Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 24.10. 2017
Dnes má svátek Nina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Patero tipů jak předejít obezitě u školáků

25. 07. 2014 | Nemoci
Prevence – právě to je nejefektivnější způsob, jak řešit narůstající nadváhu a obezitu v dětské populaci a zabránit jejímu vzniku. Co ale dělat, když už prevence nestačí a musíte obezitu léčit? Dochází vám nápady, jak začít a co je nejdůležitější? Následující tipy od paní doktorky pomohou vašemu dítěti na cestě za zdravějším a spokojenějším životem!

Nejdříve si položme otázku - proč je obezita tak nebezpečná především u dětí? "Je to právě z toho důvodu, že obézní dítě se v 70-80 % stane obézním dospělým a zdravotní komplikace spojené s obezitou se mohou projevit již v časné dospělosti. Konkrétně to znamená riziko v podobě vysokého tlaku, cukrovky 2. typu, infarktu, mrtvice a některých typů nádorů. Spolupodílejícím se faktorem na vzniku nadváhy a obezity je kromě nevhodného stravování i nedostatek pohybu.“ říká MUDr. Hana Mojžíšová, specialistka na dětskou obezitu. Přečtěte si proto pět rad paní doktorky, jak této nemoci předejít a to vlastním přičiněním.

Patero tipů jak předejít obezitě u školáků1) Nesvádějte vše na geny


Svádět tloušťku dítěte na genetiku také často nemůžeme. Druh geneticky podmíněné obezity, se kterou nelze již bojovat je přitom jen málo procent. Podíl genetiky na obezitě je cca 40-60 %, ale ostatní práce je na nás. „Kromě genetiky děti po rodičích dědí především dispozice ke špatným stravovacím návykům,“ uvádí paní doktorka.


2) Buďte vzorem!


Děti od svých rodičů často přebírají mnohé zvyky, které pak mají hluboko zafixované ve svých vzorcích chování. V našem případě se jedná o tyto:

•    dlouhodobě nadměrný energetický příjem
•    nevyváženost živin v potravě
•    způsob trávení volného času (aktivní a pasivní)

Navíc pokud i rodiče mají problém se svou hmotností, dítě toto prostředí vnímá jako normu. To následně ovlivňuje i jeho výběr kamarádů a později partnerů, kteří se chovají podobně. Vzniká tak začarovaný kruh. Nejdůležitějším a nejúčinnějším prvkem ve výchově je tedy nápodoba. Malé děti jsou jako „opičky“ a velmi rády napodobují gesta, věty a slova a jsou zkrátka zrcadlem každého rodiče.

3) Cvičte!


Chůze přestala být běžným prostředkem přesunu z místa na místo. Časový tlak nás nutí volit jiné způsoby „dopravy“, abychom ušetřili čas. Náročnost běžného dne školáka, který je převážen na nejrůznější kroužky, vede ke zvýšené únavě a ta vede k volbě pasivního odpočinku – tedy sezení u televize či počítače. Nadměrné psychické zatížení může být doprovázeno další nadbytečnou konzumací energeticky bohatých a výživově prázdných pochutin.

4) Stravujte se chytře


Kde se tedy ukrývá tajemství správné potravy, co konkrétně by děti měly jíst?

•    upravte množství sladkostí a sladkých nápojů - i ovoce může být přece vynikajícím dezertem! Upřednostňuje-li dítě sladkou chuť, bylo by vhodné mu k snídani či svačině nabídnout celozrnné cereálie s čerstvým ovocem. Celozrnné cereálie a obsah bílkoviny v mléčných výrobcích zasytí na delší dobu a navíc tělu poskytnou i potřebnou výživovou hodnotu.
•    zahrňte vhodné zdroje bílkovin: libové maso, mléčné výrobky, vejce
•    naučte děti ke každé porci jídla přidávat ovoce nebo zeleninu
•    dbejte na pravidelnost stravování a na čerstvost potravin
•    z příloh vybírejte ty kvalitnější, tj. které obsahují celá zrna: více zrnný či celozrnný chléb a ranní celozrnné cereálie

5) S dětmi snídejte


Veďte děti k mottu „snídaně je základ!“ Společná příprava jídla je nejen moc pěkná forma, jak s dětmi strávit společný čas, ale také prospívá zdravému stravování. Naučte děti snídat a buďte jejich vzorem, protože co se v mládí naučí, ve stáří jako když najdou!

Závěrem vždy pamatujte – dodržovat tyto body je základ, ale bez spolupráce širší rodiny žádné redukční pobyty či přednášky ve škole dítěti nepomohou. Obézní rodiče mají třikrát častěji obézní děti. Toto si rodiče musí uvědomit a rozhodnout se pro změnu životosprávy celé rodiny a být dítěti oporou a příkladem.

Naší snahou by měla být – pokud je to potřeba – změna životního stylu celé rodiny. Nesmíme zapomínat, že jde o cestu zdlouhavou, musíme být trpěliví a netraumatizovat dítě neúměrným tlakem na hubnutí za každou cenu.

Zdroj, foto: Nestle

Vendula Vrablová
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Stříbrňáky