Český Slavík Mattoni 2014 zná své vítězeČeský Slavík Mattoni 2014 zná své vítěze Nová pohádka Tři bratři Nová pohádka Tři bratři Školní rok a prázdniny 2014/2015Školní rok a prázdniny 2014/2015 Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Vánoce v kuchyni
Soutěžte s námi
o 300 skvělých výher
do startu zbývá
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 19.12. 2014
Dnes má svátek Ester
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Jak zdravě zhubnout? Nechte si vytvořit dietní plán – dietní jídelníček na hubnutí výživovými poradci centra Wellnessia.
Nabízíme lázeňské pobyty a wellness procedury pro vaši relaxaci.

Látky, na které by vegetariáni neměli zapomínat

2. 03. 2012 | Péče o tělo
Vegetariánství je specifický způsob stravování, který vylučuje z jídelníčku konzumaci masa a produktů z něj. Jelikož je však živočišná strava bohatá na mnoho důležitých vitaminů, minerálů a dalších látek, je třeba doplnit je prostřednictvím jiných zdrojů. Poradíme vám, na co dávat pozor, aby vaše tělo nestrádalo.

Kyselina listová

Kyselina listová je vitamín rozpustný ve vodě a spadá do skupiny vitaminů B. Podílí se na tvorbě červených krvinek a napomáhá syntéze nukleových kyselin, což umožňuje správné dělení buněk. Kyselina listová má také za úkol posilovat nervový systém. Je obsažena především v listové zelenině jako například ve špenátu či kapustě, dále také v ořeších nebo brokolici. Látky, na které by vegetariáni neměli zapomínat„Kyselina listová je sice v zelenině přítomná v poměrně velké míře, ale zároveň je zde v těžce vstřebatelné formě. Proto doporučujeme zvolit i jinou formu doplnění této látky, aby organismu nescházela,“ uvedla Klára Minczinger.

Vápník na pevnou kostru

Vápník je jeden z nejpodstatnějších minerálů, které se v našem organismu vyskytují. Kromě toho, že je součástí naší kostry, plní také další podstatné funkce. Napomáhá při přenosu nervových vzruchů a udržuje tím srdeční rytmus. Je nezbytný pro správnou srážlivost krve a reguluje její pH. Nedostatek vápníku se projevuje zejména nemocí zvanou tetanie, kterou provází silné svalové stahy a křeče. Zároveň může být příčinou bušení srdce, osteoporózy, bolestí kloubů či vypadávání zubů.

Zinek

Zinek spadá do skupiny minerálů, které významně podporují obranyschopnost organismu. Napomáhá v potlačování alergií, zlepšuje stav kůže a urychluje proces uzdravování. Je nezbytný pro správnou činnost desítek enzymů a má vliv na metabolismus bílkovin, cukrů, hormonů a vitaminů. Nedostatek zinku se projevuje především vyrážkami, záněty kůže, špatným hojením ran či poruchami psychiky. Nachází se například v mořských plodech nebo ovesných vločkách, ale jejich tepelnou úpravou se znehodnotí. Proto je vhodné volit cestu potravinových doplňků, které tělu zajistí jeho dostatečný přísun.

Železem proti chudokrevnosti

Ačkoli je železo v organismu dospělého člověka zastoupeno pouze několika gramy, plní velmi důležitou funkci. Je nezbytnou součástí hemoglobinu, který umožňuje transport kyslíku z plic ke všem buňkám v těle. Jeho nedostatek může mít za následek chudokrevnost, únavu, motání hlavy a dušnost. Výhodou je, že se železo z těla ztrácí pouze s odlupujícími se buňkami pokožky a sliznice, kterými je pokryt vnitřek trávicího ústrojí a močových cest. Železo naleznete například v sójové mouce nebo luštěninách. Pokud těmto pokrmům neholdujete, můžete zvolit nenásilnou formu vitaminových doplňků stravy a řídit se dávkováním.

Vitamin D

Vitamin D je velmi důležitým prvkem především pro vývoj našich zubů a kostí. Pokud ho má organismus dostatek, dochází například ke snadnějšímu hojení zlomenin. Zároveň působí blahodárně na celkovou obranyschopnost lidského těla, předchází rakovině tlustého střeva, konečníku, prsu a prostaty a má vliv na dobrou srážlivost krve. Patří do skupiny vitaminů rozpustných v tucích a vzniká v kůži prostřednictvím slunečního záření. „Jestliže náš organismus trpí nedostatkem vitaminu D, může docházet k měknutí a deformaci kostí. Zvláště v zimním období je jeho hladina v organismu snížena, protože naše pokožka není vystavována dostatečnému množství slunečního záření,“ uvedla Eva Stanislavská.


Zdroj: Generica

Alena B.
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !