Čtvrtek 25.04. 2024
Dnes má svátek Marek

Karlovy Vary z výšky

2. 02. 2018 | Vaše tipy

Po odpočinku na lavičce v parku jsme se vydali zpět k hotelu. V jeho blízkosti je stanice lanové dráhy na rozhlednu Diana. Pozemní lanovka tu jezdí již od roku 1912. Na vrcholu Výšiny přátelství byla nejdříve vystavěna lovecká chata s rozhlednou.

Ta se stala od roku 1914 velmi vyhledávaným turistickým cílem lázeňských hostů i turistů. Rozhledna je cihlová čtyřboká stavba se zkosenými nárožími. Krytý dřevěný ochoz vyhlídkové plošiny je ve výšce čtyřiceti metrů a dostanete se tam po 150 dřevěných točitých schodech nebo výtahem. Z věže uvidíte celé Karlovy Vary, okolní řeky a lesy. Za jasného počasí je prý vidět až do vzdálenosti asi sedmdesát kilometrů. Od roku 1981 je rozhledna Diana zapsána v seznamu kulturních památek. V místní restauraci jsme si dali výborný oběd. A protože bylo hezky, tak jsme seděli venku. Najednou se kousek od nás objevil bílý páv. Procházel se mezi stoly a loudil něco dobrého. Sem tam mu někdo něco hodil, páv to sezobnul a spokojený odešel. Patřil do minizoo, které je za restaurací. Zde jsme viděli poníky, kamerunské kozy a prasátka. V blízkosti je hezké dětské hřiště.

Nakonec jsme si nechali to nejlepší – motýlí dům. První, co mne upoutalo, bylo jezírko s rybičkami a želvami. No a potom už jsem sledovala třepetání křídel ze všech stran. Jsou tu motýli z celého světa. Na ploše sto metrů čtverečních jsme viděli snad stovky exotických motýlů. Ideální jsou zde bílé zdi, protože sedící motýl je krásně vidět. Občas se stalo, že si některý motýl sedl i na nás. Nejdříve jsme si vše prohlédli a potom vytáhli fotoaparáty a začali fotit. Někteří motýlci trpělivě seděli a snad čekali, až si je vyfotíme. Jiní naopak pořád poletovali, a když si sedli, tak neustále mávali křídly. Nejvíce jsme se naběhali za modrým motýlem. Ten se prostě fotit nechtěl. Nakonec jsme i tento krásný exemplář vyfotili. Strávili jsme zde asi hodinu a stálo to za to. Akorát z nás lilo, protože exotičtí motýli musí mít teplo. Zajímavá byla i motýlí líheň. Viselo zde mnoho kukel a dokonce jeden motýl právě vyletěl. Bylo to moc pěkné. Jsou to nezapomenutelné zážitky. Jen škoda, že někteří lidé v honu za hezkými fotografiemi motýlům ubližují.

Plni dojmů jsme nasedli na lanovku a jeli zpět do města. K rozhledně Diana se dá také dojít pěšky. Lesem vede několik turistických stezek. Bohužel jsme měli málo času, tak jsme volili lanovku. Čas utíkal tak rychle. Zastavili jsme se ještě v obchodě, koupili něco na snídani a už utíkali do malé garsonky, kterou jsme si pronajali na přespání. Začala na nás padat únava. Za dnešní den jsme zvládli tolik památek. Večer jsme se ještě šli projít po osvětlené kolonádě a potom už honem spát.

Ráno jsme vyrazili poměrně brzy na autobus. Ještě jsme se zastavili na několika pěkných místech a začíná pršet. Ještě že včera bylo hezky. Za chvíli přijíždí autobus, pohodlně se usadíme a míříme na Prahu. Výlet se nám moc vydařil. Stihli jsme navštívit vše, co jsme si naplánovali a ještě něco navíc. Teď jsem si vybavila slogan, který jsem si přečetla v infocentru: „Kdo nebyl na Dianě, neviděl Karlovy Vary“.  Opravdu je odtud nádherný pohled na celé město.