Úterý 16.04. 2024

Chytrá žena

Moje výlety

15. 09. 2010 | Vaše tipy
Tohle léto jsme nemohli jet nikam na dovolenou, protože jak většina z vás, co sem chodí pravidelně ví, mám doma dva pejsky (německé ovčáky), tak jsme jezdili jen na jednodenní výlety. Né, že bych pro mé psí miláčky neměla hlídání, moje sestra, která má také dva pejsany by mi je klidně pohlídala, ale já, ani manžel bychom týden, natož čtrnáct dní, bez nich nevydrželi, moc by se nám po nich stýskalo, takže by jsme stejně z dovolené nic neměli.

Proto jsme se rozhodli, že nikam nepojedeme, že budeme jezdit jen po vlasti České po výletech. Příští rok už pejsci budou starší, doufám, že i rozumnější, tak už budeme jezdit na dovolené s nimi, někam na chatu a podobně, tam kde nás s nimi ubytují.

Co jsme navštívili

Jako první jsme na začátku července jeli na Domanín, kde zrovna moje sestra s rodinou, rodiče a další příbuzní trávili dovolenou. Jeli jsme se za nimi podívat na jeden den. Celý den jsme strávili u vody, potom jsme šli do lesa na houby, pár jich i našli a večer šli chlapi na ryby na Domanínský rybník, tak jsme tam s nimi do noci poseděli, pak u chaty grilovali kapry a jeli domů. Za dva dny na to jsme se vydali na další výlet, tentokrát směr Humpolec. Prohlídli jsme si krásnou zříceninu hradu Orlík u Humpolce a jeli dál, na hrad Lipnice nad Sázavou. Hrad v Lipnici byl opravdu nádherný a zbylo nám ještě trochu času, tak jsme jeli ještě na hrad Ledeč. Tento nás ale trošku zklamal, zrovna na hradě probíhala rekonstrukce a byl celý obouchaný, dovnitř nás ani nepustili. Tak jsme koukli do mapy, co je ještě poblíž a zalíbila se nám přehradní nádrž Želivka. Jezdili jsme asi hodinu kolem a zjistili, že nikde to nevede k vodě, dokonce ani navigace nic nenašla. Až místní nám poradili cestu lesem. Procházka to byla nádherná a přehrada byla také moc pěkná.

Další náš výlet byl do Českého ráje, na hrad Kost. Hrad byl moc pěkný, ale zrovna bylo 32 stupňů horko, tak jsme si neprošli údolí Plakánek, což nás pak mrzelo. Z Kosti jsme jeli do Sobotky a Jilemnice a večer domů. Dali jsme si jeden den oddych, výlet byl náročný a další den jsme opět vyrazili a to do Žďáru nad Sázavou a na Pilskou přehradu. Tam se nám také moc líbilo, hlavně okolí přehrady bylo moc krásné. Další náš výlet byl na Velké Dářko u Škrdlovic, tam jsem jezdila jako dítě, tak jsem si chtěla připomenout dětství, ale už to tam není, jak to za mého dětství bývávalo. Ale to se změnilo asi všude, protože dnes už dovolená v ČR není moderní, každý jezdí jen do ciziny a kempy u nás zaostávají.

Když jsem o týden později měla opět den volna v práci, jeli jsme si prohlédnout město Vyškov na Moravě. A za další týden mi začal konečně druhý týden dovolené, tak hned první den dovolené jsem se domluvila zde, s jednou moc fajn Chytrou ženou, že se tentokráte vydám jejím směrem. Domluvili jsme si schůzku ve městečku Doksy. Mysleli jsme si, že je to nějaká malá vesnička, že jí hned najdu a poznám. Bohužel jsme asi hodinu jezdili po Doksech a hledali nádraží, každý kolemjdoucí nás poslal jiným směrem a my tam bloudili. Naštěstí před odjezdem z domu, jsme si ještě soukromou zprávou poslali telefonní číslo a dobře jsme udělali. Po telefonu jsme si vysvětlili, kde se nacházíme a do pár minutek jsem jí uviděla. Strávili jsme spolu celý den a přestože nám pršelo, bylo nám krásně. Jako první jsme si prošli zmíněné město Doksy a pak jsme se společně vydali na Máchovo jezero. Až jsme si jezero prohlédli, jeli jsme už společně naším autem na hrad Bezděz. Vyšlapali náročný kopec po kamenech, ale stálo to za to, i když jsme byli celý promočení od deště, ale i potu. Po prohlídce hradu jsme si ještě spolu zajeli do Bělé pod Bezdězem na večeři a pak už jsme se bohužel museli rozloučit, musela už jet domů.

Po tomto náročném dni jsme si opět dali den oddych doma a pak teprve vyrazili na další krásný celodenní výlet. Tentokráte s námi jeli sousedi, moc fajn starší lidé. Vyjeli jsme hodně brzy ráno na Zvíkov, ale po cestě uviděli v dáli hrad, tak jsme zastavili, protože jsme měli čas, všude na hradech otvírají až v 9 hodin a uviděli krásný hrad Kámen. Celý jsme si ho prošli, především zahrada byla nádherná. Pak jsme teprve jeli dál na Královský hrad Zvíkov. Hrad nás přímo uchvátil svojí krásou, i sousedi byli nadšení. Hned pod hradem bylo přístaviště lodí, tak jsme jeli na okružní plavbu po Orlické přehradě. Tu jsme si opravdu užili, od dětství jsme lodí nejeli. Když jsme dopluli zpátky, nebylo ještě tolik hodin, aby jsme se vydali zpět domů, i když jsme to měli od domu asi 300 kilometrů, tak jsme si ještě zajeli na blízký krásný zámek Orlík. Po prohlídce zámku jsme si ještě prohlédli akvárium - výstavu sladkovodních ryb a mini zoo a prošli zahradu s pávy. Nad zámkem na nás ještě čekala výstava s ukázky dravých ptáků. Pak jsme se teprve vydali směr domů. Asi v polovině cesty jsme zastavili v lese na wc a co jsme neviděli? Přímo bedlové království. Naplnili jsme kufr auta bedlami a jeli dál.

Další náš výlet byl na hrad Veveří a festival Moravské hrady. Další den jsme jeli opět se sousedy a díky Chytré ženě (vstupenky z chytrého konta) na Floru Olomouc. Na Floře jsme strávili celé dopoledne a pak ještě jeli na hrad Helfštýn. Tento hrad byl také moc pěkný, přímo nádherný. A zatím posledním výletem byl opět Vyškov a návštěva ZOO parku a Dino parku. Do Dino parku jsme jeli přes celý Vyškov Dino vláčkem a tam viděli 3D kino. Samozřejmě tohle nebyl letos náš poslední výlet, chystáme se ještě na další. Ale o tom zas až příště.