Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 18.12. 2017
Dnes má svátek Miloslav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak se udržet v kondici během cestování a dovolené

1. 08. 2014 | Praktické rady
Jídlo na letištích, nepříjemná zpoždění letů nebo ztracená zavazadla mohou způsobit, že i ten největší propagátor zdravého životního stylu nakonec sáhne po nějaké sladkosti, aby se s takovými stresovými situacemi snáze vyrovnal. Pokud se chystáte s celou rodinou na dovolenou, anebo musíte kvůli práci často cestovat, měla byste vědět, jak vaše tělo funguje. Díky tomu se pak nejen ve vaší dovolenkové destinaci, ale i během samotného cestování budete cítit fit a svěží. Je přece důležité znát potřeby svého těla, abyste se se po fyzické i psychické stránce dokázala udržet v rovnováze, i když jste daleko od domova.
 
Já osobně musím během roku cestovat velmi často, takže jsem si vybudovala osobní systém a řád, který mi pomáhá udržet se ve výborné kondici i v době, kdy jsem na cestách. Musela jsem nejprve zjistit, jaký minimální počet hodin spánku mé tělo vyžaduje, abych se cítila odpočinutá, kolik kalorií mohu spořádat, aniž bych přibírala na váze nebo naopak výrazně nehubla a také jsem za ta léta vyzkoumala, co si vždy přibalit, abych se na cestách cítila pohodlně. V Americe máme takové rčení ‘trvá dlouho vypracovat si hezkou figuru a vypěstovat si zdravé návyky, ale naopak jen jediný špatný den může na dlouhé týdny zhatit všechno, o co se člověk pracně snažil’. Myslím, že toto rčení je celkem přesné. A aby neplatilo i ve vašem případě, nabízím své tipy, které vám pomohou udržet se v kondici i během cestování.

Jak se udržet v kondiciZabalte si o několik dní dříve

Nečekejte s balením zavazadel až na poslední den před odletem, nebo ještě hůře - až na den odletu. Udělejte to už několik dní předem, takže v den před odletem (nebo odjezdem) vám zbyde čas na cvičení, na uklidnění se před cestou i na kontrolu seznamu nezbytností, které máte mít s sebou, a to všechno bez zbytečných nervů a hektiky. Balení před cestou bývá často tou nejvíce stresující částí celé dovolené, tudíž pokud tento stres odstraníte pár dní předem, budete více v pohodě v den samotné cesty, a tak si ji lépe vychutnáte. Udělejte si raději před cestou rozvrh činností na celý týden a určitě do tohoto plánu začleňte i cvičení, nejlépe i v den před odletem, budete se pak cítit lépe a vaše tělo vám poděkuje.

Buďte organizovaná – vyhnete se tak stresu na letišti

Právě stres je jedním z hlavních viníků špatného stravování. Může totiž vyvolat zvýšenou tvorbu kortizolu, hormonu, kvůli kterému je vaše tělo náchylnější k ukládání tuku v oblasti břicha. Moje rada tedy je – buďte organizovaná, díky tomu omezíte stres!  I taková bezpečnostní prohlídka na letišti je pro mnohé z nás dosti stresující situací, proto se doma ujistěte, že všechny tekutiny v příručním zavazadle jsou ve správné velikosti a do kufru ani do kabelky se vám omylem nedostanou předměty, které jsou v letecké přepravě zakázány. Raději si seznam takových věcí předem ověřte na stránkách letiště nebo konkrétní letecké společnosti. Udržujte ve své příruční tašce pořádek a přidejte do ní nějaké zdravé svačinky, aby vás nesvádělo koupit si jedno z těch typických tučných nebo přeslazených lákadel, kterých na letištích bývá více než dost.

Investujte do cestovních doplňků – předejdete tím zbytečné bolesti

V letadlech bývá pro jednoho pasažéra vyhrazeno velmi málo místa, pokud tedy zrovna necestujete v první třídě. V případě, že si nechcete výrazně nabourat svůj pravidelný fitness režim, bude pro vás jistě podstatné cítit se po přistání v místě vaší dovolené příjemně odpočatá. V cestovním setu byste měla mít špunty do uší, spací masku na oči, cestovní kompresní ponožky, které udržují správný krevní oběh v nohou během letu, krční polštářek a teplejší svetřík. Sice kvůli těmto užitečným doplňkům bude vaše příruční taška vážit o něco více, ale věřte mi, cestování s těmito pomocníky pro vás bude mnohem příjemnější než poslouchat hlasité konverzace ostatních pasažérů nebo nemít žádný odpočinek jen proto, že světlo nad sedadlem vám svítí celou cestu přímo do očí.

Buďte předvídavá a připravená na vše

Nezapomeňte si s sebou sbalit i cvičení úbor a obuv, abyste se mohla udržovat v kondici i během dovolené. Cvičební set je přesně to, na co lidé během cestování často zapomínají. Já osobně mám cvičební úbory rovnou dva – jeden v příruční tašce a druhý v kufru. Nikdy nevíte, jaké překvapení vás může na cestách potkat – co třeba, když vás někdo polije kávou, v takové situaci vám náhradní oblečení v kabelce určitě přijde vhod. Sportovní úbor skoro nic neváží, je velmi praktický a snese velkou zátěž. Jen si představte, že po příletu do vaší dovolenkové destinace zjistíte, že vaše zavazadlo se ztratilo nebo bylo přepraveno úplně jinam, pak asi budete vděčná za náhradní sportovní oblečení, které máte v kabelce. Navíc takový pohodlný sportovní úbor také jistě oceníte, až se vydáte po tamních obchodech shánět nové oblečení, abyste během dovolené měla v čem chodit.

Během cesty pravidelně pijte a jezte

V průběhu cestování byste měla velmi dbát na hydrataci. Dehydratace se totiž rychle projeví na vaší pleti a celkové energii, může také způsobit bolest hlavy či negativně ovlivnit trávicí systém. Dobrá zpráva je, že na palubě letadla máte vodu k dispozici. Pokud máte vlastní obal, poslouží vám jako ukazatel množství, které jste zatím vypila. Snažte se během letu pít pravidelně a nebojte se požádat letušku o trochu vody, pokud vám její zásoba dojde.
Co je však na rozdíl od vody obtížnější si zajistit, když cestujete, je zdravá strava. Kvůli zpožděným letům můžete být snadno vystavena riziku, že porušíte své zaběhnuté stravovací návyky. Proto byste na takovou eventualitu měla být připravená – zabalte si do kabelky třeba výživnou svačinku, několik kusů ovoce a oříšky, které vás zasytí, a nebudete mít nutkání dát si nějakou nezdravou sladkost. S drobnými svačinkami během letu se tak vyvarujete situacím, kdy hned po příletu “zaplácnete” svůj vyhladovělý žaludek prvním jídlem, na které narazíte.

Vytvořte si v pokoji cvičební rutinu

Jak už jsem uvedla, i na dovolené je důležité udržovat se v kondici cvičením. Váš spánek bude kvalitnější a celkově budete mít více energie. Asi sotva budete běhat po letovisku a hledat tělocvičnu, bohatě však postačí, když každé ráno věnujete 20 minut cvičení ve svém hotelovém pokoji a před spaním 5-10 minut strečinku. Nebo si těsně před setměním jděte zaběhat na pláž alespoň na půl hodinky, uvidíte, jak se vám bude dobře usínat. Pokud pravidelné cvičení zakomponujete do svého dovolenkového plánu, nemusíte se obávat, že se kvůli nějakému tomu hříchu v podobě opulentní večeře v plážové restauraci nebo neodolatelně lahodné zmrzlině vrátíte zpět domů s několika kily navíc.

Autorka: Samantha Clayton
Zdroj, foto: Herbalife

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !