Ostružiny - pro pochutnání i zdravíOstružiny - pro pochutnání i zdraví Léto - čas jahodLéto - čas jahod Čas malinČas malin Borůvky - víte o nich všechno?Borůvky - víte o nich všechno?
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 09.07. 2020
Dnes má svátek Drahoslava
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Muzeum Trabantů

14. 04. 2020 | Kultura
Za kultovní vůz se sice označuje kdejaký automobil, ale snad budete souhlasit, že Trabant byl a je legendou, která se v mnohém vymyká. Už třeba tím, kolik přezdívek se mu dostalo. 
Pojďme se společně vydat do malého muzea v Praze Motole, kde se seznámíme s vozy značky Trabant podrobněji.

V Německu se mu přezdívalo s posměškem Arbeitsmercedes,
u nás Bakeliťák, BMV (bakelitové motorové vozidlo či Bakelit Motor Werke), Honeckerova pomsta, Pryskyřičník pádivý, Splašený vysavač nebo Rozzuřený vysavač, Smraďoch, Modrofuk. K něžnějším patřila třeba „Trabi“; též byl označován za Plastový bombardér či Trsátko na kolečkách...
Jednoduchý, snadno udržovatelný, relativně levný lidový vůz s dvoutaktním motorem, který se stal hitem šedesátých až osmdesátých let minulého století, vyráběla automobilka v Zwickau.
Jak vlastně přišli soudruzi na umělohmotnou (duroplastovou) kastli? Protože v tehdejší NDR byl nedostatek plechu. 
V dobovém článku z časopisu Der Deutsche Strassenverkehr (9/1962) se uvádí, že „nejdůležitějšími součástmi duroplastové hmoty jsou tři typy syntetické pryskyřice a čtyři druhy plniva (bavlněného odpadu)“.

Použitý materiál měl ovšem tu výhodu, že nikdy nezrezavěl. Byl lehký, odolával menším nárazům, díly šlo snadno odmontovat a opravit a drobná poškození (praskliny) zalepit. 
Pro úplnost uvedu, že šasi - podvozek automobilu - kovový byl.
S ohledem na výrobní náklady ovšem zapomeňte na řadu jinak běžných vychytávek, z nichž člověka neznalého věci může zaskočit například absence palivoměru
Prvních padesát kousků malého vozu P 50, jako ověřovací série, bylo vyrobeno 7. listopadu 1957, v den 40. výročí VŘSR. Sériová výroba byla oficiálně zahájena 10. července 1958. Produkce postupně rostla a dočkala se různých modifikací a desítek modelů, včetně bojové verze nebo kabrioletu. Možná to překvapí, ale s Trabantem se jezdilo rallye, závody do vrchu a dokonce i autokros.
Celkem se jich vyrobilo přes 3 miliony. U nás se prodalo přes 150 000 Trabantů. Pokus o zmodernizování na čtyřtakt přišel pozdě, poslední Trabant sjel z výrobních pásů ve Zwickau 30. dubna 1991.

Doba pokročila a požadavky na automobily jsou už zcela jiné. Přesto je stále velké množství nadšenců a fanoušků, kteří nedají na Trabanty dopustit. 
Trabant Muzeum naleznete v Plzeňské ulici, v oranžové budově STK Motol. Kromě automobilů a jejich příslušenství, si můžeme prohlédnout i dobové hračky, retro-elektroniku a předměty denní potřeby.

Muzeum není velké, ale je tak zaplněno exponáty, až je škoda, že nemá k dispozici větší prostory. Pokud do místnosti společně s vámi dorazí jedna hlučná rodinka a la Homolkovi, máte okamžitě dojem, že je zde zatraceně plno.

Ve venkovní expozici si mj. povšimněte zajímavého využití části Trabantu jako koše na tříděný odpad (viz přiložené foto) a ukázky toho, že z Lega lze postavit cokoli - i Trabant.
Než se vydáte na nostalgickou vycházku za kultovním automobilem, který se stal jedním ze symbolů NDR (Východního Německa), doporučuji navštívit webové stránky muzea.


IKE - čtenářka
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Další fotografie ke článku Muzeum Trabantů:

Muzeum Trabantů
Muzeum Trabantů
Muzeum Trabantů
Muzeum Trabantů
Muzeum Trabantů
Muzeum Trabantů
Muzeum Trabantů
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Pěkný článek a věřím, že i muzeum je moc pěkné Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles