Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 24.08. 2017
Dnes má svátek Bartoloměj
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak se (snadno a rychle) dostat do formy

10. 01. 2011 | Péče o tělo

Užili jste si Vánoce „dosyta“ a pořádně si dopřáli? Nebo jste si dali do Nového roku předsevzetí „zhubnu, zhubnu a už konečně zhubnu“? Co ale s těmi snadno získanými kilogramy, kterých se jen těžko zbavujete?

Prvním krokem je nezůstat jen u „slovíčkaření“, že musíte, ale přesunout se i k činům. V tu chvíli nastává problém, - „jak na to, aby to moc nebolelo“? Přinášíme vám šťastnou třináctku rad, po kterých se zaručeně s přebytečnými kilogramy rozloučíte.

Neuchylujte se k extrémům

Dlouhodobé hladovky nebo jakési „jogurtové diety“ či něco podobného určitě není tím správným řešením. Hladověním byste nejspíše docílili následného jojo-efektu – rychle shozené kilogramy byste nabrali ještě větší rychlostí a často i vyšším počtem zpátky.

Nedojídejte po Novém Roce cukroví a čokoládové figurky ze stromečku

Abyste se vyhnuli sladkému (sušenky, koblihy, sladké pečivo atd.), nemusíme připomínat. Vhodnou alternativou je ovoce (např. jablka, citrusy) nebo müsli tyčinky se sníženým obsahem cukru, ovšem bez polevy – např. Corny Linea.

Jezte výrazně menší porce

Tím znatelně omezíte příjem energie. Můžete si pomoci tak, že budete jídlo servírovat na menších talířích. I když vám bude talířek téměř přetékat, pořád toho bude rozhodně méně, než když by vám přetékal talíř velký.

Zkuste polévky

Dopřejte si po svátcích místo hlavních chodů polévky. Zeleninové vývary, sem tam nějaké to krůtí masíčko. A je uvařeno! Jen ne žádné instantní „tukožroutské“ polévky. 

Nebojte se zeleniny

Za svátky jste nejspíš snědly hodně masa a uzenin. Hýčkejte si své tělo pár týdnů zeleninou. Bude vám za to vděčné.

Dopřejte si mléko a mléčné výrobky

Díky obsahu bílkovin, jež mají v porovnání s ostatními hlavními živinami největší schopnost zasytit, je mléko a mléčné výrobky někdy doporučováno i při redukci hmotnosti. Samozřejmě ve své polotučné nebo nízkotučné formě.

Nejezte raději jižní ovoce – obsahuje zbytečně moc cukru

Vyhněte se tedy banánům a hroznovému vínu, dejte si raději třeba jablka. Nejsou špatné ani sušené nesířené švestky.

Pozor na smažené

Dopřejte odpočinek svému žlučníku a nějaký ten pátek se vyhněte smaženým jídlům a dlouho pečeným masům.

Zapomeňte na pár neděl na tučné sýrové omáčky

Pokud máte v oblibě těstoviny, dopřejte si je raději jen ve stylu „alio olio“, čili jen s česnekem a olivovým olejem, nebo s trochou „pesta“. Nezapomeňte naopak na salát!

Vyhněte se mlsání u televize

Tím, že jste zaujatí pořadem, najednou zjistíte, že jste snědla celou mísu pop-cornu - neuvěřitelné množství kalorií.

Snídat i večeřet?

Dopřejte si každý den snídani podle potřeby (někdo se musí najíst hned, jiný je zvyklý třeba až po hodině po probuzení). Večeři si dopřejte max. 2 hodiny před spaním. Pokud máte děti, určitě po nich nedojídejte.

Pijte raději neslazené čaje a vodu

Nahraďte všechny ovocné džusy (s výjimkou čerstvě lisované ovocné šťávy) nejlépe vodou nebo neslazeným čajem. Za den vypijte alespoň 2 litry.  

Bez pohybu to nejde

I když zima příliš sportu nepřeje, zajděte si alespoň párkrát týdně na procházku nebo si zacvičit. Pokud se stydíte chodit do upoceného „fitka“, proč se nesvěříte do rukou odborníkům ve speciálních fitcentrech „jen pro dámy“?

 

Používejte především dále uvedené potraviny:

Malé fazole, červená čočka

Borůvky a všechny další druhy „berries“, bobulové ovoce (třešně a švestky), Jablka, hrušky, grapefruity 

Brokolice              

Oves, pohanka, jáhly

Dýně, cuketa, patison, batát

Losos, tuňák, pstruh  (čerstvé)

Špenát a křehký salát

Čaj černý i zelený

Rajčata dokonale zralá a ve formě kvalitního protlaku (ne plechovka!)

Krůta, kuře (BIO), pštros, králík (nejlépe bio)

Mandle, lískové a vlašské ořechy  

Sýry čerstvé                     

Čerstvé kravské a kozí mléko (pokud možno „bio“)

Celozrnný celožitný chléb

Rýže basmati a indiánská


Překvapivě nevhodné pokrmy

Všechny druhy nápojů slazených jakýmikoliv umělými sladidly

Vegetariánské sushi

Nízkotučné dressingy

Ořechy máčené v „jogurtu nebo čokoládě“

Slané pražené ořechy

Ovocné džusy

Sušené ovoce ve významném množství (včetně „máčeného“)

 

Snídejte!

Snídejte jen potraviny a pokrmy s nízkým glykemickým indexem!

Především nepoužívejte CUKR, nic kynutého, žádné tradiční sladké koláčky, rohlíky s margarínem, čipsy, slazené „snídaňové cereálie“. 

 

Vhodné jsou následující:

Míchaná vajíčka s bezlepkovou nízkotučnou šunkou (bez pečiva)

Tvaroh Ricotta s trochou javorového sirupu

Kozí žervé ochucené podle libosti

Miso polévka se sráženým vejcem

Ovesné vločky povařené krátce ve vodě, ochucené rýžovým mlékem, trochu kefíru nebo jogurtu, trochu osladit džemem (Schwartau Extra Linea) nebo javorovým sirupem 

Studený bramborový salát (bez majonézy a uzenin)

Čerstvé zeleninové šťávy

 

Jezte vhodné druhy zeleniny:   

chřest – avokádo – hrášek – brokolice – květák – celer - křehký salát – fenykl – kapusta – zelí  - cibule – petržel – rajčata – tuřín - špenát - cukety


Mangovka
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Chce to opravdu menší porce, dostatek pohybu a některé potraviny zcela vyloučit, pak to hubnutí jde snadněji.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles