Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty Jak vyrobit budku z prkna?Jak vyrobit budku z prkna?
Chytrá žena na Facebooku
Výherní anketa
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 19.10. 2018
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Mastné vlasy nejsou jen problémem dospívajících dívek. Bojují s nimi i dospělé ženy.

2. 08. 2018 | Péče o vlasy
Nadměrně se mastící vlasy nejsou výsadou pouze dospívajících dívek. Problém přetrvává u řady žen do dospělosti: některé svádí boj s mastnými kořínky den co den, u jiných je zvýšená produkce mazu spojená s premenstruačním syndromem. Viditelně se lesknoucí a zplihlé vlasy představují nepřítele, jehož je třeba zneškodnit. Do boje povolejte vhodnou kosmetiku, vyvážený jídelníček a vyvarujte se častých chyb, kterými nevědomě podporujete mazové žlázy k větší aktivitě.

Každé ráno začíná váš den mytím vlasů, abyste vůbec mohla opustit domov jakž takž upravená. Avšak i když si je každé ráno poctivě šamponujete, nejpozději po poledni se načechraná hříva změní v ulíznuté, mastné pramínky, s nimiž příliš parády neuděláte. Všichni si musíme v určitých intervalech vlasy mýt, neboť produkce mazových žláz na pokožce hlavy je nejen normální, ale navíc i žádoucí pro přirozenou ochranu a zdraví vlasů. Ovšem někdy mohou tyto žlázy produkovat více mazu, než je třeba. Pokud jste nucena mýt si kštici každý den a umyté vlasy vám nevydrží ani 24 hodin, zkuste s tím něco udělat. Problém s rychle se mastícími vlasy často bývá komplexní a do boje je nutné povolat nejen speciální kosmetické pomocníky, ale zamyslet se také nad jídelníčkem a životním stylem celkově.

Mastné vlasy nejsou jen problémem dospívajících dívekUdělejte čistku v kosmetickém arzenálu

Věnujte péči výběru kvalitních a šetrných přípravků pro každodenní použití. Častým drhnutím kadeří je násilně zbavujeme vlastního ochranného filmu a narušujeme jejich přirozené pH. V reakci na to se paradoxně o to více potýkáme s rychle se mastícími kořínky a požadovaný efekt je nulový. Vlasy, které se rychle mastí, ocení šetrné produkty bez olejů a s neutrálním pH, jež plně respektuje přirozenou rovnováhu pokožky hlavy, a tedy i vlasů. Jaké přípravky tedy vybírat? V péči o mastné kořínky se výborně osvědčují šampony s obsahem osvěžujících citrusů, máty nebo jiných bylinek.

Rozšířené nešvary podporující mazotvorbu

Mnoho z těchto nešvarů se týká tak banálního úkonu, jako je česání. Mastnotu ve vlasech podporují doteky, probírání se mezi prameny i neúměrné česání. Je to tak mimo jiné proto, že se těmito pohyby maz rozšiřuje od kořínků do délek a vlasy pod jeho tíhou plihnou a slepují se do nepříliš vzhledných pramínků. Ženy obvykle pociťují nutkání vlasy si pročesávat spíše automaticky, než že by si to hříva skutečně žádala, proto se zkuste před každým vytažením hřebene z kabelky zamyslet, jestli je ten den již několikátá úprava opravdu nutná.

Od nadměrného maštění pomůže i úprava jídelníčku

Na kvalitě vlasů a zdravém fungování vlasové pokožky se podílí nejen to, jak o ně pečujete zvenčí, ale jak se staráte o své tělo. Proteiny jsou dobré nejen ve vlasové kosmetice, ale také v jídelníčku. Podle některých studií je nedostatek bílkovin častou příčinou problémů s vlasy a pokožkou hlavy. Do svého jídelníčku proto zařaďte dostatek masa nebo si dopřejte proteinové koktejly a tyčinky. Vedle bílkovin jsou velmi potřebné i vitaminy a minerální látky. Zaměřte se na potraviny bohaté na železo, vápník, hořčík a vitaminy skupiny A, C, E a D. Na mastné kořínky zabírá zinek a selen, výborné jsou i kvalitní omega-3 mastné kyseliny. Najdete je třeba v rybách žijících v chladném arktickém moři, jako jsou sardinky, makrely nebo ančovičky. Obsaženy jsou také například v lněném oleji. Vyhněte se také fastfoodům: tuky, cukry a smažená úprava jídel neprospívají kvalitě vlasů a pleti. Dejte si pozor i na rafinovaný cukr a průmyslově zpracované polotovary.


Zdroj, foto: Nouvelle


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 
Čtěte také



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Bankovky