Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 11.12. 2017
Dnes má svátek Dana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jídlo pro váš mozek

9. 07. 2014 | Knižní tipy
Název knihy: Jídlo pro váš mozek
Autor: Neal D. Barnard
Nakladatelství: BIZBOOKS
Datum vydání: 26.3. 2014
Formát: 167 x 225 mm
Brožovaná vazba lepená
Počet stran: 280
Cena: 299 Kč

Začíná to jako občasný výpadek. Zapomněli jste jméno či slovo, něco, co velmi dobře víte, ale nedokážete to vylovit z paměti. Možná jste přetažení či přepracovaní. Možná to ale není jen tím. Problémy s pamětí postihují velkou spoustu lidí a jsou znepokojivé. A nemusí jít vždy jen o paměť – myšlení se zpomalí, přidávají se vážné kognitivní problémy. Špatná paměť ale není součástí života, s níž se musíte smířit. A dozajista není automaticky součástí stárnutí.

Doktor Neal Barnard v knize Jídlo pro váš mozek nabízí tři jednoduché kroky k ochraně mozku: První krok: Konzumace potravin, které vašemu mozku dodají potřebné živiny. Druhý krok: Upevňování mozkových spojení pomocí jednoduchých duševních cvičení. Třetí krok: Změna fyzických aktivit.Začnete-li se řídit radami z knihy, budete se těšit výborné paměti – a také dobrému soustředění a duševní bdělosti – po celý život. Místo zapomínání vylovíte z paměti každé slovo. Vaše mysl zůstane čilá a stabilní i ve vyšším věku. Všechny vedlejší účinky této knihy jsou pozitivní.

Jídlo pro váš mozekUkázka z knihy Jídlo pro váš mozek:


Zlepšete paměť a povzbuďte intelekt

Ve svých předchozích knihách o zdraví a výživě jsem výsledky výzkumů svého i jiných týmů vysvětlil v dílčích krocích, aby lidé mohli snadněji čelit svým zdravotním problémům – riziku cukrovky, vysoké hladině cholesterolu, chronické bolesti a dalším. Podnětem ke vzniku této knihy však nebyly naše výzkumné studie, nýbrž moje rodina. Otec mojí matky působil jako lékař v městečku ve státě Iowa v dobách, kdy návštěvy u pacientů doma a domácí porody byly každodenním chlebem lékařů. On i celá rodina se stravovali jako typičtí obyvatelé Iowy – jejich jídelníček obsahoval dostatek masa a brambor, ale zeleniny a ovoce jedli málo. V dobách, kdy ještě neexistovalo zdravotní pojištění, pacienti neměli vždy peníze na zdravotní péči. Místo toho se lékařům často odměňovali kuřaty nebo hovězím masem.

Přibližně v šedesáti letech postihl dědečka první infarkt. A zanedlouho se jeho chování začalo měnit. Byl zmatený a někdy se vydal ven, aniž by věděl, kam má namířeno. Toulal se po rušných ulicích a blokoval dopravu. Občas jej někdo poznal a přivedl zpět domů. Časem se však jeho stav zhoršil a začal být agresivní. Následovala hospitalizace, avšak v nemocnici prodělal další infarkt, z nějž se už neprobral. Naše rodina nikdy nezjistila, zda příčinou jeho zdravotních problémů byla Alzheimerova choroba, sled infarktů nebo něco jiného. Jeho manželka – moje babička – žila déle, ale i jí se paměť zhoršila. „Než dočtu celý článek v novinách, zapomenu, co psali na začátku,“ prozradila mi.

Občasné výpadky paměti se začaly prohlubovat natolik, že postupně ztrácela orientaci. A  pak už to šlo od desíti k pěti, protože ji postihla vážná demence. Oba rodiče mého otce stihl stejný osud. Postupně začali trpět čím dál vážnějšími kognitivními problémy, které se stupňovaly až do té míry, že v podstatě přestali vnímat svět kolem sebe. Než zemřeli, přežívali takto ještě několik let. A nyní se přeneseme blíž k současnosti. Zanedlouho po absolvování lékařského studia jsem se začal obávat o svoji matku. Paměť měla tehdy v pořádku, ale problém byl s cholesterolem. Žila ve Fargu v Severní Dakotě, kde spolu s mým otcem a pěti dětmi holdovali typické stravě amerického středozápadu. Důsledky
se projevily při vyšetření na cholesterol.

Osobní lékař jí doporučil změnu životosprávy, což byl ovšem pro moji drahou tvrdohlavou maminku těžký oříšek. Až teprve když jí pohrozil, že bude do konce života brát léky na snížení hladiny cholesterolu, odhodlala se změnit jídelníček. A je jí ke cti, že sedm týdnů před další prohlídkou u lékaře nakonec opravdu vyřadila z jídelníčku maso s vysokým obsahem cholesterolu, mléčné výrobky, vejce a tučné potraviny a na sedm týdnů přesedlala na veganskou stravu. Lékař nemohl uvěřit vlastním očím. Hladina cholesterolu jí totiž klesla bezmála o 2 mmol/l a on se domníval, že určitě muselo dojít k nějaké chybě v laboratoři. Výsledky však byly správné a moje matka už nikdy nepotřebovala brát žádné léky.


Knihu Jídlo pro váš mozek koupíte v knihkupectví a na internetových stránkách nakladatelství Albatros Media.

Vendula Vrablová
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !