Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 14.12. 2017
Dnes má svátek Lýdie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak vybrat kvalitní proteinové tyčinky

8. 07. 2015 | Péče o tělo
Po sportovní aktivitě většina cvičících sáhne po tyčince jako rychlém zdroji k doplnění sacharidů, proteinů na podporu růstu svalů a dalších látek podporujících regeneraci organismu. Klient má ve fitness centech na výběr z nepřeberného množství tyčinek od proteinových, přes energetické až po povzbuzující s obsahem kofeinu či guarany.

Jak si vybrat tu správnou, kvalitní tyčinku, aby tělu nejen dodala kvalitní bílkoviny, sacharidy a zdravé tuky, ale i prospěla našemu zdraví a neobsahovala umělé přídatné látky? Poradí Vám s výběrem slečna recepční nebo se budete řídit selským rozumem a raději sami pečlivě prostudujete složení tyčinek? Pokud jste zvolili zdravý selský rozum, tak máte na půl vyhráno. Nyní si uvedeme základní principy, jak vybrat kvalitní tyčinku a vytěžit z ní maximum pro své tělo.

Přísady, kterým se raději vyhněte:

•    Glukózo–fruktózový sirup tělo nevyužije pro doplnění vyčerpaných zásob glykogenu, ale uloží si nadbytečnou energii z fruktózy do tukových zásob v oblasti dutiny břišní (tzv. viscerální tuk). Místo hubnutí, tak díky nadbytečnému příjmu glukózo-fruktózového sirupu, přibíráme na váze.

Jak vybrat kvalitní proteinové tyčinky•    Rostlinný tuk (ztužený palmový, palmojádrový,…) obsahuje zdraví škodlivé trans tuky (vznikají při ztužování rostlinných tuků), které při pravidelné konzumaci způsobují metabolická onemocnění (cukrovku, kornatění cév, infarkt, mozkovou mrtvici i rakovinu).

•    Umělá barviva (chinolinová žluť E104, azorubin E122, karmíny E120, kotlinová červeň E124, brilantní modř E133,…) se získávají z uhelného dehtu, mohou způsobovat hyperaktivitu u dětí a alergickou reakci u citlivých jedinců.

•    Umělá sladidla (aspartam, acesulfam K, maltitol, sorbitol, sukralóza, sacharin, cyklamát…) jsou chemicky vyrobené látky, podporují chuť k jídlu a mohou způsobovat nádory.

Kvalitní složky tyčinek:

•    Nesířené sušené ovoce jako přírodní sladidlo a zdroj jednoduchých cukrů pro rychlé doplnění sacharidů po tréninku.

•    Oříšky a semínka jako zdroj zdraví prospěšných tuků a rostlinných bílkovin.

•    Kvalitní proteiny (nativní syrovátkový, konopný, rýžový a hráškový protein) pro budování svalové hmoty. Optimálně nad 20g bílkovin na 100g tyčinky.

•    Bezlepkové celozrnné obiloviny (jáhlové, pohankové, rýžové, ovesné vločky) obsahující postupně uvolňující sacharidy a vlákninu pro dobré trávení.

Autor: Mgr. Jana Juranová
Fitness trenér

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !