Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Jedeme na výlet
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 16.10. 2019
Dnes má svátek Havel
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak si po létě zvyknout na každodenní shon?

1. 10. 2019 | Péče o tělo
Začátek školního roku nevyhnutelně přináší změnu denního režimu. Zatímco v létě se o děti částečně postarali prarodiče, částečně vypomohly tábory a další pobyty, nyní veškeré povinnosti přecházejí opět na rodiče. Jak se s koncem bezstarostného léta vyrovnat a přejít do školního režimu bez toho, aby se stres podepsal na zdraví?

Nelučte se s přírodou

V létě většina lidí přirozeně tráví více času venku. Ať už u vody, na výletech po okolí, nebo třeba v lese na houbách. O prázdninách mají lidé zkrátka s přírodou bližší kontakt. Pokud se obklopeni zelení cítíte příjemně, nemusíte jen kvůli začátku září kontakt s přírodou přerušovat. Naopak. Procházku parkem nebo blízkým lesem je vhodné zařadit do svého každodenního režimu. Místo rychlé návštěvy restaurace si například během obědové pauzy zkuste sednout na lavičku v parku s domácí svačinou. Cestou z práce můžete odbočit a projít se alejí stromů a psa místo na sídlišti zajít vyvenčit do nejbližšího remízku. Pokud v dosahu není ani kousek zeleně, vyrazte nejlépe s celou rodinou do lesa alespoň o víkendu. Postupně se barvící listí vám přinese lepší podívanou než televizní program.

Pomozte mozku

Jak si po létě zvyknout na každodenní shon?Se začátkem školního roku se hromadí úkoly ze všech stran. Zapamatovat si rozvrh dětských kroužků, nákupní seznam i čas pracovních schůzek je na paměť obrovský nápor. Ulehčit jí můžete sdíleným diářem, ať už online, nebo papírovým, kde bude mít každý člen rodiny vlastní barvou vyznačené důležité úkoly a data. Nákupní seznam může zase viset u dveří, abyste měli na očích, co je potřeba přinést, a každý do něj mohl připsat, co doma schází. Mozek je dobré udržovat v kondici například luštěním sudoku či prostorových hádanek. Existuje také několik bylin, které mohou pomoci zlepšit stav mozku a podpořit paměť. Jedním z nejlepších a nejvíce využívaných prostředků, které prokrvují mozek, a tím zlepšují paměť, je známý jinan neboli ginko biloba. Regeneraci nervů a vedení vzruchu nervem nám pomůže zabezpečit bělotrn, čímž zároveň podpoří vnímání a paměť. V poslední době se lidé obracejí o pomoc také k prostředkům z bacopy, které posilují koncentraci a mají příznivý vliv na fungování mozku.

Rutina není k zahození

Přestože každodenní rutina se na první pohled může zdát nudná a vyčerpávající, do života chtě nechtě patří. Navíc může do uspěchaných týdnů vnášet určitý prvek klidu a jistoty. Důležité je naučit se využívat rutinní chování ve svůj prospěch. Například pokud si každý, včetně dětí, připraví veškeré oblečení na další den večer dopředu, budou rána klidnější a méně chaotická. To stejné platí například pro přípravu svačiny či obědu do práce. Jídlo si přitom mohou připravovat i samy děti. Ze začátku je ale potřeba potomky pravidelně kontrolovat. Zvládnete-li podobné návyky dodržovat tři týdny v kuse, zautomatizují se vám natolik, že je začnete dělat bez rozmyslu a nechuti.

Spánek je základ

Může se zdát, že nejlepší čas na dohánění celodenních restů je pozdní večer, když všichni ostatní usnou. Ale pozor, ukrajovat si ze spánku na úkor pracovních i domácích povinností je často kontraproduktivní. Pokud u dokončování zprávy do práce zíváte a zvládáte ji dopisovat už jen na půl oka, je pravděpodobné, že se nevyhnete chybám, a navíc vám zabere mnohem déle času. Nevyspání se na vás rovněž podepíše i další den, kdy budete unavení, pomalejší a bez energie. Dlouhodobý nedostatek spánku je zároveň častou příčinou sníženého imunitního systému a následných nemocí.

Ale jak to udělat, když do postele sice ulehnete včas, ale myšlenky na všechny resty a povinnosti vás nenechají usnout? Zkuste vsadit na přírodu. Abychom tělu zabezpečili celodenní správné fungování, je třeba podpořit spánek, který zároveň podpoří dobrou náladu. K bylinkám, na něž se můžeme obrátit, patří třezalka, kozlík a také gemmoterapeutika z lípy a bacopy. Tyto prostředky mohou pomoci zlepšit spánek, a to bez vedlejších účinků.

Zdroj, foto: Naděje


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Přehledné srovnání bankovních i nebankovních půjček online na Usetreno.cz



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !