Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 21.08. 2017
Dnes má svátek Johana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak při ranním běhu nejlépe spalovat tuky?

24. 07. 2017 | Fitness

Úplně nalačno ne, doplňte tělu trochu energie


Určitě jste to také slyšeli. Nejlepší na hubnutí je běhat ráno zcela na lačno. Jedná se ale o mýtus vyvrácený nejen běžeckými instruktory, ale i nutričními odborníky, kteří radí vrcholovým atletům. Pro vytrvalostní sportovce, typicky právě běžce, kteří chtějí hubnout, je logicky důležité, aby co nejvíce spalovali tuky. K tomu je nezbytná nejen mírná, aerobní intenzita běhu, ale také optimální zásoba cukrů v organizmu.

V praxi tedy nefunguje to, že bychom nejvíce spalovali tuky při ranním běhu úplně nalačno, bez optimálního množství sacharidů, které tělo vypotřebuje během nočního spánku. K správnému hubnutí a pro fungování pomalého tukového metabolizmu je určité množství cukrů zcela nezbytné. Dá se říct, že tuky hoří v ohni sacharidů. Někteří běžci, kteří chodí běhat ráno nalačno před snídaní, popisují pocity slabosti a nedostatek energie. Optimální množství cukrů je ovšem u každého z nás odlišné, takže je zapotřebí jejich přísun ráno před vyběhnutím prakticky vyzkoušet. Nicméně doplnit po probuzení hlavně tekutiny a dodat tělu trochu energie alespoň formou iontového sportovního nápoje je nezbytné.


Právě doplnění tekutin před ranním sportováním je úplně nejdůležitější i podle nutričních odborníků. Během teplých letních měsíců může sportovec ztratit i více než 1,25 litru potu za hodinu. Přitom je dokázáno, že již 1-2 % úbytku tekutin zhoršuje fyzickou výkonnost. Pot samozřejmě není jen voda, pocením člověk ztrácí řadu iontů, které ovlivňují nervosvalovou dráždivost a jejich ztráta může být příčinou snížení svalové výkonnosti, nebo dokonce křečových stavů.

Máte žízeň? Už je pozdě!


Z toho vyplývá i důležitá rada: nečekejte na žízeň!

Právě pocit žízně je většinou již provázen takovým nedostatkem tekutin, který negativně ovlivňuje sportovní výkon. Vzhledem k obtížnému získávání energie z tukové tkáně a její náročnosti na spotřebu kyslíku, je při delší sportovní aktivitě nezbytné doplňovat sacharidy a ionty jako sodík, draslík a hořčík i průběžně. Pro běžce, kteří nemají potřebu redukovat vlastní tukové zásoby a běhají i rychleji, je ranní doplnění energie nezbytné i formou vydatnější snídaně.

A je vlastně pro tělo ranní sport vhodný?


Určitě ano, ale s rozumem. Ranní běh odborníci doporučují, říají mu takzvaný zdravotní: ve velmi mírném tempu se zlehka proběhnout, vyplavit endorfiny, hormony štěstí, a nabudit se do pracovního dne. Rozhodně ale pro tělo není dobré dát mu hned ráno šok deseti kilometrovým během ve vyšší intenzitě.

Zdroj, foto: Gatorade

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !