Víte, kolikátého je Den otců v roce 2017?Víte, kolikátého je Den otců v roce 2017? Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Léto - čas jahodLéto - čas jahod
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 26.06. 2017
Dnes má svátek Adriana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jaké jsou nejčastější příčiny nespavosti?

9. 06. 2017 | Nemoci
Poruchami spánku trpí velká část populace, průzkumy uvádí, že potíže pociťuje téměř každý druhý, vážnější problémy má zhruba 10 % z nich. Nespavost a poruchy spánku tak patří k druhému nejběžnějšímu zdravotnímu problému hned po nachlazení. Kvalita odpočinku je přitom zásadní pro naší psychickou i fyzickou rovnováhu. Zmírnit nespavost lze vyvarováním se rizikových faktorů. Zde uvádíme největší chyby, kterých se lidé dopouští před usínáním.

Rušivé prostředí


Uléhání v prostředí s rušivými zvuky je velmi častým důvodem potíží s usínáním. Na vině může být zvuk tikajících hodin či budíku, ale také oznámení z chytrých telefonů či jiné elektroniky. Rušivým elementem může být také chrápající partner nebo hluk z ulice. Stejně tak může být problém s nezvyklými pachy, přílišným horkem či naopak zimou v místnosti na spaní.

spánekNevyhovující lůžkoviny či postel


Velmi častým problémem ovlivňujícím kvalitu spánku i usínání je samotná postel. Příčinou může být nestabilita postele (tzv. rozvrzanost lůžka), opotřebovaný rošt (chybí některé lamely apod.), nejčastějším viníkem je však matrace, problémem bývá její nevhodná tuhost nebo přílišné opotřebení, kdy je v některých místech již proleželá. Usínání ale může bránit i „obyčejný“ polštář, který je příliš vysoký nebo nízký.

Těžké večeře, kofein a alkohol


Že není zdravé přecpávat se na noc těžkými jídly, není žádná novinka. Ale že byste si měli hlídat jídlo a nápoje, které jíte a vypijete již od odpoledne, vás možná překvapí. Taková káva s dortíkem po pozdním obědě už může být příčinou neklidné noci. Odpoledne se nedoporučuje pít ani jiné kofeinové či energetické nápoje, pokud trpíte nespavostí. Večeře by pak měla být ideálně lehčí, a přestože se nedoporučuje před spaním cvičit, krátká procházka po večeři klidnějšímu spánku prospět může.

Stres


Příliš stresu před spaním je častou příčinou nespavosti. Pokud se před spánkem nedokážete zklidnit a přestat myslet na pracovní či jiné povinnosti, mozek nevypne a nedovolí vám usnout. Pomoci může například četba před spaním nebo krátká procházka, která vás přivede na jiné myšlenky.

Zvýšená aktivita či sportování


Přestože je sport bezesporu zdravý a kvalitnějšímu spánku může být velmi prospěšný, měli byste se vyvarovat zvýšené aktivitě či sportování ve večerních hodinách, pokud trpíte problémy s usínáním. Tělo se nedokáže dostatečně zklidnit a doba usínání se proto může výrazně prodloužit. Doporučuje se proto vyvarovat přílišné aktivitě alespoň 5 hodin před spaním.

Narušování rytmu spánku


Dejte si pozor na narušování spánkového rytmu. Pravidelný režim vstávání a usínání je pro tělo vždy prospěšnější. Problém může nastávat také kvůli pospávání během dne nebo při pobývání v posteli v době, kdy normálně nespíte.

Zdroj, foto: Johann Malle

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil

Zdravím, dlouhodobě jsem nemohla usnout a měla jsem poruchy spánku (kolikrát jsem nespala celou noc), kvůli nedostatku spánku jsem měla psychické poruchy a deprese. Známý mi doporučil Meladol ( http://growmart.cz/zbozi/meladol-poruchy-spanku/?ref=2056&campaign=poruchy-spanku ), je to čistě přírodní výtažek, dokonale mě uklidní a spím 7-8 hodin kvalitně denně. KAŽDÉMU vřele DOPORUČUJI.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles