Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 11.12. 2017
Dnes má svátek Dana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Nesnažte se zhubnout, zhubněte!

16. 01. 2015 | Diety
Také jste si o Vánocích dopřávala víc, než je zdrávo? Podepsalo se hodování na vaší postavě? Pokud chcete zúčtovat s přebytečnými kily, přinášíme několik tipů, jak posunout ručičku váhy dolů. Za chvíli se jaro ozve nejen po shození kabátů!

Rada první: jen dieta to nespraví


Žijete v představě, že k dokonalé postavě stačí pouze skoncovat s přejídáním, respektive přestat úplně jíst? Zapomeňte na ni. Drastické diety tělo huntují, a jakmile se vrátíte k původnímu způsobu stravování, překvapí vás obávaný jo-jo efekt. Výživoví poradci se naopak shodují, že pravidelná strava je základ. Doporučují jíst 6krát denně, ale po menších porcích. Vyvarujte se sladkého, tučného, smaženého. Do jídelníčku místo toho zařaďte dostatek ovoce, zeleniny a kvalitní vlákninu.

Pro redukci váhy se držte jednoduché zásady – dopoledne doplňujte sacharidy a odpoledne zase bílkoviny.
Ovšem rozlišujte, jaké sacharidy přijímáte. Zapomeňte na tzv. jednoduché cukry ze sušenek a dalších sladkostí.

zhubnětePokud potřebujete v kratším časovém horizontu rychle shodit nějaké to kilo, určitě ne pomocí hladovky. Vynechejte pečivo a přílohy a v odpoledním čase zařaďte pouze kašovitou stravu – polévky, zeleninové krémy, rozmixované maso se zeleninou. Poslední jídlo byste měla konzumovat 2 hodiny před spánkem. Ovšem jestli vás ještě před uložením chytne hlad, je lepší něco si dát (např. kousek okurky se slupkou + krůtí šunku) a nechodit spát s kručícím břichem.

Kromě stravy je velice důležité dodržovat pitný režim. Škrtněte sladké limonády, šťávy a džusy. Vhodnou tekutinu představují neperlivá voda a čaje.

Rada druhá: zefektivněte hubnutí


Radikální změnu jídelních návyků doplňte přípravkem z lékárny. Na trhu existují různé doplňky stravy, které ovšem nemají očekávaný efekt. Vybírejte pečlivě, ať nejste zklamaní.

Rada třetí: hýbat se, hýbat se, hýbat se


Je to sice otřepaná písnička, ale pouhým držením diety si váhu dlouhodobě neudržíte. Kompletní přechod na zdravý životní styl zahrnuje i pravidelný pohyb, zejména v případě tzv. sedavých zaměstnání. Výmluvy na tíživou finanční situaci nepomohou. Nemusíte přece hned utratit peníze za drahou permanentku do fitness centra. Cvičit lze s trochou prostoru i doma. Potřebujete k tomu jen podložku a internet, na kterém najdete volně přístupná instruktážní videa. V češtině zapátrejte jednoduše na YouTube.com. Osvojené cviky poté můžete cvičit i venku nebo využít speciální venkovní fitness hřiště. Navíc existuje řada individuálních sportů nenáročných na peněženku, např. stále populárnější běhání. Počáteční investice se sice může zdát vyšší (nepodceňujte zejména kvalitní obuv), ale pak už je jen na vašich časových možnostech, kdy a kam vyrazíte, respektive kolik minut/hodin bezplatného tréninku si dáte. 

V důsledku toho, že tělo není na množství pohybu zvyklé a svaly jsou ochablé, dojde k rychlejšímu nárůstu svalů. Nenechte se zaskočit tím, že růst svalů je zpočátku mnohem rychlejší než úbytek tuků. Mnohdy dochází místo úbytku centimetrů k nárůstu centimetrů, neznamená to ovšem, že je to trvalý stav. Mnohé tato fáze odradí a vrátí se zpět k zajetým kolejím, ale aby došlo k úbytku povrchového tuku a zachování svalové hmoty, je potřeba vytrvat.

Rada čtvrtá: s vodou pryč


Nasadila jste dietu, začala aktivně sportovat, a přesto otékáte a připadáte si opuchlá? Může za to vznik tzv. endogenní vody v těle. Tu je potřeba vyloučit, ideálně přírodní cestou. S problémem pomůžou bylinky typu kopřiva nebo jalovec.


Rada pátá: vyvarujte se stresu


A to i v případě, že jeho vlivem drasticky hubnete, zatímco jiní na váze přibývají. Stres má na organismus vždy negativní důsledky, proto byste ho měla eliminovat. Jestliže pracujete ve stresovém prostředí a musíte se s ním vyrovnávat několikrát denně, dělejte si v průběhu pracovní doby krátké přestávky. Stres je spojený i s nekvalitním spánkem. Ženy, které spí méně než sedm hodin denně, přitom údajně mají větší tendenci k nadváze. Když totiž málo spíme, zvyšuje se nám v těle hladina ghrelinu alias hormonu hladu. A ten vyvolává častější chuť na jídlo.


Zdroj, foto: XL-S Medical

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !