Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 17.10. 2017
Dnes má svátek Hedvika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Kofein – hrozba tohoto století?

31. 05. 2014 | Péče o tělo
Podle International Coffee Organization se na světě vypije 1.6 bilionů šálků kávy za den. Určitě mi dáte za pravdu, že je to opravdu alarmující číslo. Však to sami znáte. Jeden šálek před odchodem do práce, druhý na poradě, třetí při odpoledním setkání s kamarádkou. A potom se divíme, že máme problémy s nespavostí, akné a v létě nás straší představa plavek kvůli nepěkné celulitidě.

Při konzumaci kofeinových nápojů je nebezpečná zejména vysoká návykovost. Vypijeme-li více než 500 mg kofeinu denně, můžou se objevit žaludeční potíže či silné bušení srdce. Připojí se také nervozita, podrážděnost, již řečená nespavost a pohroma je na světě! Je totiž celkem obtížné ohlídat si přijímané množství kofeinu za den tak, aby nám byl prospěšný a ne naopak.

Toho, kdo nedostal svou denní porci kávy, snadno poznáte. Jako u každé závislosti se při nedodání tělu požadované látky dostaví abstinenční příznaky. Patří mezi ně podrážděnost, bolesti hlavy, nesoustředěnost atd. Jak se těmto stavům vyvarovat? Raději se řiďme heslem, že „méně je někdy více“ a konzumujme kávu v rozumném množství.
Nebylo by však fér, házet vinu pouze na kávu. Kofein obsahuje také černý a zelený čaj, čokoláda, sladké nápoje a samozřejmě energetické nápoje. Při konzumaci černého čaje, zeleného čaje a kávy je důležité nezapomenout na to, že všechny tyto nápoje jsou močopudné, proto bychom měli vypít o to více vody – předejdeme tak dehydrataci.

kardamon a zelená kávaZdravější alternativy

Jak nabrat energii čistě přírodní cestou? Určitě jste již slyšeli o brazilské guaraně – zázračném keři, který pochází z tropických deštných lesů Amazonie. Obsahuje kofein, ale nepřekyseluje žaludek jako káva. Guarana z Brazílie snižuje únavu, bolest při menstruaci a také zrychluje metabolismus a tím podporuje hubnutí. Další výhodou guarany je to, že není návyková. Brazilskou guaranu seženete v obchodech se zdravou výživou, ale pozor při výběru! Měla by obsahovat pomletá semena guarany, právě v semenech jsou zachované všechny účinné látky, proto pozorně čtěte etikety.

A pokud chcete pít kávu, ale bojíte se nepříznivých účinků kofeinu, můžete nahradit praženou kávu zdravějšími alternativami, například zelenou kávu. Zelená káva neobsahuje lepek a kofein a má všechny předpoklady k tomu, aby se stala součástí zdravé výživy moderního člověka.

Energii však můžeme nabrat i starými osvědčenými způsoby. V prvé řadě si musíme uvědomit, že pokud jsme neustále ve stresu, nic nestíháme, odkládáme věci na poslední chvíli, tak k svému tělu a zdraví přistupujeme nezodpovědně. Pokud neumíme zpomalit, budeme se cítit neustále unavení a žádná zázračná tableta nám nepomůže. Nejdůležitější je pozitivní přístup ve všech situacích. Protože patřičný nadhled a úsměv na tváři funguje nejlépe.

Jak načerpat energii?

1. Pravidelný pobyt na čerstvém vzduchu – procházky vám pročistí hlavu a spálíte kalorie.
2. Dodržujte doporučovaných 8 hodin spánku – vyhnete se kruhům pod očima.
3. Vyhýbejte se ponocování – snažte se jít spát před půlnocí, do půlnoci je spánek nejzdravější.
4. Hýbejte se – cvičením zhubnete a připravíte se do plavek na léto. Právě pravidelné cvičení je zárukou energie po celý den.
5. Pijte dostatečné množství tekutin – minimálně dva litry denně, ale vyhýbejte se slazeným nápojům.
6. Jezte vyváženou stravu – hodně ovoce a zeleniny a nezatěžujte organizmus těžkými smaženými jídly.
7. Pravidelně větrejte – čerstvý vzduch vám udělá dobře.


Názor odborníkapití kávy

Bc. Kateřina Michálková, nutriční terapeut

Kofein samozřejmě má i své příznivé účinky na organismus. Kromě všeobecně známé stimulace centrálního nervového systému je kofein součástí řady analgetik. V neposlední řadě působí na rychlost metabolismu, kterou pozitivně ovlivňuje. Faktem ovšem je, že velmi záleží, v jaké podobě kofein do organismu dostáváme. A proto i zde platí - kvalita před kvantitou -. Proti šálku espressa z kvalitní čerstvě mleté kávy tedy nemůžeme nic namítat. To ovšem už neplatí o instantních podobách kávy. Výrobky typu zelená káva jsou tak vhodnou alternativou, těchto pro náš organismus ne zcela prospěšných nápojů.


Zdroj, foto: iElement

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
takových článků je potřebaSmajlíkSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Smajlíkkáva být nemusí a není, raději přírodní CaroSmajlíkSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Káva musí být.Nejraději rozpustnou Jacobs 3x denně.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
bez kávy ani ránu,vypiji tak 3 až 4 kávy denně
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Zlato