Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 24.09. 2017
Dnes má svátek Jaromír
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Pitný režim - Alfa a omega pohodové dovolené

14. 07. 2011 | Praktické rady

Pár dnů volna a oddechu od každodenního stresu či pracovních povinností by si měl občas dopřát každý z nás. Nezáleží na tom, zda se rozhodneme pro lenošení na pláži, aktivní relax na horách, průzkum přírodních krás nebo strávení pohodových chvil jen tak doma či na chalupě se svými blízkými. Každá z těchto dovolených má své specifické požadavky a speciálně v létě nám zanedbaný pitný režim dokáže řádně zkomplikovat situaci.


Ještě před zahájením samotné dovolené se mnozí z nás dostávají do výjimečně stresové situace ve snaze připravit svou práci, domov i zavazadla v alespoň minimálním časovém předstihu a v rámci možností na nic nezapomenout. Není divu, že první tři dny volna strávíme bojem se začínající nemocí nebo neovladatelným spánkem vyplývajícím z absolutního vyčerpání organismu.


Myslete na sebe a své zdraví ještě před dovolenou:


voda• dopřejte si lehkou a pravidelnou stravu,
• nezapomínejte na dostatečný přísun tekutin, především čisté přírodní pramenité vody s nízkou mineralizací, která vaše zažívání zbytečně nezatěžuje.


Dodržujte správný pitný režim i během samotné cesty do zvolené destinace!


1) Navzdory množství starostí spojených s cestou na dovolenou poslouchejte signály svého těla a dbejte o svůj pravidelný pitný režim. Pokud jste se rozhodli pro auto nebo autobus, zabalte si do příručního zavazadla dostatek lahví - například neochucené přírodní pramenité vody, z níž vás nebude zbytečně trápit žízeň. Dopřejte si malé dávky v pravidelných intervalech - zabráníte tak otokům nohou, bolesti hlavy i vysušené pokožce.


2) V případě řízení je nutno se stejně dostatečně vyzbrojit optimálním množstvím tekutin, nejlépe v láhvi se sportovním uzávěrem a silikonovou membránou, díky níž řidič musí provést na otevření láhve a zahnání žízně pouze jednoduchý pohyb zvládnutelný jednou rukou.


3) Pokud jste upřednostnili letadlo, nezapomeňte se řádně napít před nástupem na palubu. Rovněž nezapomeňte tekutiny doplňovat i během letu a minimálně jednou za dvě hodiny se postavte a projděte, abyste rozvířili krev a ztuhlé svaly.


voda"Během letních dovolených, především v destinacích s vyššími teplotami, pravidelně dochází k dehydrataci organismu v důsledku nedostatečného příjmu tekutin v kombinaci se specifickou stravou, tropickým horkem a v neposlední řadě intenzivním opalováním ", upozorňuje Mgr. Eduard Polakovič a dodává: "Je třeba si uvědomit, že během oddychových dnů se nároky našeho těla nezmenšují, ba přímo naopak. Čím více se budete o sebe starat a dopřejete si dostatečné množství kvalitní vody, tím krásnější, zdravější a odpočatější se vrátíte domů.“


Důležité


Po příjezdu do cílové destinace si zajistěte kvalitní a bezpečné zdroje vody. Sahat byste měli pouze po originálních zavřených lahvích a vyhýbat se například i ledu v nápojích či v potravinách nebo ovoci, které je třeba umýt. Neznamená to však, že byste svůj příjem tekutin měly zredukovat. Opak je pravdou.


Nejčastěji nástrahy na dovolené, kterým zabráníte dodržováním správného pitného režimu:


DEHYDRATACE - akutní nedostatek vody v těle, který se projeví bolestí hlavy, malátností, svalovými křečemi, následným přehřátím organismu a horečkou


• ÚŽEH - nejčastější důsledek dehydratace, spojený s dlouhodobým vystavováním se slunečním paprskům, vás přinutí strávit několik dní na lůžku


dovolená• ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY, PRŮJEM, ZVRACENÍ - obvykle doprovází úpal, způsobuje je také požití znečištěné vody či nevhodné stravování. Velmi často jsou vyvolány obyčejným zapařením trávicí trubice, způsobeným rychlou konzumací příliš studeného nápoje.


• NEDOSTATEČNÁ HYGIENA - vedle mytí rukou a ovoce nesmíme podceňovat např. ani banální čištění zubů. I krátký kontakt znečištěné vody s ústní dutinou může vyvolat následné problémy s trávicím traktem, proto je lépe a bezpečněji vyplachovat si ústa balenou vodou.


• ZÁBAVA VE VODĚ A ŠPATNÁ PAMĚŤ - během pobytu u moře trávíme podstatnou část dne ve vodě a tak často zapomínáme, že tekutina by měla přijít do kontaktu s naším tělem i zevnitř. Zaměřte se na nízkomineralizované přírodní pramenité vody bez příchutě nebo s ochucením ke zpestření vašeho pitného režimu.


Zdroj: Rajec


Vendi V.
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !