Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 15.12. 2017
Dnes má svátek Radana a Radan
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak si udržet novou váhu?

6. 02. 2011 | Diety

Pustili jste se pod vlivem novoročních předsevzetí do rozumného hubnutí, úspěšně jste zeštíhleli, ale najednou nevíte, jak si svou nově nabytou postavu udržet? Bojíte se, že když přestanete striktně dodržovat naplánovaný jídelníček, kila půjdou zase nahoru, a vy se opět dočkáte nepříjemného zklamání a tolik známému jo-jo efektu? Tentokrát tomu tak být nemusí! Stačí, když…

…si přestanete vybírat krátkodobé, zjednodušující a trýznivé diety a místo toho trvale přeladíte na zdravý životní styl, který lze udržovat neustále, aniž byste měli pocit, že držíte dietu. Dlouhodobě úspěšná je totiž jedině taková dieta, o níž nevíte, že ji držíte. 

 

…si uvědomíte, že i když jste si po všech nevhodných dietách konečně naordinovali zdravou redukci, při níž došlo k snížení váhy pomalu a postupně, musíte nyní tělu dopřát minimálně stejnou dobu, aby si na nový stav zvyklo. „Naše tělo si totiž dobře pamatuje všechny zběsilé pokusy o rychlé hubnutí a v případě neustálých změn pak zmateně „pro jistotu“ ukládá všechno do tukových zásob a mstí se jo-jo efektem,“ vysvětluje lifekouč a nutriční poradce Monika Nevolová.

 

…tu a tam budete kontrolovat svůj energetický příjem. Dokud jste hubli, bylo třeba jíst cca kolem 4000 – 6000 kJ. Pro udržení váhy obvykle stačí pohybovat se v rozmezí 6000 – 8000 kJ. Po skončení redukce si porce jídla zvyšujte pozvolna týden po týdnu maximálně o 400 kJ. Pravidelně se važte (ideálně jednou týdně ve stejný den i denní dobu) a jakmile zjistíte, že váha jde nahoru, vraťte se zpět k sníženému kalorickému příjmu. Pozor ale, jinou spotřebu bude mít sportovec, jinou člověk se sedavým zaměstnáním a také chroničtí dietáři potřebují jiné množství energie!

 

…si zachováte zdravé návyky a nezapomenete na ně hned, jakmile se vejdete do o číslo menší velikosti oblečení. Zdravými návyky máme na mysli pravidelnou fyzickou aktivitu, pitný režim, pravidelnost ve stravování, dostatek času si zdravé jídlo pěkně vychutnat a samozřejmě pravidelný odpočinek.

 

…budete reální. Počítejte s tím, že se objeví nejen krizové stresové situace ale u situace, které jsou doslova lákadly (svatby, večírky, Vánoce, pracovní rauty a podobně). Patří k životu a tak si nic nevyčítejte, když si tu a tam dopřejete něco nezdravého. Pamatujte ale, že cukry a tuky na odbourávání stresu působí jen krátkodobě a přinášejí spíše únavu. Mnohem lépe zafunguje, když se půjdete projít, zaběhat si nebo zatančit.

 

…se nepřestanete zajímat o to, jak by měl vypadat zdravý jídelníček a tahák „zdravých potravin“ z lednice nesundáte. Váš jídelníček tak zůstane pestrý, s dostatkem potravin bohatých na bílkoviny, vlákninu, vitaminy, kvalitní komplexní sacharidy a zdravé tuky.

 

…nepropadejte panice, že dál už nehubnete, raději pozorně naslouchejte potřebám svého těla. Často by lidé chtěli ještě hubnout, ale hubnutí se zastaví, navzdory dietním snahám. Na místě je trpělivost, hubnutí se buď zase rozběhne, nebo to také může být signál, že jste se dostali na svou optimální hmotnost.

 

…se nepřestanete mít rádi. Vaše okolí vás obvykle pochválí poté, co si všimne, že jste zeštíhleli, brzy však už se to bere jako samozřejmost. Vy se ale chválit nepřestaňte, protože zhubnout je sice občas náročné, ale mnohem těžší je si svoji optimální váhu udržet.

 

Autor: Monika Nevolová, lifekouč a nutriční poradce


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
a čo zbaviť sa sladkostí
Obrázek uživatelky
profil
blbě Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
deliť stravu
Obrázek uživatelky
profil
až také rovnorodé to nie je
Obrázek uživatelky
profil
ani ne tak dietářský národ, jako národ tlustých lidí... a není to jen o pohybu, jsou tací, co doslova sežerou na co přijdou a budou hubení furt (těch asi není mnoho), a pak jsou tací, že snědí za den 500 kcal a tloustnou ..
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles