Životopisná komedie Zachraňte pana BankseŽivotopisná komedie Zachraňte pana Bankse Fantasy film Kráska a zvířeFantasy film Kráska a zvíře Muž roku ČR 2014 - přihlaste svého partnera či kamaráda!Muž roku ČR 2014 - přihlaste svého partnera či kamaráda! Filmová komedie Víta Olmera BONY A KLID 2Filmová komedie Víta Olmera BONY A KLID 2
Chytrá Žena na Facebooku
Fotosoutěž
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 23.04. 2014
Dnes má svátek Vojtěch
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
Nejčtenější články
ZAJÍMAVÉ TIPY
Jak zdravě zhubnout? Nechte si vytvořit dietní plán – dietní jídelníček na hubnutí výživovými poradci centra Wellnessia. Nabízíme lázeňské a wellness pobyty pro vaši relaxaci.

Látky, na které by vegetariáni neměli zapomínat

2. 03. 2012 | Péče o tělo
Vegetariánství je specifický způsob stravování, který vylučuje z jídelníčku konzumaci masa a produktů z něj. Jelikož je však živočišná strava bohatá na mnoho důležitých vitaminů, minerálů a dalších látek, je třeba doplnit je prostřednictvím jiných zdrojů. Poradíme vám, na co dávat pozor, aby vaše tělo nestrádalo.

Kyselina listová

Kyselina listová je vitamín rozpustný ve vodě a spadá do skupiny vitaminů B. Podílí se na tvorbě červených krvinek a napomáhá syntéze nukleových kyselin, což umožňuje správné dělení buněk. Kyselina listová má také za úkol posilovat nervový systém. Je obsažena především v listové zelenině jako například ve špenátu či kapustě, dále také v ořeších nebo brokolici. Látky, na které by vegetariáni neměli zapomínat„Kyselina listová je sice v zelenině přítomná v poměrně velké míře, ale zároveň je zde v těžce vstřebatelné formě. Proto doporučujeme zvolit i jinou formu doplnění této látky, aby organismu nescházela,“ uvedla Klára Minczinger.

Vápník na pevnou kostru

Vápník je jeden z nejpodstatnějších minerálů, které se v našem organismu vyskytují. Kromě toho, že je součástí naší kostry, plní také další podstatné funkce. Napomáhá při přenosu nervových vzruchů a udržuje tím srdeční rytmus. Je nezbytný pro správnou srážlivost krve a reguluje její pH. Nedostatek vápníku se projevuje zejména nemocí zvanou tetanie, kterou provází silné svalové stahy a křeče. Zároveň může být příčinou bušení srdce, osteoporózy, bolestí kloubů či vypadávání zubů.

Zinek

Zinek spadá do skupiny minerálů, které významně podporují obranyschopnost organismu. Napomáhá v potlačování alergií, zlepšuje stav kůže a urychluje proces uzdravování. Je nezbytný pro správnou činnost desítek enzymů a má vliv na metabolismus bílkovin, cukrů, hormonů a vitaminů. Nedostatek zinku se projevuje především vyrážkami, záněty kůže, špatným hojením ran či poruchami psychiky. Nachází se například v mořských plodech nebo ovesných vločkách, ale jejich tepelnou úpravou se znehodnotí. Proto je vhodné volit cestu potravinových doplňků, které tělu zajistí jeho dostatečný přísun.

Železem proti chudokrevnosti

Ačkoli je železo v organismu dospělého člověka zastoupeno pouze několika gramy, plní velmi důležitou funkci. Je nezbytnou součástí hemoglobinu, který umožňuje transport kyslíku z plic ke všem buňkám v těle. Jeho nedostatek může mít za následek chudokrevnost, únavu, motání hlavy a dušnost. Výhodou je, že se železo z těla ztrácí pouze s odlupujícími se buňkami pokožky a sliznice, kterými je pokryt vnitřek trávicího ústrojí a močových cest. Železo naleznete například v sójové mouce nebo luštěninách. Pokud těmto pokrmům neholdujete, můžete zvolit nenásilnou formu vitaminových doplňků stravy a řídit se dávkováním.

Vitamin D

Vitamin D je velmi důležitým prvkem především pro vývoj našich zubů a kostí. Pokud ho má organismus dostatek, dochází například ke snadnějšímu hojení zlomenin. Zároveň působí blahodárně na celkovou obranyschopnost lidského těla, předchází rakovině tlustého střeva, konečníku, prsu a prostaty a má vliv na dobrou srážlivost krve. Patří do skupiny vitaminů rozpustných v tucích a vzniká v kůži prostřednictvím slunečního záření. „Jestliže náš organismus trpí nedostatkem vitaminu D, může docházet k měknutí a deformaci kostí. Zvláště v zimním období je jeho hladina v organismu snížena, protože naše pokožka není vystavována dostatečnému množství slunečního záření,“ uvedla Eva Stanislavská.


Zdroj: Generica

Alena B.
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
 
Název diskuze Poslední reakce Kategorie Reakcí
23.04.2014 21:08 hod. Soukromá 103821
23.04.2014 21:08 hod. Ostatní 44719
23.04.2014 21:07 hod. Soukromá 1538
23.04.2014 21:04 hod. Zábava a koníčky 7234
23.04.2014 20:53 hod. Ostatní 5667
23.04.2014 20:52 hod. Zábava a koníčky 134615
23.04.2014 20:46 hod. Děti a Rodina 1
23.04.2014 20:37 hod. Zábava a koníčky 47
23.04.2014 20:31 hod. Soukromá 3064
23.04.2014 20:25 hod. Soukromá 73299
...další diskuze
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip
Spodní prádlo Astratex.cz - Vyberte si ty nejlepší kousky z kolekce spodního prádla 2013 ještě dnes!
Získejte prestižní titul MBA, který Vám otevře dveře k rozvoji Vaší další kariéry.
Láká Vás dovolená v řecku? Zkuste specialistu na řecko – Greece-tours.cz
NAVŠTIVTE NÁS ...
ODKAZY PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PARTNEŘI KONTAKT REKLAMA  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !