Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 18.12. 2017
Dnes má svátek Miloslav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jídlo během dne - SNÍDANĚ

3. 08. 2015 | Diety

JAK SKLOUBIT HEKTICKÉ TEMPO A SPRÁVNÉ STRAVOVÁNÍ


Hlavní jídla dne: Snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře.

Každý je dokáže bez problémů vyjmenovat, ale ne každý ví, na jakou porci má přes den nárok a jak by mělo vypadat správné složení. Každý ví, že vyvážené jídlo ovlivňuje naše zdraví a psychickou pohodu. Přesto řada lidí sklouzne k pohodlnosti a některá z jídel nutričně ošidí nebo přímo vynechá. To s sebou nese celou řadu rizik, z nichž nejčastější a nejzávažnější je přejídání ve večerních hodinách po příchodu ze zaměstnání.

SNÍDANĚ

Snídaně znamená zdravý a správný start nového úspěšného dne. Nutriční poradci doporučují vyhradit si na ni ráno čas a nevynechat ji. Prospěšné ale není ani přejídání nebo nucení do jídla.
Snídaně by měla představovat přibližně 20 - 25 procent celkového denního příjmu Začít den bez snídaně vhodné není, protože po nočním hladovění tělo potřebuje doplnit zásoby energie a tekutin.

snídaněBez snídaně budete přes den více jíst

Vynechání snídaně vás dožene odpoledne - v druhé polovině dne budete mít větší hlad, budete více jíst a mít chuť na vysoce energetické potraviny. Následně hrozí vyšší riziko vzniku nadváhy.  Narušena bývá i výkonnost a soustředění.

Jestliže se nasnídáte, snáze budete dodržovat doporučení týkající se denního vyváženého příjmu jednotlivých živin a vitamínů. A po dobré snídani přijde i lepší nálada – ovesné vločky, celozrnné pečivo i banány obsahují aminokyseliny triptofan, ze kterých si lidské tělo vyrábí serotonin tzv. hormon dobré nálady.

Správné složení snídaně:

  • složené sacharidy
  • bílkoviny
  • v menším poměru i tuky
  • zdroj vlákniny, minerálních látek a vitamínů
  • zdroj tekutin 0,3-0,5 l

Muži versus ženy

Snídat by měl každý individuálně. Největší porci si mohou dopřát muži, ženám a dětem stačí méně. Hlavní rozdíl spočívá v energetické hodnotě snídaně. U průměrné ženy s celkovým energetickým příjmem 8 400 kJ za den by měla snídaně poskytnout 1 680-2 100 kJ, u muže
o energetickém příjmu 10 400 kJ se rozmezí pohybuje mezi 2 080 a 2 600 kJ.

Ženy mohou posnídat například 80 g pečiva nebo 60 g snídaňových cereálií, doplnit je dvěma vejci či 200 ml jogurtu a přidat vlákninu v podobě 100 g zeleniny nebo trochy ovoce. Z tuků se vyplatí upřednostnit ty rostlinné, celkové množství přidaného tuku by nemělo přesáhnout 10 g.

Snídaně u mužů by měla být bohatší především na sacharidy. Mohou si proto dovolit 100 g pečiva. Vhodnější je ale kombinace 1 kusu pečiva a porce snídaňových cereálií. Porce bílkovin má být přibližně o třetinu větší než u žen
Z hlediska pestrosti je vhodné jednotlivé druhy snídaní střídat a pokusit se zajistit pestrost
i v rámci jedné snídaně například kombinací ovoce a zeleniny, sýra a jogurtu, pečiva
a vloček.

Děti snídani často odmítají. Jak na ně?

snídaně pro dětiProblémem u mnoha dětí je, že po ránu nemají chuť k jídlu a snídani odmítají. Nejmenší přitom potřebují doplnit především tekutiny
a sacharidy. Děti, které pravidelně a dostatečně snídají, jsou ve škole nejen pozornější, klidnější a výkonnější, ale jsou do určité míry chráněny před obezitou.
Ideálně sestavená snídaně obsahuje sacharidy (přednostně komplexní, v menší míře cukry), bílkoviny, přiměřené množství tuku, zeleninu nebo ovoce a nápoj.

Tipy pro malé „nesnídače“

  • Kakao nejlépe s kouskem pečiva s máslem nebo rostlinným tukem. Děti mají rády křupavé jídlo, mnohdy proto zaujme lehce opečená topinka.
  • Bílý jogurt s medem nebo džemem. Pokud ho doplníte i přídavkem snídaňových cereálií s nižším obsahem cukrů a vyšším podílem vlákniny, získají skvělou snídani.
  • Volské oko, kousek bílého pečiva, sklenka džusu. Vhodnější je džus naředit převařenou teplou vodou v poměru džus:voda 2:1.
  • Porci zeleniny nebo ovoce lze nahradit ředěnými ovocnými, ovocno-zeleninovými, v ideálním případě zeleninovými šťávami.
  • Čaj je vhodný vlažný, může být lehce slazený sirupem s vyšším podílem ovocné složky.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !