015 | Diety
V dnešním díle zabrousíme hlouběji do problematiky výběru kvalitních potravin. Uvedeme si i konkrétní příklady jak obohatit jídelníček o dané potraviny.

KLÍČKY (řeřicha, vojtěška (alfa alfa), brokolice, mungo, cizrna,…)
Klíčky se řadí mezi jedny z nejkomplexnějších a nejvýživnějších potravin na světě. Jsou bohatým zdrojem enzymů, vitamínů a aminokyselin (stavební kameny bílkovin). Klíčky vojtěšky, řeřichy, brokolice či fazolí mungo se hodí jako ozdoba pomazánek, salátů i hlavních jídel. Enzymy v klíčcích zlepšují trávení a dodávají tělu širokospektrální množství živin. Kupujte semínka pro klíčení pouze v bio kvalitě.

Postup klíčení:
Propláchněte semínka pod tekoucí vodou, rozprostřete na misku a zalijte do poloviny vodou. Nechte 2-3 dny klíčit. Jednou denně klíčky propláchněte a vyměňte vodu.
Při klíčení luštěnin je zalijte 4 násobným množstvím vody a nechte 8-12h nabobtnat. Poté postupujte stejně jako u semínek.

Jak obohatit jídelníček o kvalitní potraviny vhodné i při hubnutíSYROVÁTKOVÁ BÍLKOVINA

Dodává tělu kvalitní bílkoviny vhodné při hubnutí, růstu svalové hmoty a pro podporu imunitního systému. Strava s vyšším podílem bílkovin (1,2g bílkovin/kg hmotnosti) navozuje rychleji pocit sytosti. Kupujte pouze přírodní syrovátkový protein (native whey protein) s obsahem min. 90% bílkovin, bez přídavku sladidel a barviv.

PROTEINOVÉ SMOOTHIE:
Suroviny: 200ml vody, 20g syrovátkového proteinu 90%, 1ks banán, 10g chia semínka
Do mixéru nalijeme 2 dcl vody, přisypeme protein, chia semínka a banán a důkladně rozmixujeme. Popíjíme po malých doušcích ideálně po tréninku.

PIVOVARSKÉ KVASNICE
Pivovarské kvasnice jsou snadno stravitelné, obsahují kvalitní bílkoviny rostlinného původu, vitamíny skupiny B (i vitamín B12) a chróm, minerální prvek podporující hubnutí. Vhodné do pomazánek, salátů i pro vegany. Doporučená denní dávka (DDD) pivovarských kvasnic pro dospělého – 1 lžíce (10g).

ŠPENÁT s NAKLÍČENÝM MUNGEM a KVASNICEMI
Suroviny: 150g baby špenátu, 1 střední cibule, 2 stroužky česneku, kmín, pepř, himálajská sůl, 1 lžíce pivovarských kvasnic, 1 lžíce olivový olej, 50g naklíčeného munga, 2ks celozrnného kváskového chleba

Na pánvi orestujeme na olivovém oleji česnek a cibulku, přidáme opraný baby špenát, chvíli podusíme, poté ochutíme kmínem, pepřem a himalájskou solí. Na talíři posypeme špenát kvasnicemi a mungo klíčky. Podáváme s kváskovým pečivem.

OŘECHY a SEMÍNKA
OŘECHY (mandle, vlašské a lískové ořechy, arašídy, para ořechy, kešu, pistácie) a SEMÍNKA (dýňová, lněná, sezamová, slunečnicová) – když se jí s mírou, pomáhají zhubnout.
Ořechy a semínka jsou velmi zdravé, bohaté na nenasycené tuky a rostlinné bílkoviny, zároveň i velmi kalorické. Optimální denní porce ořechů je okolo 30g. Vlašské ořechy mají nejvyšší obsah omega-3 tuků ze všech ořechů, zlepšují náladu a podporují přirozené hubnutí. Mandle kladně působí na zdraví srdce, pomáhají snižovat hladinu cholesterolu a zlepšují odbourávání tuku.  Studie prokazují, že lidé, kteří jedí pravidelně ořechy a semínka (3-5x týdně), mají nejnižší BMI (index tělesné hmotnosti).

POHANKOVÁ KAŠE S OŘECHY A ŠVESTKAMI
Suroviny: 50g pohanková kaše, 150ml čerstvé bio mléko / rostlinné mléko, 1 lžička medu,  30g sušené přírodní švestky, 15g vlašské ořechy
Ohřejeme si mléko, poté je nalijeme do misky s pohankovou kaší, přidáme nasekané ořechy a sušené švestky. Dochutíme medem. Celou směs promícháme a necháme 2 minuty odstát, dokud kaše nezhoustne.

ZELENÝ ČAJ a EGCG
Zelený čaj je nazýván králem zdravých nápojů. Ovlivňuje příznivě metabolismus, pomáhá udržet zdravou váhu a účinně bojuje s tukovými zásobami.
Vše má na svědomí sloučenina epigalokatechin (EGCG), která zvyšuje rychlost metabolismu. Zelený čaj obsahuje i kofein, který působí synergicky s EGCG. Pro efektivní podporu hubnutí pijte 3 šálky zeleného čaje denně.

DOMÁCÍ ZELENÝ ČAJ

Suroviny: 5g zeleného sypaného čaje, 5g surového medu, citrónová šťáva, voda
 Do skleničky nasypeme 5g zeleného čaje a zalijeme ho vodou o teplotě 80oC a necháme 5 minut louhovat. Poté nápoj scedíme, přidáme citrónovou šťávu a med.

ŘAPÍKATÝ CELER

Žvýkání celeru stimuluje tvorbu slin, zmírňujr chuť k jídlu a pomáhá snížit vysoký krevní tlak. Ideální jako svačinka v kombinaci s přírodním mandlovým / arašídovým máslem.

SMOOTHIE ZLOBR

Suroviny: 6 řapíků celeru, 1 hruška, čerstvý zázvor
Do odšťavňovače dáme řapíkatý celer a počkáme, až se vyrobí šťáva. Do ní přidáme na kousky nakrájenou hrušku a najemno nastrouhaný kousek zázvoru. Všechny ingredience promixujeme do konzistence hustého nápoje.

Autor: Mgr. Jana Juranová
Osobní trenér fitness

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Zajímavý a poučný článek!!
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles