Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna?
Chytrá žena na Facebooku
Výherní anketa
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 18.10. 2018
Dnes má svátek Lukáš
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak se věnovat organismu v chladných měsících

21. 12. 2017 | Péče o tělo
S příchodem zimních měsíců se náš organismus stejně jako příroda připravuje na zimní odpočinek a relax. Chladné počasí a brzká tma nás zahání domů, a pokud své tělo alespoň trošku poslechnete, využijete zimu k regeneraci, zvolnění pracovního tempa a odpočinku. Věnovat se v zimě hlavně sobě není lenost ani sobeckost, je to přirozený jev, který vaše tělo za celý rok potřebuje a vyžaduje. Neodsuzujte se tedy za to, že omezíte chození do společnosti a celkově zvolníte tempo, je to žádoucí.

Zima je ideální pro domácí lenošení, přečtení dlouho odkládaných knih, zhlédnutí filmů, nezapomeňte se při tom všem udržovat v teple. Ideálním partnerem pro dny s knihou, časopisem či u filmu jsou dupačky pro dospělé. Dopřáli jste je svým dětem, tak proč je nedopřát sobě. Teplý, měkoučký a pohodlný overal, který vás schová od hlavy až k patě. Některé mají dokonce v rozkroku zip pro jednoduchou manipulaci na toaletě, další se dají zapnout opravdu až nad hlavu.  Pokud si to váš organismus žádá, odpočívejte i aktivně. Dělejte jednoduché sporty jako je plavání, či jóga. Zajděte si do sauny prohřát tělo a nezapomeňte se pak pořádně zabalit do tepla.


tričkoJste aktivní běžec?

V zimě se věnujte plavání. Ulevíte vašim kloubům, které dostávají přes rok zabrat. Posílíte vrchní část těla a budete se soustředit více na dýchání, které je velmi důležité. Najděte si bazén ve vašem okolí, který Vám vyhovuje a nemá příliš studenou vodu.

Ideálním relaxem v zimě je saunování, které má také skvělé dopady na vaše zdraví. Saunování posiluje imunitní systém, pomáhá tělu zbavit se těžkých kovů a detoxikovat, přispívá k regeneraci svalstva, zlepšuje náladu, mírní bolesti, zvyšuje hladinu růstového hormonu, výborně působí na naše srdce i mozek a hlavně navozuje pocit relaxace. Po saunování se zachumlejte do teplých dupaček a užijte si ještě klid a pohodu.

Cvičení jógy se přizpůsobuje ročním obdobím stejně jako jídelníček či oblečení. V zimě, kdy řádí chřipky a nachlazení, jsou tedy cviky zaměřené na podporu dýchacích orgánů, prohřátí ledvin a odhlenění. I při cvičení jógy musíte být v teple. Pokud se Vám nepodaří dostatečně se zahřát, volte bikram jógu či teplé oblečení jako je overal nebo dlouhé rukávy a nohavice.

Sporty jako je lyžování, běžky, bruslení a sáňkování rozhodně patří k zimním radovánkách, které nemůžeme opomenout, užívejte si je do syta, ale dejte pozor na přetažení, vyčerpání a opět prochladnutí.

Poslouchejte svoje tělo. Dělejte to, co zrovna chcete. Jezte to, na co máte chuť a co Vám dělá dobře. Tělo si samo přirozeně řekne na co má chuť a co potřebuje. Vstávejte později, než přes léto. Pokud zimu využijete k regeneraci a odpočinku, budete plní energie a připraveni začít aktivně jaro.

Zdroj, foto: Hervis Sports

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !