Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 23.08. 2017
Dnes má svátek Sandra
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Naučte děti snídat

8. 09. 2010 | Zajímavosti

Nutriční terapeutka Jitka Rusková vysvětluje, proč děti nejlépe naučíme snídat svým vlastním příkladem: „Zní to jednoduše, ale je to skutečně ten  nejúčinnější způsob. Pro rodinu to samozřejmě znamená sejít se ráno u prostřeného stolu pokud možno celá rodina. Děti se totiž učí nejlépe napodobováním svého okolí, proto bychom měli u snídaně nejen sedět s nimi, ale také s nimi posnídat.“


Prvním předpokladem je v každém případě Vaše rozhodnutí – potom už žádné výmluvy nemají šanci. Podle toho, k jakým „výmluvám“ má Vaše rodina sklony, můžete použít některý z níže uvedených praktických tipů:


skolakNemám čas chystat dětem snídani:


- Ranní časové tísni se vyhnete, pokud si snídani nachystáte již večer a připravíte ji do chladničky. Ráno hotový pokrm pouze připravíte na stůl.


Mé dítě snídat nestíhá:


- Přimějte jej vstávat o 15 minut dříve. Na kvalitě spánku a svěžesti do nového dne dítěti 15 minut v žádném případě neubere, investuje-li je ale do snídaně, rozhodně to pocítí lepším startem do nového dne a větší pohodou ve škole.


Mé dítě není zvyklé snídat, jen by ho to ráno znechutilo:


- Pokud Vaše dítě není na snídani vůbec zvyklé, začněte opravdu pozvolna, s malými porcemi. Zpočátku stačí jen půlka rohlíku nebo banánu, pár lžiček jogurtu nebo trošku kakaa. Tělo si po čase na ranní přísun energie zvykne a samo začne vyžadovat více.


Ráno jsme všichni ve stresu, na nějaké snídání nemáme ani pomyšlení:


- To je ten nejlepší důvod udělat si ze snídaně pravidelný příjemný rituál se vším, co ke správnému rituálu patří – čas, atmosféra, skladba jídelníčku. Zajistíte si tak minimálně jeden příjemný zážitek každý den. Nemusíte snídat hodinu, aby rituál splnil svůj účel, zkuste to jednoduše takto:


- Stanovte si přesný čas snídaně na každý den.
Prostřete si příjemně stůl (neděste se, opravdu to nezabere více než 2 minuty).
- Ke stolu usedejte po ranní hygieně a s dostatečnou časovou rezervou tak, aby se v klidu mohli sejít všichni členové domácnosti.
Snídani si užijte chuťově, vizuálně i čichově – voňavé pečivo, aromatická káva, to vše zvyšuje pozitivní vnímání snídaně.
- Využijte ranní snídaňový rituál k výměně informací o programu každého člena domácnosti – kdo zaveze děti do školy, kdo koho vyzvedne z kroužku, proč přijde tatínek až pozdě večer, proč dnes musí dítě zůstat déle v družině apod. Dětem to dodá pocit jistoty a pevného řádu, lépe pochopí denní program a na další snídani už se bude těšit – dozví se informace, které si jinak pouze domýšlí a často ho zneklidňují.


snidaneProtože každý den je jiný a vždycky se může vyskytnout něco, co nám zkříží plány, nabízíme ještě jedno nouzové řešení: nestihnou-li děti snídani, připravte jim do školy ještě jednu svačinu, kterou sní ještě před začátkem školní výuky nebo nejpozději o první přestávce. Toto řešení ale využívejte opravdu jen nárazově – např. když zaspíte, musíte do práce výrazně dříve než obvykle, apod.


Pokud stále ještě váháte, jestli to za tu námahu vůbec stojí, zkuste si přečíst tato fakta:


Pravidelné snídání je spojeno s lepším vstřebáváním živin a může přispět k udržení zdravé tělesné váhy.
- Snídaně je mimořádně důležitá obzvláště pro děti a dospívající mládež, protože podporuje učení a výkonnost ve škole.
Nedávné systematické hodnocení šestnácti studií zkoumajících vliv vynechání snídaně na kontrolu váhy u více než 59000 evropských dětí a dospívající mládeže prokázalo, že snídání je spojeno s nižší hodnotou BMI (Body Mass Index) a zdá se být ochranou proti nadváze a obezitě. 
- Dřívější laboratorní studie udávají pozitivní vliv snídaně na výkonnostní ukazatele včetně paměti, rozsahu pozornosti a kreativity.


Teď, když víte, proč a jak máte nejen Vy, ale především Vaše děti snídat, splňte si společně svůj první domácí úkol tohoto školního roku – přestaňte sami sebe klamat všemi důvody proč to nejde a - ZAČNĚTE SNÍDAT!


Zdroj: Výživa dětí.cz


Vendi V.
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
no iste...ved bez nich to nejde
Obrázek uživatelky
profil
snidaně je základ
Obrázek uživatelky
profil
KAZDE RANO PRIPRAVUJI PRITELY SNIDANI DA SE RICI ZE JE JAKO DITE KDYZ MU NECHUTNA NESNI JI A KDYZ MU JI NENACHYSTAM MNO TAK PROSTE NESNIDA
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles