Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 19.04. 2024
Dnes má svátek Rostislav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Když zvládnete time management, zvládnete cokoli

22. 08. 2016 | Úspěšní lidé
Také máte občas pocit, že úkoly, které jste si naložili na svá bedra, nemáte šanci stihnout? Nejste sami. S tímto pocitem čas od času bojuje každý a najdou se i tací nešťastníci, kteří tento stres podstupují denně. Co když je ale na vině jen špatná organizace? Staňte si mistry time managementu.

Buďte v obraze


Základem úspěšného dokončení úkol, které máte na denním pořádku, je mít o nich přehled. Nespoléhejte na to, že si na vše vzpomenete. Nejefektivnější je mít svůj vlastní denní „to do list“, ve kterém budete mít vše přehledně zaznamenané. V současnosti jsou k dispozici vcelku kvalitní mobilní aplikace, většina lidí však stále nedá dopustit na klasické diáře a plánovače. K dostání je nespočet druhů a designů, jak pro děti, tak pro studenty i dospělé.
Úkoly si zapisujte podle důležitosti a vězte, že s každým odškrtnutím se dostaví nenahraditelný pocit zadostiučinění.

Neslibujte nemožné


Než abyste dělali vše napůl, dělejte raději jen něco pořádně. Neslibujte to, co víte, že nemůžete stihnout a nebojte se říci NE. I s dokonalou organizací času totiž stále nejste superhrdiny a den má pouhých 24 hodin.

Neprokrastinujte


Úkoly, do kterých se vám nechce, udělejte jako první, ač to zní sebehůře. Necháte-li je totiž na konec dne, lehce se může stát, že se necháte ukolébat vidinou dobře odvedené práce. Ráno však budete spílat nad svým špatným úsudkem. Neprodlužujte tedy nutné zlo a od činností nejhorších se posunujte k činnostem nejlepším.

Naučte se delegovat povinnosti


Toto pravidlo platí zejména v zaměstnání. Máte-li pod sebou podřízené zaměstnance, naučte se část práce delegovat na ně. V praxi se často setkáváme s tím, že vedoucí zaměstnanci neradi přenechávají práci svým podřízeným ve strachu, aby byla dobře odvedena. Pokud jim však vysvětlíte, co přesně po nich chcete a jak to má být provedeno, není důvod jim nedůvěřovat. Ušetříte si tak spoustu času.

Vyhněte se rušivým vlivům


Když víte, že na vás čeká kupa práce, vytvořte si pro její dokončení ideální podmínky. Vypněte televizi, ztlumte telefon a přestaňte alespoň na chvíli sledovat, kolik zhlédnutí má video dvou roztomilých koťátek. Právě tyto rušivé elementy, které odvádějí vaši pozornost, mají za následek prodloužení doby, kterou nad danou činností strávíte.

Udělejte si čas na sebe


Přestože se může zdát, že se jedná o klišé, opak je pravdou. Denně si vyhraďte čas pro sebe a nenarušujte jej přemítáním o práci, stresováním se, apod. Klidná mysl vám později pomůže se více soustředit a zefektivní pracovní proces.

Zdroj, foto: Clever Minds


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
To-do listy si taky dělám. Používám na ně svůj osobní papírový deník. Nejradši mám ty od Papelote. http://nakuptydne.cz/kategorie/zapisniky/?filter_znacka=papelote Jsou stylové a dobře se používají. Mám pravidlo, že vždy na konkrétní den to-do list na jednu stranu - nikdy ne víc (abych věděla, že ty úkoly za ten den opravdu stihnu a "nepřepálím to"). Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles