Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 01.12. 2020
Dnes má svátek Iva
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Které sporty jsou pro vás nejvíc prospěšné?

7. 11. 2020 | Fitness
V dobách nejrůznějších změn, jaké zažíváme například v současnosti, bychom neměli zapomínat na fyzickou aktivitu. Někdy nás takové období může dokonce motivovat cvičit více než dříve, v některých případech se cvičením nově začít. Nejde přece jen o to, jak vypadáme, ale zejména o to, jak se celkově cítíme.

Fyzická aktivita je dobrá pro celkovou kondici, snížení krevního tlaku, zlepšení oběhu a spalování kalorií. V dlouhodobém horizontu prodlužuje život. Kromě zlepšení zdravotního stavu může být sport také cestou k seberozvoji, koníčkem nebo způsobem jak rozšířit okruh přátel. Navzdory tomu se mnohým z nás stále nedaří s cvičením začít nebo si udržet motivaci po delší čas. Důvodem může být, že se nevěnujeme té správné aktivitě, která je pro nás vhodná.

Jak si ale vybrat aktivitu, která je pro vás nejvhodnější?


Když se zabýváme myšlenkou, které sportovní aktivitě bychom se mohli věnovat, můžeme zvážit například následující kritéria:

    • Jste týmový hráč, nebo vlk samotář?
Týmové sporty jako fotbal, volejbal, basketbal vyžadují spolupráci, vzájemnou komunikaci a někdy také vůdčí schopnosti. Jiné aktivity jako fitness se také mohou odehrávat ve skupině, ale každý zároveň vystupuje sám za sebe a není na ostatních lidech nijak závislý. Na druhou stranu se můžete cítit zdaleka nejlépe, když se trápíte osamoceně při třicátém kilometru svého běhu někde v parku. Záleží zkrátka na vaší osobnosti a založení.

    • Jaký máte typ postavy a co můžete vydržet?
Na amatérské úrovni se můžete věnovat každému sportu, který si vyberete. Existují ale činnosti, které jsou pro vaše tělo vhodnější. Pokud nejste vysocí, basketbal asi nebude vaší první volbou. Jestli je to ale vaším snem, určitě to nevzdávejte. Můžete být dobrým rozehrávačem. Pamatujte, že jeden z nejznámějších basketbalových profesionálů neměřil více než 158 cm.

Je také důležité zvážit, kolik bolesti jste schopni vydržet. Jste v pohodě s přetížením při dýchání? Zvládnete zásah míčem? Umíte padat? A na jakém typu povrchu (trávník na fotbalovém hřišti, palubovka v tělocvičně)? Jste schopni zvládnout kontakt s tělem spoluhráčů a soupeřů? Jak nepříjemné by to pro vás bylo?

    • Jaký je váš rozpočet?
Některé sporty vyžadují speciální vybavení a hřiště, zatímco u jiných stačí tenisky a permanentka do fitka. To neznamená, že se nemůžete věnovat sportu svých snů a zároveň neušetřit. Vybavení si můžete pořídit z druhé ruky nebo si jej pronajímat.

Běhejte pro zdraví

Běhání je v současnosti jednou z nejpopulárnějších aktivit. Posiluje kardiovaskulární systém. Podle lékařských studií lidé, kteří pravidelně běhají, mají o 30 % nižší pravděpodobnost úmrtí na problémy se srdcem. Nemusíte přitom být maratonští běžci, uvedené výsledky platí i pro ty, kteří běhali méně než 50 minut týdně. Při běhání ze sebe také dobře setřesete stres a pomůže vám efektivně shodit na váze. Pokud se necítíte připraveni začít s běháním, věnujte se alespoň chůzi - udělejte nejméně deset tisíc kroků denně.

Zrozeni pro golf

Jakkoli může být vnímán jako sport pouze pro lidi z vyšší třídy, je golf sportem pro každého. Kurzy golfu jsou nyní k dispozici na každém rohu. Jejich rostoucí počet činí golf postupně dostupný opravdu každému, kdo má alespoň trochu chuti naučit se zacházet s holemi. Golf vyžaduje intenzivní aerobní pohyb a snižuje riziko srdečních chorob a infarktu. Navíc je golf skvělou příležitostí potkat nové lidi.

Tělocvična bez tělocvičny

A nakonec tělocvična. Ale nikoli ta typická, s činkami. Zkuste cvičit venku! Pokud vám záleží na zdravém životním stylu, chcete vypadat skvěle a strávit víc času mimo uzavřené prostory, nemusíte být profesionální atlet, abyste docenili širokou škálu aktivit, které se dají provozovat venku a při kterých můžete dosáhnout výsledků, které si stanovíte.


Více jógy

Jóga umožňuje zrelaxovat současně tělo i mysl, a tak je ideální pro ty, kdo mají stresující povolání a žijí v neustálém pohybu. Díky józe se vaše tělo stane silnějším, odolnějším a pružnějším, a tím také méně náchylným ke zranění. Pravidelné cvičení jógy vám také zlepší postavu a napraví vadné držení těla. Jednotlivé pozice v józe se cvičí se záměrně protaženou páteří tak, že se zvětšuje vzdálenost mezi jednotlivými obratli a snižuje se tlak na ploténky.


Stále nevíte, kterou aktivitu si vybrat?
Vezměte je jednu po druhé: pilates, tenis, tanec, lyžování, bojové sporty, jízda na kole, jízda na koni, aerobi.

Zdroj: HUAWEI

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !