Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 17.10. 2017
Dnes má svátek Hedvika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak omezit spam a nechtěné reklamní e-maily

9. 08. 2015 | Technika
E-mailová schránka zahlcená spamem či reklamními nabídkami není nic příjemného. Spotřebitelé si často stěžují, že jim chodí e-maily i od společností, jimž určitě nedali souhlas s využitím osobních údajů. Řešit, jak je to možné a dožadovat se případného postihu odesílatele je mnohem složitější, než prevence. Kolegové z britské spotřebitelské organizace Which? sepsali seznam pěti nejčastějších chyb, které vedou k přehlcení e-mailových schránek spamem a reklamou.

Veřejné sdílení e-mailové adresy

První a nejhrubší chybou je pochopitelně veřejné sdílení svého e-mailu v sociálních sítích či v příspěvcích a veřejných osobních údajích na diskuzních fórech nebo inzertních serverech. Mnozí zasílatelé spamu si nechávají e-mailové adresy „těžit“ tzv. boty, kteří je na internetu vyhledávají automaticky. Zveřejňování své adresy v takovéto podobě je proto velkou nezodpovědností. Nejlepším řešením je podle Which? využívání více e-mailů, z nichž jeden je určen pro "odpad". Pokud je spamem zaplaven váš hlavní e-mail, stále není třeba zoufat. Na některých hostinzích stačí založit nový účet, který si můžete sloučit s původním, nepřijdete tak o historii zpráv a novou adresu spammeři znát nebudou, pokud jim ji sami nedáte.
 

jak omezit spamOdpovídání na spamy

Druhou velkou chybu je odpovídání na spamy. Ať již v naivním přesvědčení, že jste opravdu dědici bohatého Nigerijce, či naopak pokud si na spammerovi chcete zchladit vztek, Which? radí, abyste to nedělali. Odesílateli tak potvrdíte, že e-mail dorazil na aktivní účet, který je pro nepoctivce mnohem cennější než pouhá neověřená adresa. Lepší je nevyžádanou poštu označit jako spam či ji alespoň smazat.
 

Odhlašování od spamu

I klasické spamy často přicházejí s možností „odhlásit se z odběru“. Which? nedoporučuje na tyto linky klikat. Může se jednat o další potvrzení pro spammera, že spam dorazil na aktivní účet. Navíc někteří rozesílatelé spamu nechají uživatele kliknutím na odhlášení přesměrovat na zavirované stránky. V obou případech pak navíc rozhodně nejde o odhlášení. Lepší je tedy na nic neklikat a nechat i tyto e-maily s možností odhlášení spadnout do složky pro spam.
 

Souhlas se sdílením kontaktů

Čtvrtou chybu spotřebitelé dělají, když nečtou obchodní podmínky e-shopů, aplikací a internetových služeb, při jejichž používání zadávají svůj e-mail. Pokud podmínkami jen rychle proklikají, může se stát, že nechtěně nechají zaškrtnutý souhlas s využitím či dokonce sdílením svých osobních údajů pro marketingové účely. V takovém případě se sice nejedná o spam, ale pokud necháme souhlas zaškrtnutý při každém nákupu přes internet, nebude v naší schránce za chvíli téměř nic jiného než reklamní e-maily. Odhlášení od jejich odběru pak může být poměrně komplikované, zvláště když jsou údaje poskytnuty k marketingovému využití třetí stranou.
 

Neodhlašování od reklamních nabídek

Poslední chyba se stejně jako předchozí bod týká e-mailingových seznamů a newsletterů. Mnoho spotřebitelů se do nich přihlásí za účelem jedné koupě či čekání na jednu určitou slevu. Poté, co nákup učiní, se však zapomenou odhlásit, a tak je jejich e-mailová schránka zaplňována mořem nabídek. Zde je řešení nejjednodušší - odhlásit ze z odběru newsletterů, které nás už nezajímají, a ponechat si jen ty, které můžeme chtít využít i v budoucnu. Na odhlašovací tlačítko však klikejte výhradně v případech, kdy jste si jisti, že se opravdu jedná o e-mail od důvěryhodné společnosti či e-shopu, viz bod „Odhlašování od spamu“.

Zdroj: dTest

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
souhlasím také.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
jj spamy to je svinstvoSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Souhlasím Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Šperky