Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 13.12. 2017
Dnes má svátek Lucie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak zvládnout klimakterium

1. 12. 2017 | Nemoci
Klimakterium neboli přechod se u žen projevuje různě. Jedno má však společné pro všechny: žádná žena mu neunikne. Jedná se o zcela novou etapu v život ženy, bohužel ne vždy příjemnou. Projevy klimakteria lze však velmi dobře mírnit:  bylinkami a detoxikací...

Když je žena v přechodu, znamená to, že se mění její pohlavní cyklus, jehož aktivita vyhasíná. Dochází k útlumu vaječníků, snižuje se tvorba ženských hormonů, estrogenu a progesteronu, a postupně dojde k úplné absenci menstruace a zároveň ztrátě plodnosti.

K nástupu klimakteria dochází u většiny žen mezi 49. a 55. rokem života. Existuje však nemalé procento výjimek (některé ženy se s nástupem klimakteria potýkají například už po 35. roku života). Nástup klimakteria a jeho průběh do určité míry ovlivňuje genetika,  životní styl, ale například i zeměpisná poloha (např. ženy se světlou pletí mívají větší sklon ke klimakterickým potížím).

Jak zvládnout klimakteriumCo ještě ovlivňuje příchod klimakteria a jeho průběh?

•         kouření,
•         autoimunitní poruchy (např. snížená funkce štítné žlázy),
•         odstranění vaječníků nebo dělohy,
•         stres.

Jen málokterá žena může s úlevou konstatovat, že období klimakteria nijak neprožívala, že ji nic netrápilo. Drtivá většina žen se setká s jedním nebo i více problémy, které se odehrávají na úrovni fyzické, ale nezřídka kdy také psychické.


K nejčastějším potížím spojeným s přechodem patří:
•         bolesti hlavy, návaly horka, pocení,
•         poruchy spánku, změny nálad, deprese,
•         stárnutí pokožky, sklony k nadváze.

Tím však výčet problémů zdaleka nekončí. V důsledku velkých fyziologických změn může dojít i k závažnějším potížím, k nimž patří například osteoporóza, vysoký tlak, zvýšený cholesterol a s ním spojené riziko kardiovaskulárních chorob, inkontinence a nakonec i psychické potíže, vyvolané prudkým poklesem estrogenu.

Jak z toho ven?!

Klimakteriu se nedá uniknout, lze však eliminovat nepříjemnosti s ním spojené. K potlačení příznaků a problémů se běžně používá hormonální stimulační terapie, která však kromě jiného zatěžuje játra a ne každá žena ji snese. Mnohem šetrněji, zato velice účinně působí bylinky v kombinaci s řízenou detoxikací.

Detoxikace při klimakteriu se zaměřuje na:
•         vegetativní nervový systém (s ním souvisí potíže, jako jsou bolesti hlavy, návaly, pocení, závratě, bušení srdce, psychické potíže),

•         hormonální hladinu (s ní souvisí potíže, vyvolané prudkým poklesem estrogenu – infekce močových cest, inkontinence, suchost sliznice, obecně problémy v sexuálním životě)

•         metabolismus (protože jeho změny mohou vést k závažnějším potížím, jako jsou osteoporóza, ateroskleróza, obezita aj.).

Bylinky, jídelníček a další tipy
V první fázi klimakteria by žena měla zvýšit příjem červeného jetele, který je plný fytoestrogenům – hormonům, které se nápadně podobají estrogenu. V další fázi je vhodné zařadit do jídelníčku více sójových produktů (tofu, tempeh aj.). Nakonec se ukázalo jako velmi prospěšné užívání produktů s mateří kašičkou, která dokáže organismus chránit před oxidativním stresem a tím pádem i před stárnutím. Dále také mírní pocit vyčerpání a podporuje činnost nervů.

•         Mořské plody a rostlinné oleje, lisované za studena, mají na organismus v klimakteriu blahodárný vliv.
•         V jídelníčku by neměly chybět luštěniny: hrách, čočka a fazole.
•         Vhodné jsou občasné jaterní očistné kúry, pravidelný pohyb, ideálně chůze.
•         Ženy, které trápí přechod, by se měly vyhnout kouření, alkoholu, příliš kořeněným jídlům, kofeinu.
•         Z bylinek se doporučuje pozvat si na pomoc červený jetel, třezalku, chmel, meduňku, drmek, kontryhel, ženšen nebo šalvěj.

Zdroj: Joalis

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !