Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna?
Chytrá žena na Facebooku
Výherní anketa
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 16.10. 2018
Dnes má svátek Havel
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak se po létě dostat do formy

10. 10. 2018 | Fitness
Uvolněné tempo letního režimu už nám pomalu končí, a jestliže chcete mít plynulý start do svých pracovních zajetých kolejí, je třeba tomu trochu dopomoci. Přes léto se v mnoha případech u lidí nesetkáte s příliš náročnou fyzickou aktivitou a vzhledem k vysokým teplotám, tomu není divu. Takže pokud jste také jedna z těch, které její fyzická kondice po létě nemile překvapila, poradíme vám, jak se dostat zpátky do formy.

Brzké vstávání a kvalitní spánek

Začněme tím nejdůležitějším – spánkem. Pokud nebudete dostatečně odpočatí, můžete snahy o sport rovnou zabalit. Návrat do pracovního režimu je náročný, proto začněte zvolna. Osmihodinový spánek není nutnost, někomu stačí 6-7 hodin, nicméně pro organismus se považuje za vysoce nedostatečné spát méně než 4 hodiny. S tím jde v ruku v ruce i vstávání. Pro správně fungující metabolismus je nejlepší chodit brzy spát a taktéž brzy vstávat. Když začnete tělo navykat na tuto pravidelnou rutinu, uvidíte, že ráno bude rázem příjemnější. Navíc při brzkém vstávání se naskýtá možnost si ještě před prací zvolna zaběhat, a tím tak efektivně nastartovat metabolismus a načerpat energii do nového dne.

běh venkuPozvolné tempo/pohyb

V případě, že jste přes léto nasadili volný režim, je třeba stejně tak pomalu začít i s během. Na začátku týdne vám stačí běhat 30 minut denně. Po týdnu můžete navyšovat čas, tak jak jste zvyklí a prokládat libovolným cvičením. Vzhledem k začínajícímu podzimu, je ideálním kompenzačním sportem pro běh například hot jóga. Důležité je hlavně znovu nezakrnět, a i přes zimu stále udržovat skvělou fyzickou kondici.

Pestrá strava a hydratace

Nezapomínejte, že dostatečná hydratace vašeho těla není nutnost jen v horkých dnech. V létě jsou někteří lidi naopak více hydratovaní nežli v dnech chladných, protože mají větší pocit žízně. S ochlazením se tedy mnohdy zhoršuje i potřeba pít, a proto byste neměli zapomínat na pravidelný přísun tekutin. Existuje mnoho odborných rad, kolik byste měli na den vypít tekutin. Držte se však toho, že každé tělo potřebuje minimálně 1,5 litru neperlivé a neslazené vody denně.   

Co se týče samotného jídelníčku, stále jej doplňujte o řádné množství ovoce a zeleniny. Vaše imunita to, vzhledem k ochlazení, bude potřebovat. Běžci nesmí zapomínat ani na větší dávku sacharidů, bílkovin a minerálních látek. Se správným jídlem, které vašemu tělu dodá energii a dobrou fyzickou kondicí, nakonec dosáhnete i psychické pohody. A ta je pro začínající pochmurno nezbytná.

Zdroj, foto: RunCzech


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Zlato