Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 18.08. 2017
Dnes má svátek Helena
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak zefektivnit při aerobní aktivitě proces spalování měřením pulsu

15. 06. 2017 | Fitness
Před pouhými několika lety by nikoho z rekreačních sportovců nenapadlo měřit si v průběhu běhu, cvičení nebo jiné aerobní aktivity puls a výsledek ihned vyhodnocovat, případně upravovat podle naměřených údajů průběžně intenzitu cvičení. A dnes? Obrovské množství aktivních lidí nosí na zápěstích chytré náramky. Jaké nám v tomto ohledu dává moderní technika možnosti a jak optimalizovat výkon během sportovního výkonu?
 
Pravdou je, že udržování správné tepové frekvence usnadňuje proces spalování tuku v těle. Pokud si někdo myslí, že větší rychlost nebo výkon znamená zákonitě lepší efekt pro zhubnutí, je na velkém omylu. Ale hezky od začátku.

Jak zefektivnit při aerobní aktivitě proces spalování měřením pulsuPravidlo č. 1: Jakýkoli pohyb, pokud má mít pro tělo a potažmo i pro hubnutí pozitivní vliv, musí být pravidelný. Správný výběr pohybu a jeho vhodná intenzita může však proces spalování tuku zásadně ovlivnit.

Pravidlo č. 2: Před cvičením zahřejte tělo a svaly. Nikdy se nepouštějte bez tohoto kroku naplno do tempa.

Pravidlo č. 3:
Pokud začínáte s pohybem po delší době, nepřepínejte se. Jednak si můžete skutečně ublížit, protože vaše šlachy a svaly nejsou na maximální výkon připraveny a také rozhodně nedosáhnete efektu lepšího spalování. V lepším případě dostanete svalovou horečku a budete muset vysadit minimálně na několik dní ještě dřív, než jste pořádně začali.

Pravidlo č. 4: Motivujte sami sebe a překonávejte se. To nevylučuje předchozí pravidla. Začněte pomaleji, pomalu den po dni zvyšujte aktivitu a poslouchejte přitom hlas svého těla. Odměnou vám bude rychlý posun vpřed. Pokud se těžko motivujete ve vytrvalostních disciplínách, pusťte si k nim hudbu. Ne nadarmo běhá velké množství vytrvalostních běžců se sluchátky v uších.

Pravidlo č. 5:
Pokud je vaším cílem spalovat, udržujte během pohybu pokud možno stále optimální tepovou frekvenci. Orientačně si ji můžete spočítat sami. Zde je jednoduchý návod. Nejdřív si stanovte maximální tepovou frekvenci (MTF). Jste-li muž, spočítejte ji podle vzorce „220 – věk“, ženy použijí vzorec „226 -  věk“. Výsledné číslo vynásobte koeficientem 0,7. Převedeno do slov - optimální puls pro spalování tuku je u většiny lidí přibližně na hodnotě 70% maximální tepové frekvence.


Zdroj, foto: Mediabase

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !