Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 24.10. 2017
Dnes má svátek Nina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Pitný režim: zapomeňte na kávu i alkohol

15. 08. 2014 | Péče o tělo
V letních vedrech si naše tělo tekutiny přímo žádá, takže většinou nemíváme s pravidelným a dostatečným pitným režimem problém. Tělo však hydrataci potřebuje i v okamžiku, kdy zrovna žízeň nepociťujeme a nejsme vystaveni žhavým slunečním paprskům.

Z médií se k nám dostávají nejrůznější zprávy a výzkumy doprovázené čísly, jež nám přikazují, kolik litrů tekutiny bychom denně měli svému tělu dopřát. Ale jak se v takové záplavě informací vyznat, když každá radí něco úplně jiného – stačí pít dva litry tekutin za den, nebo snad až čtyři?

Samozřejmě nelze určit jedno číslo, podle kterého bychom se měli řídit všichni. Množství tekutin, které každý den potřebujeme, je závislé na naší hmotnosti. Obecně lze říci, že na každých 10 kg lidské hmotnosti je vhodné vypít 3 dcl tekutiny.

Pitný režim: zapomeňte na kávu i alkoholTekutiny jsou i v potravinách


Tekutiny nepřijímáme jen ve formě nápojů, část tekutin je obsažená také v jídle – v polévkách, ovoci, zelenině apod. Tyto tekutiny jsou rovnocennými partnery nápojů. Pozor bychom si naopak měli dávat na přesycené minerální vody, alkohol, přeslazené nápoje či kávu. Z nich se tělo v žádném případě nenapije.

Přece jenom si nejste jisti, kolik tekutin jste vypili a zda to bylo dostatečné množství? Nejjednodušším vodítkem, jak zjistíte, že máte v těle dostatek tekutin, je zabarvení moči.  Je-li moč tmavá, je to znamení, že jste tělu dostatek tekutin nedopřál.

Pokud bude tělo nuceno potýkat se s nedostatkem tekutin, dá to zřetelně najevo. Organismus se bude hůře ochlazovat, hrozí dna, infekce vylučovacího ústrojí a odpadní látky se budou špatně odvádět z těla. Dalšími příznaky počínající dehydratace může být také nesoustředěnost a bolest hlavy.

Proč je důležité pít?


Kromě toho, že je nutné tělo stále hydratovat a doplňovat tekutiny, které vyloučí, díky dostatečnému pití se daří z těla odplavovat nadbytečné tuky a škodliviny.

Voda je nutnost


Jednou z nejvhodnějších voleb při výběru nápojů, je voda. Nejenže bude díky ní vaše tělo hydratované a nebude zatěžováno cukry, ale pití vody se projeví i na kvalitě vaší pleti. Voda pleť zvláčňuje, bojuje s výskytem vrásek a dokáže udržet svěží vzhled. Ve vodě navíc probíhají základní biochemické reakce, které pomáhají tělu regulovat teplotu, a reagovat tak na stav vnějšího prostředí. Voda by tedy měla tvořit 50 % vašeho denního příjmu tekutin.

Bylinné čaje


Pokud doplňujete tekutiny bylinnými čaji, myslete na to, že čaje by měly být slabé a byliny byste měli střídat. Při nadměrné denní konzumaci by totiž mohly léčivé účinky bylin působit na vaše zdraví naopak negativně.

Pozor na otravu vodou


Několik litrů vody denně by se nemělo pít naráz, ale v malých dávkách v průběhu celého dne. Tělo, kterému dodáme tekutinu pouze jednou či dvakrát za den, nebude hydratované, ale přepité. Vysoké množství vody v těle pak může škodit. Problém nastává především v ledvinách, které se s vyšším množstvím tekutiny neumějí vyrovnat. Ledviny nestíhají filtrovat vodu z krve, čímž dochází k jejímu přílišnému zředění. Pokud se lidově řečeno přepijeme, může v nejvážnějších případech dojít k otravě vodou a následně i ke smrti. Dávejte tedy pozor, abyste svému tělu dodávali přiměřené množství tekutin v pravidelných dávkách.

Autorka: PharmDr. Lenka Zemanová
z Alphega lékárny v Lounech

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
na kávu a alkohol nezapomínám. Káva 1x denně a alkohol obšas. Když si přepočítám, že bych pila na 10kg své hmotnosti jen 3dl tekutin, potýkalo by se tělo s žízní.
Obrázek uživatelky
profil
režim dodržuji káva 2krát denně,alkohol nepiju....Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Na kávu nezapomínám.Denně ji mám a vychutnávám.Po kávě mám pravidělně žízeň,takže piji dost.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles